جوان: اصلاح‌طلبان هم "برهه خاصی" را احساس کرده‌اند

کد خبر: 1274747

جوان نوشت: گویا بیانیه‌نویسان اصلاح‌طلب برهه خاصی را احساس کرده‌اند که تحریم انتخابات می‌تواند هم تهدید‌های خارجی و تحریم‌ها را بالا ببرد و هم در داخل یأس و نامیدی از آینده ایجاد کند و هم اهمیت سیاسیون و به‌ویژه جناح اصلاح‌طلب را بیش از گذشته در انظار مردم از بین ببرد و بی‌اهمیت کند.

جوان: اصلاح‌طلبان هم "برهه خاصی" را احساس کرده‌اند

گروه سیاست سایت فردا - بیانیه 110 اصلاح‌طلب که نقض تحریم‌طلبی جبهه اصلاحات بود با تحلیل‌ها و نگاههای مختلفی همراه شده است. 

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: اصلاح‌طلبان خود می‌دانند که دیگر اهمیت سابق را ندارند. «اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو» اکنون ترکیب نامأنوسی است. این‌طور نیست که این جویندگی، یابندگی داشته باشد. حتی می‌توان مدعی شد ترکیب دو دروغ است. نه اصلاح‌طلب‌بودنش راست است و نه مشارکت‌جو بودنش.  

وقتی تحلیلگران اصلی اصلاح‌طلب و از جمله خود امضاکنندگان این بیانیه بر فقدان پایگاه اجتماعی اعتراف می‌کنند، یعنی مرام اصلاح‌طلبی یا از اول ناراست بوده یا در گذر زمان از واقعیت جامعه و دغدغه‌های مردم فاصله گرفته است، وگرنه یک اصلاحات راستین و در معنای واقعی کلمه، هیچ‌وقت پایگاه خود را از دست نمی‌دهد. 

مشارکت‌جوبودن این گروه نیز محل تأمل است زیرا آرمان و هدف این گروه محدود می‌شود به اینکه «وقتی تشکیل اکثریت اصلاح‌گر در مجلس دست‌نیافتنی شده است، همچنان می‌توان برای تشکیل یک اقلیت خوب و مؤثر تلاش کرد.» یعنی عملاً و آشکارا بوی «یک مو از خرس قدرت غنیمت است» می‌دهد! 

سال‌هاست طعنه‌زنندگان به برخی اصطلاحات پرکاربرد در میان مسئولان به این عبارت که «اکنون در برهه خاصی به سر می‌بریم...» خرده‌می‌گیرند و می‌گویند انقلاب هیچ‌گاه از زمان خاص خارج نمی‌شود و این تمسخر «مثل سائر» شده است. اما اکنون گویا بیانیه‌نویسان اصلاح‌طلب برهه خاصی را احساس کرده‌اند که تحریم انتخابات می‌تواند هم تهدید‌های خارجی و تحریم‌ها را بالا ببرد و هم در داخل یأس و نامیدی از آینده ایجاد کند و هم اهمیت سیاسیون و به‌ویژه جناح اصلاح‌طلب را بیش از گذشته در انظار مردم از بین ببرد و بی‌اهمیت کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها