همشهری: شفافیت؛ وعده‌ای که در مجلس یازدهم محقق شد

کد خبر: 1274744

همشهری نوشت: در 9بهمن 1402، بعد از یک سال و نیم رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت قوای سه‌گانه به اجرا نزدیک شد و وعده نمایندگان بالاخره جامه عمل به‌خود پوشانید.

همشهری: شفافیت؛ وعده‌ای که در مجلس یازدهم محقق شد

گروه سیاست سایت فردا - یکی از سوژه‌های تخریبگران مجلس یازدهم در سال‌های اخیر طرح ادعاهای دروغین علیه رویکرد رئیس مجلس و دیگر نمایندگان به موضوع شفافیت بود. با این وجود طرح شفافیت برخلاف میل بدخواهان و پروژه‌بگیران به سرمنزل مقصود رسید. 

روزنامه همشهری در این زمینه نوشته: در مجلس یازدهم هم تأکید شد که شفافیت نباید فقط به مجلس اختصاص پیدا کند. قالیباف، رئیس مجلس در این باره گفت: «در تمام دنیا مسائل، طبقه‌بندی خاص خود را دارند، اما در اموری که به مردم بازمی‌گردد، باید شفافیت وجود داشته باشد و این شفافیت نه‌تنها در مجلس، بلکه باید در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعمال شود. در حال حاضر مجلس از همه نهادها شفاف‌تر بوده و حداقل این موضوع، پخش زنده مذاکرات مجلس است.» 

پس از بررسی‌های متعدد، طرح شفافیت مجلس جامع‌تر شد. 

در 9بهمن 1402، بعد از یک سال و نیم رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت قوای سه‌گانه به اجرا نزدیک شد و وعده نمایندگان بالاخره جامه عمل به‌خود پوشانید. 

جالب آنکه تا قبل از تصویب این قانون حدود یک سال، نزدیک به 200نماینده به‌صورت داوطلبانه، آرای خود را در سامانه شفافیت مجلس، بارگذاری می‌کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها