وکیلی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصلاح‌طلبان به تکثر غیرقابل اجماع رسیدند

کد خبر: 1274449

محمدعلی وکیلی با دفاع از بیانیه 110 فعال اصلاح طلب گفت: این رویکرد درست و منطقی است. از سال 98 بخشی از اصلاح طلبان در قالب قهر با صندوق رویکردی را پیش گرفتند که خطای راهبردی بود.

اصلاح‌طلبان به تکثر غیرقابل اجماع رسیدند

گروه سیاست سایت فردا: در روزهایی که آخرین رایزنی ها برای تدوین فهرست های انتخاباتی انجام می شود، تازه گویا موتور اصلاح طلبان روشن شده است. گرچه چندی پیش جبهه اصلاحات از عدم مشارکت در انتخابات حرف زد، 110 فعال سیاسی اصلاح طلب تحریم صندوق رأی را عاملی برای تضعیف بیشتر جامعه خواندند و بر مشارکت در انتخابات تأکید کردند.

محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره بیانیه 110 فعال اصلاح طلب برای مشارکت در انتخابات گفت: رویکرد این فعالان اصلاح طلب درست و منطقی است. از سال 98 بخشی از اصلاح طلبان در قالب قهر با صندوق رویکردی را پیش گرفتند که خطای راهبردی بود.

وی با بیان اینکه قهر از صندوق رأی یا تحریم انتخابات نتیجه ای برای مردم در برنخواهد داشت، افزود: ادامه این رویکرد به مرور زمان موجب انزوای جریان اصلاحات خواهد شد. معتقدم اصلاح طلبان در وضعیت تکثر غیرقابل اجماع رسیدند و بیانیه اخیر به خوبی نشان می دهد در جریان اصلاحات شکافی اتفاق افتاده است.

این نماینده ادوار مجلس درباره شانس پیروزی فعالان اصلاح طلب حاضر در انتخابات اظهار کرد: شانس پیروزی در انتخابات یک بحث است اما یک فعال سیاسی نباید صحنه رقابت را رها کند و از پیش نتیجه را به رقیب واگذارد. مگر حتما باید شانسی برای پیروزی باشد تا ما کنشگری سیاسی کنیم.

وی ادامه داد: اصلاحات دارای یک سازمان رأی با نشاط بود اما وقتی از صحنه سیاست غیبت و صندوق رأی را رها می کنیم آسیب جدی به آن سازمان رأی وارد می شود. اگر این سازمان رأی منحل یا مذمحل شود، یک سرمایه سیاسی جریانی از دست می رود.

وکیلی گفت: اگر ما اصلاح طلبان روی مواضع اصلاح طلبی‌مان مانده باشیم و به اردوگاه براندازان ملحق نشده باشیم راهی جز صندوق رأی نداریم. حتی اگر مشارکت در انتخابات نتیجه دلخواه را برای مان رقم نزند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها