محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

هدف انقلاب کاهش فاصله طبقاتی بود/ فاصله میان فقیر و غنی بیشتر شده است

کد خبر: 1273267

یک نماینده مجلس گفت: باید طبقات محروم به طبقه متوسط راه می‌یافتند و امکان تأمین معیشت خود را می‌داشتند.

هدف انقلاب کاهش فاصله طبقاتی بود/ فاصله میان فقیر و غنی بیشتر شده است

گروه سیاست سایت فردا: چند روز قبل محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در باب ضرورت رفع فاصله میان بایدها و واقعیت‌های اقتصادی سخن گفت؛ موضوعی که به طور مستقیم در وضعیت اقتصادی جامعه می‌تواند مؤثر باشد.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یکی از شعارهای امام و انقلاب کم‌کردن فاصله طبقاتی در همه حوزه‌ها بود. اساسا انقلاب اسلامی آمد که فاصله طبقاتی را از بین ببرد. باید طبقات محروم به طبقه متوسط راه می‌یافتند و امکان تأمین معیشت خود را می‌داشتند. خانه‌دار کردن مردم از وظایف دولت‌ها بود و باید سفره مردم گشاده می‌شد».

او ادامه داد: «متأسفانه اقدامات لازم برای کاهش فاصله طبقاتی صورت نگرفت و محرومان عمدتا زمینه‌هایی برای رشد اقتصادی ندارند. یک اقدام خوب توزیع سهام عدالت بود که می‌توانست سطح معیشت طبقات محروم را ارتقاء دهد اما درست اجرا نشد. توزیع یارانه‌ها هم می‌توانست فاصله میان غنی و فقیر را کم کند اما اکنون می‌بینیم فقیر و غنی به یک میزان یارانه دریافت می‌کنند و فاصله میان آنها بیشتر هم شده است. افتخاری ندارد که خانواده کمیته امداد زیاد شده است زیرا این شرایط یعنی فقرا بیشتر شده‌اند و چنین وضعیتی به نفع نظام و مردم نیست».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «در قانون اساسی بهداشت و درمان رایگان است اما اکنون می‌بینیم محرومان در تأمین هزینه‌های درمانی دچار مشکلات عدیده‌اند. اصل 44قانون اساسی هم خوب اجرا نشد و واگذاری‌ها با عجله صورت گرفت که اگر واگذاری‌ها به صورت کارشناسی رخ می‌داد اوضاع متفاوت می‌شد».

آصفری در پایان گفت: «من مخالف حذف یارانه‌ها از روی کالاهای اساسی بودم و در مجلس هم به آن رأی منفی دادم زیرا فشار را بر طبقات محروم می‌آورد که چنین هم شد. واقعیت این است که دولت نتوانست آن طور که خودش می‌گفت می‌رفت طرح حذف یارانه‌ها از کالاهای اساسی را پیش ببرد و اصلا من با حذف یارانه‌ها به طور کلی مخالفم زیرا منابع این کشور حق مردم است و نباید فشار را بر آنها وارد کرد و وقتی برای مثال حامل‌های انرژی گران می‌شود، طبیعی است که یارانه‌اش هم باید به مردم داده شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها