ظهره‌وند در گفت‌وگو با «فردا»:

مشارکت پایین دشمنان ایران را به طمع می‌اندازد

کد خبر: 1271882

فعال سیاسی گفت: ما امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم و دولتمردان باید بیش از هر زمان دیگری این حساسیت را متوجه شوند.

مشارکت پایین دشمنان ایران را به طمع می‌اندازد

گروه سیاست سایت فردا: میزان مشارکت در انتخابات 10 اسفند فقط بر ترکیب مجلس اثرگذار نخواهد بود چرا که قطعا عملکرد دولت را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس بر موقعیت کشور در عرصه بین الملل گفت: قطعا و حتما این دو موضوع ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. هر چقدر مشارکت بالاتر باشد مصالح و منافع ملی ایران بیشتر رعایت و امنیت ملی کشور بیشتر تأمین می شود که در نتیجه هزینه های ملی ما کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مشارکت پایین دشمنان ایران را به طمع می‌اندازد، افزود: وقتی مشارکت در انتخابات کم باشد، برداشت دشمن این خواهد بود که مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران ناراضی هستند بنابراین به خودشان اجازه می دهند که ما را تهدید کنند اما وقتی که مردم با مشارکت حداکثری پای صندوق های رأی حاضر شوند، آمریکا و صهیونیسم مأیوس خواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رسانه ملی باید فضا را باز کند و بگذارد بهترین کاندیداها در جامعه شناخته شوند تا چنین کسانی به مجلس راه پیدا کنند، یادآور شد: هر چقدر دشمن حمایت و ایستادگی مردم را پشت نظام ببیند، فشار روی دولت کمتر خواهد شد. اگر مشارکت حداکثری باشد فشار تحریم ها تعدیل می شود اما اگر مشارکت حداقلی باشد دشمن برای تنگ تر کردن حلقه تحریم ها انگیزه پیدا می کند، حتی امکان دارد بحران اقتصادی را در کشور تبدیل به یک اغتشاش اجتماعی کند.

وی جمهوری اسلامی را مستظهر به پشتیبانی مردم خواند و ادامه داد: ما امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم و دولتمردان باید بیش از هر زمان دیگری این حساسیت را متوجه شوند. انتظار داریم دولت این مهم را درک و برای موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه روشن عملیاتی تدوین و تدبیر کند.

ظهره وند گفت: اگر می خواهیم سیاست خارجی فعالی داشته باشیم نیازمندیم که مردم در صحنه حضور پیدا کنند اما عملکرد ضعیف دولت می تواند مردم را دلسرد کند. ما مجلس انقلابی، کارآمد و بصیر می خواهیم تا به دولت برای اصلاح وضع موجود در عرصه های مختلف داخلی و سیاست خارجی کمک کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها