صبح نو: تیم روحانی با اصلاح‌طلبان به ائتلاف می‌رسد؟/ رویای تکرار ۹۲ در ۱۴۰۲

کد خبر: 1271768

صبح نو نوشت: مدل 92 به ذائقه اعتدال و توسعه خوش آمده است و به دنبال تکرار آن در 1402 هستند.

صبح نو: تیم روحانی با اصلاح‌طلبان به ائتلاف می‌رسد؟/ رویای تکرار ۹۲ در ۱۴۰۲

گروه سیاست سایت فردا - رادیکال‌ها که به‌زعم هم‌کیشان خودشان با کودتا بر ریاست جبهه اصلاحات تکیه زده‌اند، عرصه را نه‌تنها بر عمل‌گراها که حتی بر اعتدال‌گراها نیز تنگ کرده‌اند. علی‌رغم اعلام موضع مکرر اعتماد ملی، کارگزاران و ندا برای شرکت در انتخابات و احتمال ائتلاف با اعتدال و توسعه؛ اما گویا درگیری‌ها در جبهه اصلاحات، فضا را باز هم متشنج کرده است. 

روزنامه صبح نو با این مقدمه و با اشاره به مواضع روز گذشته محمدباقر نوبخت نوشته: اعتدال و توسعه به‌عنوان متحد باسابقه اصلاح‌طلبان حالا پرچم مشارکت در انتخابات را بالا برده و به دنبال کسب کرسی در بهارستان است و مثلث عمل‌گرایان در جبهه اصلاح‌طلبی نیز با آنها همسو هستند و اگر از حجم فشارها بر آنها کاسته شود، بیش از هر زمانی به تکرار بخشی از پروژه 92 نزدیک هستیم. 

مدل 92 به ذائقه اعتدال و توسعه خوش آمده است و به دنبال تکرار آن در 1402 هستند. در صورتی که عملکرد روحانی در دوران دولتمردی باعث شده است مردم نسبت به وی دید خوبی نداشته باشند و پایگاه اصلاح‌طلبان نیز آسیب دیده است. در چنین شرایطی امید داشتن به تکرار هاشمی شاید بی‌تدبیری باشد. 

با توجه به موضع‌گیری‌های جدی رادیکال‌ها در برابر اعتدال‌گراها و عمل‌گراها به نظر می‌رسد شکاف میان این جریانات در آینده‌ای نزدیک بیشتر خود را نشان خواهد داد و عرصه برای هرگونه انفعال و شرکت در انتخابات به‌خوبی نمایان می‌شود و بخشی از جریان اصلاح‌طلبی را در مقابل سوالات جدی بخش معتدل در درون این جریان قرار خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها