سلیمی نمین در گفت‌وگو با «فردا»:

رقابت درون اردوگاهی زمینه تخریب‌گری را فراهم می‌کند

کد خبر: 1271660

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رقابت درون اردوگاهی زمینه ورود افراد غیر موجه به عرصه را فراهم می کند. افرادی که به هیچ وجه صالح نیستند و می توانند تخریب گری را گسترش دهند.

رقابت درون اردوگاهی زمینه تخریب‌گری را فراهم می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: در فضایی که اصلاح طلبان تصمیمی برای ارائه فهرست انتخاباتی ندارند و حزب اعتدال و توسعه نیز به دنبال ائتلاف با سایر جریان های همسو است؛ برخی اعتقاد دارند برای رقابتی کردن فضای انتخابات، مجموعه های اصولگرا هر کدام با لیستی مستقل وارد عرصه شوند اما در مقابل بسیاری از تحلیلگران بر وحدت رویه و پرهیز از رقابت درون گفتمانی تأکید دارند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با فردا درباره اهمیت وحدت و همگرایی مجموعه های اصولگرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت سیاسی موجب شکل گیری سریع تر آگاهی ها در انتخابات می شود. تفرق هم انگیزه را برای مشارکت کم می کند و هم رشد سیاسی را سخت و دشوار می سازد.

وی افزود: در این هیچ تردیدی نیست که وحدت اهمیت جدی در امر انتخابات مجلس دارد. در انتخابات ریاست جمهوری مطالعه در احوالات یک نامزد چندان دشوار نیست اما درباره انتخابات مجلس وضعیت فرق می کند. در حوزه های انتخابیه تهران و سایر مراکز استان ها تعداد نامزدها بسیار زیاد است که مردم از میان آنها باید تعداد معینی را انتخاب کنند بنابراین وحدت جناحی قطعا به تسریع تشخیص رأی دهندگان کمک می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تبعات رقابت درون گفتمانی اصولگرایان اظهار کرد: رقابت درون اردوگاهی زمینه ورود افراد غیر موجه به عرصه را فراهم می کند. افرادی که به هیچ وجه صالح نیستند و می توانند تخریب گری را گسترش دهند. در واقع این افراد زمینه تخریب را فراهم می کنند به جای آنکه بخواهند دیدگاه ها و برنامه های شان را عرضه دارند.

سلیمی نمین ادامه داد: وقتی رقابت درون اردوگاهی شد هر کسی می تواند خودش را با کمترین صلاحیت ها محور یک دار و دسته ای قرار دهد. به عبارت دیگر هر کسی می تواند برای خودش دار و دسته ای درست کند. در چنین وضعیتی از افراد وزین عدول می شود و به افرادی بسنده می شود که حاضرند برای رسیدن به قدرت هر کاری را انجام دهند و هر جنجالی را برای خودشان مجاز بپندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها