سیاه‌نوری در گفت‌وگو با «فردا»:

رد صلاحیت به لحاظ سیاسی و جناحی به ضرر روحانی شد

کد خبر: 1271192

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جناح اصلاحات هیچ گاه به نفع مردم وارد میدان نشده بلکه صرفا بر تحقق اهداف سیاسی‌اش تمرکز داشته است.

رد صلاحیت به لحاظ سیاسی و جناحی به ضرر روحانی شد

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات اسفند تحت تأثیر مولفه های مختلفی قرار دارد. یکی از این مولفه های نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای شاخص است. در روزهای اخیر درباره ردصلاحیت حسن روحانی و بی رقیب بودن سیدابراهیم رئیسی در خراسان جنوبی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تحلیل های متنوعی مطرح شده است.

حسین سیاه نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره انتقادهای مثبت و منفی به ردصلاحیت حسن روحانی گفت: آقای روحانی چندین پرونده در قوه قضائیه دارد بنابراین به صلاح خودش بود که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا نمی شد چون امروز به لحاظ سیاسی و جناحی ردصلاحیت به ضررش تمام شد. در مجموع معتقدم به نفع روحانی است که دیگر وارد حوزه انتخابات نشود.

وی درباره انتقادها به کاندیداتوری بدون رقیب سیدابراهیم رئیسی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: این انتخاب خیلی خوبی بود که آقای رئیسی از خراسان جنوبی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شود چون تجربه انتخابات دوره گذشته را داشتیم که چه طور جریان انگلیسی طراحی کرد تا آیت الله مصباح یزدی و آیت الله محمد یزدی از تهران رأی نیاورند. آنها اگر از سایر استان های کشور کاندیدا بودند قطعا رأی می آوردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نتیجه رویکرد صبر و انتظار جریان اصلاحات اظهار کرد: این تجربه را از دوم خرداد 1376 تاکنون تجربه کرده ایم که جناح اصلاحات هیچ گاه به نفع مردم وارد میدان نشده بلکه صرفا بر تحقق اهداف سیاسی‌اش تمرکز داشته است. اکثریت نیروهای این جریان رادیکالی عمل می کنند و دنبال یک تغییرات ساختاری در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها