عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا»:

اعتدال و توسعه حکم تابلو اجاره‌ای را برای اصلاح طلبان دارد

کد خبر: 1270897

فعال سیاسی گفت: اعتدال و توسعه قبل این هم چیزی از خود نداشت و تنها تابلو اجاره ای اصلاح طلبان برای بازگشت آنها به قدرت بود.

اعتدال و توسعه حکم تابلو اجاره‌ای را برای اصلاح طلبان دارد

گروه سیاست سایت فردا: حزب اعتدال و توسعه در این اندیشه بود که نیروهایش را به طور حداکثری برای انتخابات مجلس آماده کند تا وقتی حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان تأییدصلاحیت شد تحت نام او به صحنه رقابت بیاید و تجربه انتخابات مجلس دهم را دوباره تکرار کند اما حالا که حسن روحانی ردصلاحیت شد، این دیدگاه وجود دارد که موقعیت حزب اعتدال و توسعه نیز در انتخابات تضعیف خواهد شد.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با فردا درباره تأثیر ردصلاحیت حسن روحانی بر معادلات انتخابات مجلس دوازدهم گفت: برنده این ردصلاحیت شخص حسن روحانی است. البته این نکته را هم باید اضافه کنم که حسن روحانی معیار رقابتی یا عدم رقابتی شدن انتخابات یا افزایش مشارکت یا کاهش مشارکت در انتخابات نیست.

وی درباره موقعیت حزب اعتدال و توسعه در انتخابات بعد از ردصلاحیت حسن روحانی، افزود: اعتدال و توسعه قبل این هم چیزی از خود نداشت و تنها تابلو اجاره ای اصلاح طلبان برای بازگشت آنها به قدرت بود. نیروهای این حزب گرایش اصلاح طلبی دارند اما می خواهند خود را در یک قالب و عنوان جدید تعریف کنند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: اصلاح طلبان سعی دارند تا از موضوع ردصلاحیت ها به نفع خود بهره برداری کنند چون سرمایه اجتماعی ندارند و حالا می خواهند همه عوامل ریزش سرمایه اجتماعی شان را گردن نظام بیاندازند و مدعی شوند «ما در صحنه رقابت حضور نداریم چون ردصلاحیت ها برای ما نامزدی باقی نگذاشته است».

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان نمی خواهند به ناکارآمدی خودشان اعتراف کنند، افزود: معتقدم بازنده اصلی یکپارچه سازی یا تک قطبی سازی مردم هستند چون یک مجلس ضعیف شکل می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها