کالاهای اساسی مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود؟

کد خبر: 1270173

رییس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مالیات بر ارزش افزوده مشمول کالاهای اساسی نمی‌شود و با افزایش این مالیات، منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین می‌شود.

کالاهای اساسی مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود؟

حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد یکی از نمایندگان درباره حذف بندی از لایحه بودجه مربوط به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، گفت: زمانی که می‌گوئیم فوق‌العاده کارمندان و پاداش بازنشستگان باید در سال آینده پرداخت شود، باید منابع آن تأمین شود.

وی بیان کرد: ما دو میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته داریم که اعطای پاداش بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده مشمول کالاهای اساسی نمی‌شود، اظهار کرد: ما قرار نیست از مردم پول بگیریم، بلکه قرار است از پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نفتی و شرکت‌های فولادی مالیات بگیریم و آن را به بازنشستگان دهیم. اگر این موضوع از لایحه بودجه حذف شود، نمی‌توانیم منابع پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق آن‌ها را تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: اگر بند افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از لایحه بودجه حذف شود، ما منابعی برای افزایش حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نخواهیم داشت.

در نهایت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مخالفت کردند./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها