نجفی: جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مایه شرمساری برای بشریت است

کد خبر: 1269470

معاون وزیر امور خارجه ایران جرایم در حال ارتکاب رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را مایه شرمساری برای بشریت خواند و گفت: هیچکس نمی‌تواند نسبت به جنایات فجیع این رژیم بی تفاوت بماند.

نجفی: جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مایه شرمساری برای بشریت است

رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه عصر چهارشنبه ۲۷ دی ماه در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در کامپالا، اوگاندا شرکت و سخنرانی کرد.

نجفی ضمن اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی، وضعیت کنونی غزه را وخیم و وحشتناک توصیف کرد و اظهار داشت: جرایم در حال ارتکاب رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مایه شرمساری برای بشریت و تحمیل بی عدالتی دوگانه علیه ملتی است که برای دهه‌ها تحت اشغال زندگی کرده و از حق طبیعی تعیین سرنوشت محروم بوده است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌تواند نسبت به جنایات فجیع، گسترده و خونبار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین که شدت و دامنه آن بی سابقه است، بی تفاوت بماند.

وی همچنین تصریح کرد: جرایم ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که در مقابل دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد تمامی عناصر نسل کشی، جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت را شامل می‌شود.

نجفی افزود: این حجم از توحش علاوه بر توهین به بشریت، بی اعتنایی کامل به ارزش‌های والای اخلاقی ملت‌ها و تمدن‌ها و نقض هنجارها و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر است که البته مدت‌هاست که این رژیم با حمایت کامل آمریکا و سایر کشورهای غربی همواره تحت مصونیت کامل و با  بی کیفری، مرتکب این جنایات شده است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تأکید کرد: رژیم اسرائیل از فرآیند به اصطلاح صلح تنها برای خرید زمان، تداوم اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی، آوارگی بیشتر مردم و گسترش شهرک سازی غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین استفاده کرده و در چنین شرایطی مردم فلسطین گزینه دیگری جز مبارزه مسلحانه در برابر نیروی اشغالگر از طریق تمامی ابزارهای موجود و از جمله مبارزه مسلحانه نداشته‌اند، حقی ذاتی که توسط قطعنامه‌های متعدد مجمع عمومی سازمان ملل کاملا به رسمیت شناخته شده است. 

معاون وزیر خارجه در پایان خواستار ارسال پیام قوی و محکم از سوی کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در حمایت از مبارزه مشروع ملت فلسطین برای آزادی و استقلال خود شد و کشورهای عضو را دعوت کرد از آفریقای جنوبی در دعوای مطروحه علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها