داوری: ۷۵۰۰ نفر از داوطلبان مجلس متقاضی حضور در لیست شورای ائتلاف هستند

کد خبر: 1269404

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: بیش از ۷۵۰۰ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با مراجعه به سایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت نام کرده‌اند که حدود ۲۴۰۰ نفر از این نامزدها را بانوان تشکیل می‌دهند.

داوری: ۷۵۰۰ نفر از داوطلبان مجلس متقاضی حضور در لیست شورای ائتلاف هستند

رضا داوری در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان کرد: ۲۲۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از فهرست شورای ائتلاف به مجلس راه پیدا کردند و در انتخابات شورای شهر نیز بیش از ۸۰ درصد از نامزدهایی که در فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بودند به شوراهای شهر راه پیدا کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ما فرآیند لازم را پیش بینی و دستورالعمل را به استان‌ها ابلاغ کردیم. در گام اول این فرآیند از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کردیم تا در سایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت نام کنند. بیش از ۷۵۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با مراجعه به سایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت نام کردند. بخش قابل توجهی از این رقم را بانوان تشکیل می‌دهند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: حدود ۲۴۰۰ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده در سایت شورای ائتلاف بانوان هستند که رقم قابل ملاحظه‌ای را در بر می‌گیرد. همه این فرآیندها یک گامی در مسیر نیروهای انقلاب است. سازمان دهی نیروهای انقلاب هدف اصلی می‌باشد. از داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند درخواست کردیم تا فرم‌های لازم را پر کنند و سوابق خود را در عرصه‌های مختلف ارائه نمایند. مرحله اول دعوت برای انجام مصاحبه در اکثر شهرستان‌ها انجام شده است. سوابق اجرایی داوطلبان در حال بررسی می‌باشد. جوانگرایی و توجه به ظرفیت جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان از سوی شورای ائتلاف دنبال می‌شود.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص روند انجام مصاحبه و انتخاب کاندیداها برای قرار گرفتن در فهرست نیروهای انقلاب شورای ائتلاف پرداخت.

داوری در ادامه تصریح کرد: مسیر سازماندهی و توانمند سازی تیروهای انقلاب را دنبال می کنیم. از بانوان دعوت می کنیم که در رسیدن به ایستگاه های آینده که یکی از ایستگاه‌ها انتخابات مجلس است ما را کمک کنند. ایستگاه بعدی شوراهای شهر است. ما می خواهیم تربیت کارگزار اسلامی داشته باشیم‌ و یک حکمرانی مردمی را گسترش دهیم. دعوت می کنم حتما در این فرآیند تشکیلاتی ما حضور داشته باشید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه های محیط زیست، خیریه ها، توانمندی زنان در عرصه های مختلف شما می توانید حضور داشته باشید. وظیفه ما نیز توانمند سازی و حمایت از شماست. بنای ما این است که چتر شورای ائتلاف را گستره کنیم. به همه سلیقه‌های موجود در جامعه احترام بگذاریم. فلسفه ایجاد شورای ائتلاف این است که این اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم. شورای ائتلاف می تواند یک لنگرگاه باشد.

وی افزود: ما به وحدت در عرصه سیاسی و تشکیلاتی معتقد هستیم. همه گرایشات سیاسی باید در درون جریان انقلاب جمع شوند. ما یک جریان انقلابی هستیم در برابر یک جریان غربگرا. در حقیقت ما جریان «ما می توانیم» هستیم. ما حساب ویژه‌ای روی بانوان جوان در گام دوم انقلال باز کرده‌ایم. از نگاه شورای ائتلاف، جوان یک فرصت است و تهدید نیست‌. ما جوان پرشور و با نشاط و آرمان گرا همراه با تدبیر و عقلانیت و عدالتخواهی می خواهیم. باید به این جوان میدان دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: می خواهیم به سراغ نسل جوان برویم. نسل جوانی که در میدان بوده و گام دوم انقلاب را دنبال کند. ممکن جوان گرایی جاهایی هزینه داشته باشد اما آماده پرداخت این هزینه هستیم. در بحث جوانان دشمن به دنبال خلق نیازهای کاذب برای جوانان است تا خودش به این نیاز پاسخ دهد. ما باید بتوانیم با جوان ارتباط گرفته و از ظرفیتش استفاده کنیم. باید جوانی بسازیم که خار چشم دشمن باشد. تعارف نداریم مجلس جای جوان انقلابی، متخصص و با تجربه است که یک جوان چهل ساله می شود. برخی از جوانان انتظار نداشته باشند که از پله هشتم شروع کنیم. از پله اول با هم شروع می کنیم. اگر دوستان در یک مرحله ای موفق نشدند به معنای پایان کار نیست.

وی در ادامه بیان کرد: ما در برخی از جاها نیروهای خسته، منفعل و درمانده داریم. اینها آفت هستند. هیچ چاره ای جز میدان دادن به جوانان نداریم. زمانی که جوانان وارد عرصه می‌شوند، نارضایتی‌ها تبدیل به رضایت و بی اعتمادی ها تبدیل به اعتماد می شود. پیشران مسیر ما در رسیدن به قله ها جوانان هستند. یکی از ابزارها جهاد تبینن است که حضرت آقا بر آن تاکید دارند. انتخابات یکی از بزنگاه‌ها است. ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت جوانان استفاده کنیم. جوان خط شکن است. در جوان نوآوری و زایش است‌؛ با همین جوان انقلاب کردیم و دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم. وظیفه ما این است یک تشکیلات پایدار اجتماعی با حضور بانوان را گسترش دهیم. ما نمی‌نشینیم مردم به سراغ ما بیایند بلکه ما به سراغ مردم می رویم.

وی در پایان بیان کرد: نفس دور هم جمع شدن در نگاه دینی ما خودش فضیلت دارد. طراحی کنیم به هر مناسبتی دور هم جمع شویم. ان شاءالله این جمع شدن ها به یک تشکل مردمی و اجتماعی فراگیر پایدار تبدیل شود. ما جزو رسالت های خود قرار دادیم که شورای ائتلاف بتواند این تشکیلات فراگیر را تشکیل دهد و باری را از دوش انقلاب برداریم. الان مهم ترین مسئولیت ما تشکیل مجلس است. اما باید تلاش کنیم تا به یک مصلح اجتماعی تبدیل شویم. باید یک سازماندهی همراه داشته باشیم. ما دنبال نخبه پروری هستیم و دنبال چهره پروری نیستیم. باید اعتراف کنیم که در کادرسازی عقب ماندگی داریم. می خواهیم این را جبران کنیم. در تلاش هستیم برای نظام اسلامی تولید سرمایه اجتماعی کنیم. می خواهیم خط تماس را با مردم افزایش دهیم. ان شاءالله بتوانیم جهاد خدمت، جهادامید و جهاد تبیین را در کشور رقم بزنیم. ما در دوره انباشت ظرفیت هستیم. ظرفیت های ما بی بدیل و بی نظیر است‌. متاسفانه در برخی از رقابت های نیمه رسمی که شروع شده، داوطلبان روی به سیاه نمایی آوردند. فکر می کنند با سیاه نمایی می توانند بالا بیایند. پیشنهاد می دهم در رقابت انتخابات طرح ها و برنامه های خود را برای بالفعل کردن ظرفیت های موجود ارائه کنید. درواقع یک آینده روشن را ارائه کنید. این هنر شماست که وعده آینده روشن دهید. این امیدآفرینی خودش مشارکت را افزایش خواهد داد. در انتخابات نخبگان نیز باید به میدان بیایند. تا مردم با انگیزه بیشتری به میدان بیایند. وظیفه داریم مردم را منسجم کرده و آنها را زیر یک خیمه بیاوریم. حضرت آقا مجددا بر پرهیز از دوقطبی سازی تاکید کردند؛ دشمن به دنبال معنادهی به انتخابات آینده است. یعنی مردم با نظام قهر کردند. حضرت آقا از اسفند سال گذشته دعوت به انتخابات را آغاز کرد. رهبری عزیز ما می خواهد این محاسبه غلط را به دشمن اعلام کند. مردم به عنوان سرمایه های نظام در میدان هستند./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها