گزارش جام جم از مناظره داغ الله کرم و طباطبایی بر سر ردصلاحیت‌ها و مشارکت انتخاباتی و...

کد خبر: 1269371

حسین ا...کرم فعال سیاسی و سید شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندا در تحریریه جام جم به مناظره پرداختند.

گزارش جام جم از مناظره داغ الله کرم و طباطبایی بر سر ردصلاحیت‌ها و مشارکت انتخاباتی و...

گروه سیاست سایت فردا - حسین ا...کرم فعال سیاسی و سید شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندا در تحریریه جام جم به مناظره پرداختند.

به گزارش روزنامه جام جم الله کرم در این مناظره گفته: در موضوع تأیید صلاحیت‌ها اتفاقا امسال بهترین سال تایید صلاحیت نامزدهاست یعنی در دوره‌ یازدهم ۵۸‌درصد ردصلاحیت داشتیم اما اکنون ۳۸درصد ردصلاحیت شدند که تقریبا ۲۰‌درصد بهتر از دوره گذشته است که معتقدم این مسأله بر میزان مشارکت تأثیر مثبت می‌گذارد، چون به ازای هر کرسی ۳۸‌نفر با هم رقابت می‌کنند.

ما نمی‌خواهیم بگوییم «مقصر این دولت یا آن دولت است»، بلکه می‌خواهیم بگوییم «دلیل کاهش مشارکت، ناکارآمدی مدیریتی و نفوذی‌ها بودند.» وقتی تحریم‌ها برگشت، دولت آقای روحانی ۱۸ میلیارد دلار و ۶۲ تن طلا را برای مقابله با تحریم‌ها آزاد کرد تا تابستان داغ رخ ندهد اما این کار بسترساز فساد شد. موضوع دیگر آن بود که آقای روحانی اصلا در ارتباط مستقیم با جامعه قرار نمی‌گرفت؛ ماشین شاسی‌بلند سوار می‌شد و می‌گفت «از پشت شیشه جامعه را ارزیابی می‌کنم.» 

مشکلات کشور پنج عامل دارد: تحریم، ناکارآمدی مدیریتی، ساختار معیوب اقتصادی، نقدینگی افسارگسیخته و تورم بالا. آقای روحانی سراغ تحریم‌ها رفت. 

شهاب طباطبایی نیز در پاسخ‌ به نظرات الله کرم گفته: وقتی آقای ا...کرم صحبت می‌کرد، فکر کردم شوخی می‌کند و حتی انتظار داشتم بگوید «۱۲۰درصد از کسانی که ثبت‌نام کردند تایید می‌شوند.» اکنون در فضای سیاسی کشور کسانی که دست‌شان در حساب و کتاب است و نامزدها را می‌شمرند، می‌دانند چه خبر است. هیات‌های اجرایی و بعد از آن هیات نظارت خوب عمل نکردند و تقریبا چیزی باقی نگذاشتند. رهبری چند بار به مشارکت بالا در انتخابات تأکید کردند و فرمودند: «مشارکت ضعیف مجلس ضعیف به بار آورد.» این جملات بار دارد وقتی چنین جمله‌ای بیان و تکرار و تأکید می‌شود یعنی نمونه‌اش اتفاق افتاده است که نگرانی به وجود آورده‌است.

کشوری که آب و هوا نداشته باشد فقط به درد مرده‌ها می‌خورد؛ بیاییم راجب اینها حرف بزنیم. اکنون موضوعات مهمی وجود دارد که ما راحت می‌آییم موضوعات و مشکلات را به دعواهای دو جناح تخفیف می‌دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها