حسن بیادی در گفت‌وگو با «فردا»:

مسئولان باید به مردم درباره گرانی ها توضیح دهند

کد خبر: 1268807

فعال سیاسی گفت: گام اول در حل هر مشکلی پذیرش آن است بدون آنکه بخواهیم مشکل یادشده را بزرگنمایی، کوچکنمایی یا توجیه کنیم یا آن را به گردن دیگران بیاندازیم.

مسئولان باید به مردم درباره گرانی ها توضیح دهند

گروه سیاست سایت فردا: اگرچه گرانی و فشارهای سخت معیشتی به مردم امری روشن موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد اما برخی رسانه ها یا حامیان دولت به جای پذیرش منطقی واقعیتهای موجود  در مقام توجیه بر می آیند و طوری از عملکرد دولت دفاع می کنند که نه تنها فضای جامعه قانع نمی شود بلکه حساسیت های عمومی نیز تحریک می شود. مثلاً  این توجیه میکنند که  «دشمنان ، سرمایه‌داران سودجو و مدیران بی‌کفایت میانی مقصر گرانی هستند.»

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره مقصر اصلی گرانی گفت: هر طور مسائل را بیان ببینیم باید بدانیم که حق با مردم است این موضوع باید به عنوان یک اصل مدیریتی حتما مورد توجه مسئولین قرار گیرد چون مردم در به وجود آمدن این وضعیت نه تنها هیچ تقصیری ندارند بلکه قربانی هستند، همواره تبعیت کردند اما دولتها نوعاً هزینه تصمیمات خود  را برعهده نگرفتند.

وی گرانی را یک واقعیت محرز و آشکار خواند و افزود: مسئولان باید به مردم درباره گرانی ها توضیح دهند و فکر نکنند اگر در مقام پاسخگویی قرار گیرند، این یک نقطه ضعف تلقی می شود. معتقدم پاسخ دادن به مردم به مثابه پاسخ دادن به دشمن نیست؛ منتها کسانی که مسئولیت پاسخگویی را برعهده می گیرند باید در به کارگیری کلمات و مفاهیم از تبحّر و تجربه کافی برخوردار باشند که متأسفانه اکثراً  چنین مهارتی ندارند و حرف هایی می زنند که بدتر تأثیر منفی بر جامعه می گذارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید ایرادها و انتقادهای مردم را پذیرفت و پاسخ شایسته به آنها داد، یادآور شد: گام اول در حل هر مشکلی پذیرش آن است بدون آنکه بخواهیم مشکل یادشده را بزرگ‌نمایی ، کوچک‌نمایی یا توجیه کنیم یا آن را به گردن دیگران بیاندازیم.

حسن بیادی اظهار کرد: اینکه ما عامل اصلی گرانی را به دشمن، سرمایه داران سودجو و مدیران میانی نسبت دهیم قطعا این مشکل را حل نخواهد کرد چون آنها که مسئول قراردادها، بودجه  هزینه کرد یا کسب درآمد و تخصیص ارز دولت نیستند.

وی افزود: مدیران میانی اتفاقاً از پاکترین مدیران می‌باشند و چنانچه فسادی مشاهده می شود از بی عرضه‌گی مدیان ارشد و دستورات نپخته آنان است، معتقدم انداختن تقصیر گرانی ها به گردن مدیران میانی دردی دوا را نمی کند و فقط می خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم ما مشکلی نداریم و مردم بیچاره هم نمی دانند از کدام سازمان یا مسئول رفع مشکلات خود را جویا شوند.

این فعال سیاسی یادآور شد: قانونی هم نداریم که مردم قدرت داشته باشند که از سازمانهای غیر دولتی بازخواست کنند که در این صورت است فاصله جامعه از مسئولان بیشتر و مقوله بسیار مهم ناامیدی در جامعه پمپاژ می شود و سطح اعتماد عمومی کاهش می یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها