«فردا» به بهانه انتشار تصاویر تازه‌ای علی‌اکبر ولایتی گزارش می‌دهد:

گذری بر حیات پزشکی که مشق سیاست دانست

کد خبر: 1268637

ویدئوی تازه‌ای از علی‌اکبر‌ ولایتی نشان می‌دهد او وضعیت جسمانی مساعدی ندارد.

گذری بر حیات پزشکی که مشق سیاست دانست

گروه سیاست سایت فردا: روز گذشته ویدئویی از علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب، منتشر شد که در وضعیت نامساعد جسمی به سر می‌برد. پس انتشار ویدئو در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیاری ابراز نگرانی نسبت به حال ولایتی کردند. فردی که در طول سال‌های پس از انقلاب در مسئولیت‌های خطیری قرار داشته است.

ولایتی پس از پیروزی انقلاب معاون وزارت بهداری شد. پس از آن نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس شد و بعدش به مدت شانزده سال، در دوره‌های ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفسنجانی، به‌عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرد. پس از آن مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری شد.

او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست و در بنیاد دائرةالمعارف اسلامی نیز حضور دارد. ولایتی ریاست پژوهشکدهه مسیح دانشوری (مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی) و جمعیت حمایت از پیوند اعضا را هم بر عهده دارد. او همچنین تا سال ۱۴۰۰ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

علی‌اکبر ولایتی در چند دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم‌ نامزد شد. او که در خرداد سال‌۷۶ از کاندیداتوری علی‌اکبر ناطق نوری حمایت کرد، در سال۸۴ تصمیم گرفت خودش کاندیدای ریاست‌جمهوری شود ولی به محض نامزدشدن اکبر هاشمی رفسنجانی، به نفع او کناره‌گیری کرد.

در سال۹۲ هم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات شد و با کسب حدود شش درصد آرا در میان شش نامزد حاضر در این انتخابات در رتبه پنجم قرار گرفت. 

ولایتی در رستم‌آباد شمیران به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوران ابتدایی و دوره نخست دبیرستان در زادگاهش، به دبیرستان جم واقع در قلهک تهران رفت و دوره دوم دبیرستان را با اخذ دیپلم طبیعی در سال۴۲ به پایان رساند. در سال۴۳ در کنکور سراسری دانشگاه‌ها شرکت کرد و پس از کسب رتبه۴۹ کشوری، برای تحصیل در رشته پزشکی به دانشگاه تهران رفت. پس از اتمام دورهٔ دکتری، تخصص اطفال را در مرکز طبی کودکان دانشگاه تهران و فوق تخصص بیماری‌های عفونی را در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گذراند. او طب اطفال را از محمد قریب بنیان‌گذار طب اطفال در ایران آموخت. ولایتی در کنار تحصیل، در سال‌های۴۲ تا ۵۰ در مدرسه قائمیه و سپس در دبیرستان جهان آرای قلهک به تدریس اشتغال داشت.

او فعالیت سیاسی را از پیش از انقلاب و علیه رژیم پهلوی آغاز کرد. او چندبار در دوره دبیرستان به دلیل فراخواندن دانش‌آموزان به تعطیل‌کردن کلاس‌ها برای شرکت در تظاهرات‌های مخالف پهلوی بازجویی شد و در ساواک تهران پرونده داشت. او در سال۴۱ به عضویت جبهه ملی دوم درآمد. ولایتی دربارهه ادامه‌ندادن فعالیت در این جبهه گفته بود: «من برای فعالیت سیاسی، به دنبال بستری بودم. آن موقع تنها بستر سیاسی موجود، جبههٔ ملی و نهضت آزادی بود. بعد از فوت مرحوم آیت‌الله بروجردی، در ۱۶سالگی به حضرت امام رجوع کردم، در ۱۵ خرداد۴۲ که دیدم جبههٔ ملی راهش را عوض کرد، از آن جدا شدم و بعد از آن، ارتباطم به روحانیت و فعالان مذهبی منحصر شد».

ولایتی پس از پیروزی انقلاب تا همین روزها که در وضعیت نامساعد جسمی به سر می‌برد همواره در خدمت نظام و رهبری بوده است و امید که هرچه زودتر بهبود یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها