وال‌استریت ژورنال: تیر آمریکا و انگلیس در یمن به سنگ خورد

کد خبر: 1268412

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که ارتش یمن پیش از حملات بامداد جمعه آمریکا و متحدانش به مواضع آن‌ها، بخشی از تسلیحات و تجهیزات خود را پنهان کرده بود. این یعنی آمریکایی‌ها به انبارهای خالی زده‌اند.

وال‌استریت ژورنال: تیر آمریکا و انگلیس در یمن به سنگ خورد

رسانه‌های بین‌المللی بامداد جمعه از حملات مشترکی آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن خبر دادند. پنتاگون اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در حمله اخیر خود به یمن حدود ۳۰ نقطه را با بیش از ۱۵۰ موشک هدف گرفته است. «داگلاس سیمز»، مدیر عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که آمریکا و انگلیس در حمله شب گذشته خود به مواضع ارتش یمن، بیش از ۱۵۰ موشک شلیک کرده‌اند؛ موشک‌هایی که از ناوهای جنگی و همچنین پرنده‌های نظامی شلیک شدند. سیمز در ادامه گفت: «درباره اینکه موشک‌ها به چه نقاطی اصابت کردند تقریبا مطمئن هستیم؛ اما در این لحظه هنوز ارزیابی کاملی از آسیب وارده نداریم.»

 اما گویا به کاهدان زده‌اند! روزنامه آمریکایی

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی و یک شخص نزدیک به انصارالله گزارش داد، نیروهای انصارالله پیش از حملات بامداد روز جمعه آمریکا و متحدانش به مواضع نظامی در یمن، بخشی از تسلیحات و تجهیزات خود را به مکان‌های دیگری منتقل و پنهان کرده‌اند. این روزنامه به نقل از یک شخص نزدیک به این جنبش نوشت، ارتش یمن موشک‌های خود را در پناهگاه‌های مستحکمی که «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهور اسبق یمن در شهر صنعا ساخته، انبار کرده‌اند. البته این حمله باعث دو دستگی در اروپا شد؛ ایتالیا، اسپانیا و فرانسه از این حمله حمایت نکردند.

روایت فایننشال تایمز از شکست بایدن

همچنین روزنامه فایننشال تایمز رویکرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای ایجاد تعادل میان دیپلماسی و بازدارندگی در خاورمیانه را محکوم به شکست دانسته و نوشت: «حمله ایالات متحده و متحدانش به یمن، ‌واشنگتن را بیش از پیش درگیر بحران‌های منطقه‌ای خواهد کرد.» به گزارش ایرنا از این نشریه تحلیلی انگلیسی، تلاش دولت بایدن برای مهار بحران در خاورمیانه و ایفای نقش بازدارندگی برای کاهش تنش‌ها پس از حملات [وحشیانه رژیم] اسرائیل به غزه، ‌نه تنها سودی نداشت، بلکه ارتش آمریکا را به درگیری نظامی مستقیم در منطقه کشانده است.

گاردین: به جای حمله به یمن به اسرائیل فشار بیاورید

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن که در کنترل انصارالله قرار دارد، نوشت: «ایالات متحده و متحدانش می‌بایست از اشتباهات گذشته خود در خاورمیانه درس بگیرند و به جای هدف قرار دادن انصارالله باید اسرائیل را برای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار دهند.» گاردین در مطلبی هشدار داد اقدام آمریکا و انگلیس علیه یمن ممکن است به بدتر شدن بحران در غرب آسیا منجر شود.

بلومبرگ: ایران پیروز ماجرای این حملات است

«مارک چمپیون»، مقاله نویس بلومبرگ، نتیجه می‌گیرد که حماس، ایران و متحدانش به دنبال دامن زدن به بی‌اعتمادی و نفرت نسبت به اسرائیل و آمریکا در سراسر خاورمیانه هستند، تا جایی که هرگونه ارتباط با آن‌ها به حدی سمی ‌شود که رهبران عربستان تا مصر مجبور به فاصله گرفتن از آن‌ها شوند. این رسانه مدعی شد، سیاست خارجی مسابقه محبوبیت نیست بلکه به قدرت نرم احتیاج دارد و به همین خاطر هیچ مدرکی مبنی بر تحریک حماس در ۷ اکتبر توسط ایران وجود ندارد و ایران تاکنون از واکنش‌های اسرائیل و آمریکا سود برده است. همچنین صرف نظر از این حکم، این واقعیت که اسرائیل اینک به اتهام نسل‌کشی در دادگاه بین‌المللی لاهه در حال محاکمه است، پیروزی دیگری برای مخالفان دولت یهود است.

واشنگتن در زدن سکوهای شلیک شکست خورد!

خبر دیگر از شکست دیگر متجاوزان به یمن است. «نصرالدین عامر»، رئیس هیئت اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن، در گفت‌وگو با شبکه العربی اعلام کرد: «قدرت و نیروهای خود را به طور کامل حفظ کرده و توان هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی را داریم.» رئیس هیئت اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که حملات اخیر آمریکا به سکوهای شلیک موشک‌های یمنی، ناموفق بود و واشنگتن در تحقق اهداف خود شکست خورد.

باز هم تجاوز

همچنین خبر می‌رسد، شبکه المیادین بامداد شنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در شمال پایتخت یمن خبر داد. خبرنگار المیادین می‌گوید اطلاعات اولیه حاکی از آن است که فرودگاه صنعاء و اطراف آن هدف قرار گرفته‌اند. مدیر دفتر المیادین در یمن خبر داده اطلاعاتی درباره حملات هوائی و یا موشکی به پایگاه هوائی «الدیلمی» در شمال صنعاء که در نزدیکی فرودگاه پایتخت قرار گرفته، وجود دارد. خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از یک منبع آگاه محلی نوشته است جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به پایگاه هوائی الدیلمی حمله کرده‌اند. خبرنگار شبکه المسیره یمن نیز می‌گوید: «دشمن آمریکایی و انگلیسی حملاتی را علیه صنعاء انجام داده‌اند.»

تهدیدِ وحشت‌زده بایدن!

رئیس‌جمهور آمریکا انصارالله یمن را «یک سازمان تروریستی» خواند و تهدید کرد، در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد. «جو بایدن» همچنین با خط و نشان کشیدن برای گروه انصارالله، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیست. او همچنین مدعی شد که «ایران خواهان جنگ با ما نیست.»[!]

هشدار واشنگتن به کشتی‌های آمریکایی

گویا آمریکایی‌ها می‌دانند که حملاتشان تأثیر مشخصی بر امن شدن آبراه‌ها برای رژیم صهیونیستی نداشته است! نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌های با پرچم این کشور هشدار داد از بخش‌هایی از سواحل یمن در دریای سرخ فاصله بگیرند. ساعاتی پس از حملات آمریکا و متحدانش به مواضعی در یمن، نیروی دریایی آمریکا روز جمعه به کشتی‌های حامل پرچم این کشور هشدار داد تا از مناطق نزدیک به یمن در دریای سرخ فاصله بگیرند.

کاهش ۴۰ درصدی درآمد کانال سوئز

با وجود مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ به بهانه تامین امنیت کشتی‌های عبوری از این منطقه، رئیس اداره کانال سوئز گفت که از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل کاهش تردد کشتی‌ها، درآمد کانال ۴۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رویترز، «اسامه ربیع»، رئیس اداره کانال سوئز، گفت: «پس از حملات حوثی‌ها در یمن به کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌رفتند، درآمد دلاری کانال از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.»

ژنرال آمریکایی: انتظار حملات بیشتری از حوثی‌ها را داریم

در این میان یکی از ژنرال‌های آمریکایی اذعان کرد کشورش انتظار حملات بیشتری از سوی حوثی‌ها دارد. یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفته است که واشنگتن انتظار دارد حوثی‌ها با وجود دو شب متوالی اصابت موشک‌های غربی، حملات بیشتری را انجام دهند. ژنرال «داگلاس سیمز»، مدیر ستاد مشترک عملیات، در یک نشست مجازی به خبرنگاران گفت: «حوثی‌ها در پاسخ به حملات ایالات متحده و بریتانیا، حداقل یک موشک شلیک کرده‌اند. لفاظی آن‌ها بسیار قوی و بسیار بالا بوده است، و ما انتظار داریم که آن‌ها اقدام به نوعی تلافی کنند.»

رویارویی با واشنگتن حوثی‌ها را محبوب‌تر می‌کند!

«جرالد فایرشتاین»، سفیر سابق آمریکا، در یمن ‌با اشاره به پایگاه مردمی و محبوبیت حوثی‌ها در میان مردم یمن ‌پیش‌بینی کرد که رویارویی بیشتر این گروه با آمریکا و متحدانش و حمایت آن‌ها از مقاومت فلسطین به افزایش محبوبیت حوثی‌ها در منطقه منجر شود.

بی‌صبرانه منتظر ورود مستقیم آمریکا و انگلیس به جنگ بودیم!

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، شامگاه روز جمعه، گفت که یمن قواعد جدیدی را برای درگیری در دریای سرخ ایجاد کرده که ثابت و دائم است و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد. این عضو ارشد انصارالله که با شبکه المیادین مصاحبه می‌کرد، گفت: «امروز آمریکا و انگلیس وارد تجاوز مستقیم [به یمن] شده‌اند و این لحظه‌ای است که بی‌صبرانه منتظرش بودیم. ما از برادرانمان در فلسطین تشکر می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم شما مردم یمن را یکپارچه کردید و این امت را گرد هم آوردید و تمام اتهامات باطلی را که به ما زده می‌شد، رفع کردید.» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد آمریکا و انگلیس باید در محاسبات خود بازنگری کرده و از تجارب گذشته استفاده کنند.

ادعاهای وزیر دفاع انگلیس و ناتو

در این میان وزیر دفاع انگلیس پس از حملات مشترک با آمریکا به مواضعی در یمن، به اتهام‌زنی به ایران پرداخت و گفت تهران باید مانع حملات نیروهای مقاومت منطقه شود. سخنگوی ناتو نیز با نادیده‌گرفتن ریشه‌های بحران در منطقه، مدعی شده ایران «مسئولیت ویژه» برای متوقف‌کردن حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی دارد!! یک عضو دفتر سیاسی انصارالله در پاسخ گفته است که ادعاهای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در تصمیم‌گیر‌ی‌های یمن نخ‌نما و تکراری است و آمریکا از آنجا که می‌داند یمن پاسخ می‌دهد، دارد دست و پا می‌زند. البته از طرف دیگر سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت حملات آمریکا و متحدانش به یمن باعث بی‌ثباتی در امنیت منطقه خواهد شد. وی که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل سخن می‌گفت، تصریح کرد: «چنین گام‌های کوته‌بینانه و نسنجیده‌ای، اوضاع امنیتی را بی‌ثبات و عادی‌سازی شرایط منطقه‌ای را تضعیف می‌کند.»

رزمایش بزرگ ارتش یمن

همچنین خبر می‌رسد که رزمایش ارتش یمن به نام «برای فتح موعود و جهاد مقدس آماده‌ایم» دیروز (۲۳ دی) در شمال این کشور برگزار شد. یگان‌های مختلف ارتش یمن از تیپ ۱۴۱ دیروز (۲۳ دی) در رزمایش بزرگ «برای فتح موعود و جهاد مقدس آماده‌ایم» همزمان با حملات موشکی آمریکا و انگلیس شرکت کردند. منطقه ششم نظامی یمن شامل استان‌های شمالی این کشور (صعده، عمران و الجوف) می‌شود.

۱۳۰ حمله به مواضع آمریکا در عراق و سوریه

خبر دیگر اما از مقاومت عراق است. یک مقام آمریکایی با اذعان به حملات مقاومت اسلامی عراق به مواضع کشورش در منطقه، از ۱۳۰ حمله به پایگاه‌های واشنگتن در عراق و سوریه خبر داد. یک مقام نظامی آمریکایی به شبکه المیادین اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تا روز پنج‌شنبه دست‌کم با ۱۳۰ حمله در سوریه و عراق مواجه بوده‌اند. وی اعلام کرد: «در این بازه زمانی ۵۳ حمله در عراق و ۷۷ حمله در سوریه انجام شده ‌است.»

رسانه‌های صهیونیستی: نصرالله به هدف خود رسید

همچنین رسانه‌های عبری با اشاره به این که دبیرکل حزب‌الله موفق شد به هدف خود در گرفتار کردن بخش بزرگی از نیروهای ارتش اسرائیل در جبهه شمالی برسد تاکید کردند، نصرالله با درایت‌ترین و باهوش‌ترین رهبر منطقه بوده و سخنان او بسیار حرفه‌ای است. از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که طرح دبیرکل حزب‌الله برای مجبور کردن تعداد زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل برای ماندن در جبهه شمالی موفق بود. خبر دیگر آن‌که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از حمله به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها