در همایش خانه احزاب:

وحیدی: احزاب و سلایق مختلف سیاسی باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند

کد خبر: 1267906

وزیر کشور بر گفت‌وگو میان احزاب و سلایق مختلف سیاسی تاکید کرد و گفت: در این گفت‌وگوها بسیاری از سو تفاهم‌ها از بین می‌رود.

وحیدی: احزاب و سلایق مختلف سیاسی باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند

 «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در همایش احزاب در سخنانی، گفت: مشکل بزرگ ما عدم گفت‌وگو است و سلایق و احزاب مختلف باید با هم حرف بزنند.

وی افزود: این گفت‌وگو هم دستور دینی است و هم می‌توان فهمید که دیگری چه می‌گوید و خیلی از سو تفاهم‌ها در این گفت‌وگوها برطرف می‌شود و خانه احزاب بهترین جا برای این موضوع است.

وزیر کشور تاکید کرد: من خودم فکر می‌کنم برای استمرار این گفت‌وگو باید سازوکاری مناسب در خانه احزاب شکل بگیرد.

وحیدی بیان کرد: احزاب با فلسفه و هویتی و در چارچوب کشور با اهدافی شکل می‌گیرند و متولد می‌شوند. البته تشکیل حزب برای حزب به خودی خود معنایی ندارد. از طرفی تشکیل حزب برای قدرت در ادبیات سیاسی اسلام هم مورد نظر نیست.

وزیر کشور ادامه داد: احزاب باید با رصد دائمی شرایط کشور و جهان به دنبال تحقق منافع ملی باشند. چه عیبی دارد یک الگوی مناسب از حزب مطلوب در جمهوری اسلامی ترسیم شود. الگوهای غربی و شرقی را داریم ولی لازم است الگوهای خاص و اختصاصی خودمان را در زمینه احزاب داشته باشیم. باید منافع، مصالح و امنیت ملی را بر منافع، مصالح و امنیت حزبی اولویت و اهمیت دهیم.

وی افزود: آن عزیزی که شهید می‌شود همه آرزوهای شخصی خود را فدای منافع ملی می‌کند. طبیعتاً در احزاب آنچه خود می‌پسندیم کفایت نمی‌کند و آنچه منافع ملی و مردم است مهم است که مورد توجه قرار گیرد. مصالح و وحدت ملی، وفاق اجتماعی برای عموم مردم است و این ارزش‌ها را باید ملاک بگیریم و حتماً همه احزاب حاضر در این همایش به آن معتقد و پایبند هستند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود مطرح کرد: بر حسب این مبانی باید ببینیم تکلیف ما چیست و اینکه مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنیم و معلوم است که باید برای منافع و مصالح و وحدت ملی اقدام کنیم.

وزیر کشور با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، گفت: اتفاق کرمان یک هزاران بود که جلوی آنها را گرفته بودند و برای این یک مورد این اتفاق میسر نشد، اما آدم‌هایی که شهید شدند نه اصلاح طلب و نه اصولگرا بودند بلکه مردم بودند زیرا دشمن کاری با آن ندارد.

وی‌ادامه داد: دشمن به همه تروریست‌ها خط می‌دهد. حجم حملات سایبری زیاد است و آنها دیوانه‌وار حمله می‌کنند. موضوع بنزین یکی از آنها است و از این دست فراوان است. کاملاً روشن است که امروز حساس‌ترین لحظات در تاریخ رژیم صهیونیستی است، هیچ وقت شرایط آنها به این بدی نبوده است.

وزیر کشور متذکر شد: احزاب باید به منافع و امنیت ملی توجه کنند و بر اساس شاخص‌هایی که مدنظر است به جامعه خدمت کنند، اما آنان که در برخی احزاب از فضای مجازی و برخی محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند، آیا راهکاری برای مقابله با تروریست‌هایی که از سکوهای پیام‌رسان برای ترویج خشونت استفاده می‌کنند دارند و ارائه می‌کنند؟

وزیر کشور با اشاره به موضوع مشارکت، گفت: در بحث مشارکت باید گفت چه کسی مشارکت می‌کند؛ طبیعی است مردم و اگر مردم باشند و احزاب نبودند چه؟ مردم مشکلات معیشتی دارند و تعدادی در نظرسنجی ها مشکل معیشتی را مطرح کردند و در اینجا نقش احزاب در تبیین این موضوع چیست.

وی ادامه داد: آن مقداری که خود در جریان هستم و در سفرهای استانی ملاحظه می‌کنم، حجم کارهای انجام شده زیاد است. راه حل ما این است این مشکل معیشتی را به مردم تبیین کنیم، چرا که ترکیه ۸۰ درصد تورم دارد و نه تنها تحریم است و عضو ناتو هم است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها