زاهدی: کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است

کد خبر: 1267774

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA گفت: تروریسم نظام مند رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری داعش هر دو دارای آبشخوری همسان هستند. به باور ما، کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است و داعش به عنوان یکی از اهرم‌های صهیونیست‌ها برای ثبات زدایی و گسترش ناامنی و تخریب در سطح کشورهای اسلامی عمل می‌کند.

زاهدی: کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است

محمدمهدی زاهدی رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA)، گفت: در ابتدا مایلم مراتب خرسندی و تشکر خود را از همکاران ارجمند برای حضور و مشارکت در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع پارلمان‌های آسیایی به میزبانی مجلس شورای اسلامی، ابراز کنم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و مراتب قدردانی خود را از دبیرکل محترم مجمع مجالس آسیایی و همکاران ایشان در امر برنامه ریزی این نشست اعلام می‌دارم. همچنین از هیات رییسه مجلس به ویژه جناب آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس تشکر می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همه ما می دانیم که هر تحولی در هر نقطه ای از جهان، خواه ناخواه سایر نقاط جهان را متاثر از خود می سازد، اضافه کرد: در این میان، قاره آسیا با توجه به اهمیت استراتژیک خود در دنیا و به واسطه دارا بودن منابع مهم و مورد نیاز جهان از جمله انرژی، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده و اینگونه است که مشاهده می‌کنیم که این منطقه به بهانه های مختلف، آماج ناآرامی ها و بی ثباتی ها قرار گرفت و هم اکنون جهان نظاره گر جنگ‌افروزی‌های رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت های برخی کشورهای غربی و آمریکا در تداوم سیاست‌های جنایتکارانه آنها در فلسطین در طول بیش از هفت دهه گذشته است.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA تصریح کرد: در این میان، بی نتیجه بودن اثرات قوانین و مقررات بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری در قالب کنوانسیون‌های جهانی متعدد، کمیته های مشترک، توافقنامه ها و همکاری های بین المللی، امید جهانیان به صلح، ثبات و امنیت را نشانه گرفته و آن را به یأس تبدیل کرده است؛ چراکه شرایط کنونی در غزه، حکایت از آن دارد که جامعه بین‌المللی توان و قدرتی برای پایان دادن به این ظلم ها و جنایات روز افزون را ندارد.

زاهدی گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمانهای بین المللی از جمله یونیسف، رژیم خونخوار و جنایتکار صهیونیستی در ارتکاب جنایت علیه کودکان رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است. حال سوال اینجاست که کدامیک از گروه های افراطی و تروریستی در جهان توانسته است تا به این اندازه آمار کودک کشی را در لیست جنایات خود ثبت نماید؟!

وی بیان کرد: تروریسم نظام مند رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری داعش هر دو دارای آبشخوری همسان هستند. به باور ما، کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است و داعش به عنوان یکی از اهرم‌های صهیونیست‌ برای ثبات زدایی و گسترش ناامنی و تخریب در سطح کشورهای اسلامی عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: جنایت دهشتناک اخیر داعش علیه هموطنانم در کرمان در سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و صهیونیسم در منطقه، همزمان با تداوم جنایات خون‌بار رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در فلسطین نمادی آشکار از وحدت راهبردی تروریسم داعش و رژیم جعلی مذکور در مقابله با ثبات، امنیت و رفاه در جهان اسلام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از واکنش گسترده ملت‌ها و کشورها در محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی در شهر مقاوم کرمان که افتخار نمایندگی و خادمی این مردم را دارم که به شهادت و مجروحیت ده‌ها تن از شهروندان عادی کشورم انجامید، صمیمانه قدردانی می کنیم، گفت: هم اکنون رسالت ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان های کشورهای آسیایی، انتقال صدای مردم و مطالبات مردم در پیگیری و ضرورت انجام اقدام عاجل در جهت توقف هرگونه جنایت علیه مردم ستمدیده فلسطین، به ویژه زنان و کودکان غزه به مجامع بین المللی است. در میانه‌ی صدای توپ و تفنگ، این نجوای زنان و کودکان در غزه است که از آزادیخواهان جهان یاری می طلبد.

وی تصریح کرد: از این رو، ما باید انعکاس دهنده صدای مردم آزادیخواه جهان در جهت رساندن صدای عدالت خواهی زنان و کودکان بی پناه غزه در مجامع بین المللی باشیم.

زاهدی با بیان اینکه بر این اساس، کشورهای آزادیخواه باید از هر اقدامی برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی در جهت پایان دادن به حملات وحشیانه و غیرانسانی آنها، استفاده کنند، گفت: درخواست اعضای مجمع مجالس آسیایی مبنی بر اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست یکصد و چهل و هشتم این مجمع، معرفی مرتکبین جنایات جنگی و نسل کشی به دیوان بین المللی کیفری، موضوع بازسازی غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی و به اطمینان رساندن آنها جهت زندگی در صلح و آرامش، لغو فوری روابط با رژیم صهیونیستی در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و تجاری و هر اقدام لازم دیگری که می تواند منجر به افزایش فشار و لغو فوری و بدون قید و شرط محاصره غزه و آتش بس دائمی و پایدار شود، باید در دستور کار همه کشورهای هوشیار و حامی حقوق انسان و بشریت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در پایان یادآوری می کنم که جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع شفاف و اصولی خود در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین که همانا موضعی مبتنی بر اصول انسانی و اخلاقی و منطبق با قواعد حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است، تأکید می کند و بر این نکته اذعان دارد که همگرایی میان کشورها در عرصه بین المللی می تواند عاملی موثر در پایان دادن به جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در فلسطین و به ویژه در نوار غزه باشد. /خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها