پیش‌بینی صبح نو از وضعیت دموکراسی‌های غربی در سال جدید میلادی

کد خبر: 1267602

مجله اکونومیست که ابتدای هر سال، اتفاقات سال پیش‌رو را در عکس جلد خود واکاوی می‌کند، با استفاده بیشتر از رنگ قرمز نسبت به رنگ آبی نیز این پیش‌بینی را داشته است که در انتخابات‌های سال جدید میلادی، احتمال پیروزی راست‌گرایان بیشتر خواهد بود.

گروه سیاست سایت فردا - ۲۰۲۴ سال انتخابات است، چنانچه در این سال در ۷۵ کشور دنیا انتخابات برگزار می‌شود که نیمی از مردم دنیا پای صندوق‌های رای خواهند رفت. در میان این انتخابات‌ها، انتخابات تایوان، آمریکا، هند، روسیه و پارلمان اروپا بیشتر در تحولات جهانی تأثیرگذار خواهند بود و نظر رسانه‌ها را به خود جلب خواهند کرد.  اما با نگاهی به نتایج انتخابات‌های اخیر در دنیا به‌ویژه در غرب، می‌توان این نتیجه را گرفت که راست افراطی در حال گسترش و به‌تبع آن دموکراسی در حال افول است. 

روزنامه صبح نو با طرح این دیدگاه نوشته: مجله اکونومیست که ابتدای هر سال، اتفاقات سال پیش‌رو را در عکس جلد خود واکاوی می‌کند، با استفاده بیشتر از رنگ قرمز نسبت به رنگ آبی نیز این پیش‌بینی را داشته است که در انتخابات‌های سال جدید میلادی، احتمال پیروزی راست‌گرایان بیشتر خواهد بود. 

 به‌ویژه آنکه سال جدید میلادی با دو جنگ آغاز شده است؛ جنگ‌هایی که به این زودی‌ها پایانی برای آن پیش‌بینی نمی‌شود. زمینه‌های جنگ فرامنطقه‌ای به سرعت در حال شکل‌گیری است و در چنین شرایطی کشورها تمایل به اقتدارگرایی پیدا می‌کنند. بنابراین 2024 را می‌توان سال شکست لیبرال دموکراسی نامید که با افول دموکراسی‌خواهی و گسترش پوپولیسم، احزاب ناسیونالیسم و راست‌گرایانه شانس بیشتری برای پیروزی خواهند داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها