«فردا» گزارش می‌دهد

اختلاف اصلاح طلبان در برائت از تکرار ائتلاف

کد خبر: 1267083

علاوه بر دوقطبی مشارکت-عدم مشارکت که میان اصلاح‌طلبان از دیرباز وجود داشته اخیرا نیز بحث ائتلاف یا عدم ائتلاف با اعتدال‌گرایان باعث در حال انداختن شکاف دیگری میان اصلاح‌طلبان است.

اختلاف اصلاح طلبان در برائت از تکرار ائتلاف

گروه سیاست سایت فردا - علاوه بر دوقطبی مشارکت-عدم مشارکت که میان اصلاح‌طلبان از دیرباز وجود داشته اخیرا نیز بحث ائتلاف یا عدم ائتلاف با اعتدال‌گرایان باعث در حال انداختن شکاف دیگری میان اصلاح‌طلبان است. 

در این شرایط غلامرضا انصاری، فعال اصلاح‌طلب گفته: درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با توجه به برخورد نامناسبی که دولت دوم آقای روحانی با اصلاح‌طلبان کرد و اغلب کاستی‌هایی که در دولت روحانی وجود داشت در نهایت به پای اصلاح‌طلبان نوشته شد شرایطی را به وجود آورده که احتمال تکرار این ائتلاف نیز دور از انتظار است. به هر حال به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان مرغ عزا و عروسی اعتدالیون بودند که در هر دو جا نیز سربریده شدند. 

وی در پاسخ این سؤال که «حزب اعتدال و توسعه عنوان کرده در انتخابات آینده لیست انتخاباتی ارائه خواهد کرد. تحلیل شما از این رفتار چیست؟ آیا این حزب می‌تواند به نقطه کانونی اجماع اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان تبدیل شود؟»، گفت: برخی گمان می‌کنند همیشه باید در قدرت حضور داشته باشند. این در حالی است که اگر این حزب در انتخابات آینده لیست انتخاباتی ارائه کند نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی باور دارند، اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو نیز ناگزیر به ائتلاف خواهند شد. ضمن اینکه اعتدالگرایان نیز راهکاری غیر از ائتلاف ندارند و به تنها قادر به نقش آفرینی موثری در این انتخابات نخواهند بود. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها