گزارش جوان از وجدان خفته فعال اصلاح‌طلب/ چرا اصلاح‌طلبان دوست دارند عامل جنایت داعش باشد نه اسرائیل؟

کد خبر: 1267082

جوان نوشت: چرا کسی مثل آقای عبدی و برخی اصلاح‌طلبان دیگر این‌قدر برای‌شان مهم است که بگویند نباید کار را گردن اسرائیل انداخت و باید گفت همان داعش همیشگی!

گزارش جوان از وجدان خفته فعال اصلاح‌طلب/ چرا اصلاح‌طلبان دوست دارند عامل جنایت داعش باشد نه اسرائیل؟

گروه سیاست سایت فردا - عباس عبدی تحلیلگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشته: «چرا تندرو‌ها عامل جنایت را اسرائیل می‌دانند، نه داعش؟ چون داعش را حریف کوچکی برای خود می‌دانند و نفی ادعا‌های قبلی نابودی داعش است، ولی متهم‌کردن اسرائیل تبعات بیشتری دارد، چون هم قابل اثبات نیست و هم ناقض "حریفت‌منم" خواهد بود.»‌ 

روزنامه جوان در زمینه این اظهارنظر نوشته: می‌توان متقابلاً پرسید چرا آقای عبدی (و اصلاح‌طلبان) دوست دارند عامل جنایت داعش باشد نه اسرائیل؟ به همان سبک خود آقای عبدی باید جواب این باشد که، چون می‌دانند داعش نابود شده است، بنابراین مسئله انتقام از اسرائیل منتفی می‌شود و انتقام از داعشی که نابود شده نیز مقدور نیست، پس همه‌چیز مطابق میل اصلاح‌طلبان می‌شود که مایل به انتقام از اسرائیل یا امریکا به دلایل ترسی که از تبعات آن دارند، نیستند! 

چرا کسی مثل آقای عبدی و برخی اصلاح‌طلبان دیگر این‌قدر برای‌شان مهم است که بگویند نباید کار را گردن اسرائیل انداخت و باید گفت همان داعش همیشگی! 

پاسخ این است: غیر از آن مسئله همدلی با غرب که مانع از هر موضع‌گیری غرب‌ستیزانه می‌شود، بخشی نیز به وجدان خفته آدم‌ها بازمی‌گردد. تحلیلگری مثل آقای عبدی می‌تواند بین این دو فرق بگذارد، اما این نوع بصیرت کمی هم وجدان بیدار می‌خواهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها