پشت پرده شکار شاه ماهی ها

کد خبر: 1267062

وزیر اطلاعات ترفندهای پیچیده اطلاعاتی برای بازگرداندن حبیب چعب و جمشید شارمهد به ایران را روایت کرد و گفت:دولت سابق به تذکر بنزینی ما توجه نکرد

پشت پرده شکار شاه ماهی ها

اواخر دهه 90  را می توان یکی از درخشان ترین دوران وزارت اطلاعات توصیف کرد. دورانی که دومینوی شکار شاه ماهی ها آغاز شده بود و سرتیم های گروهک های تروریستی یکی پس از دیگری در دام اطلاعاتی سربازان گمنام امام عصر (عج) گرفتار شده و زنده دستگیر شدند. حالا و پس از گذشت چندین سال از این ماجرا، سید محمود علوی وزیر وقت اطلاعات  در گفت وگویی جذاب و خواندنی جزئیات جدیدی از دستگیری  جمشید شارمهد و حبیب چعب را بیان کرده و از کم و کیف دستگیری آن ها پرده برمی دارد. درادامه بخش های مهم  اظهارات سید محمود علوی را به گزارش ایرنا می خوانید: * در دوره وزارت ما جریان‌های تروریستی داخل کشور مورد حمایت این حکومت(داعش) بودند...عربستان سعودی و امارات نیز سر کیسه را شل کرده و پول می‌ریختند تا جریان تروریستی در ایران ضربه بزنند. در برابر این تهدیدات سنگین امنیتی همکاران ما در بخش امنیت وزارت اطلاعات به حدود ۴۰۰ تیم تروریستی ضربه زدند، نفرات‌ آن ها دستگیر شدند.

*راهبرد ما این بود که عناصر ضد امنیتی را تا جایی که ممکن است با ترفندهای پیچیده اطلاعاتی زنده وارد کشور کنیم که هر انسان با انصافی که ملاحظه می‌کرد، صدمرحبا به وزارت اطلاعات در آن مقطع می‌گفت.

*یکی از آن ها «حبیب چعب اسیود» بود. شما مطلع‌ هستید حرکت النضال خوزستان که یک حرکت تجزیه ‌طلبانه بود، سه ضلع به نام‌های «حبیب چعب»، «حبیب نبگان» و «احمد ملانیسی» داشت. «احمد ملانیسی» در هلند به هلاکت رسید، «حبیب نبگان» به جرم جاسوسی برای سعودی‌ علیه ایران در دانمارک به زندان افتاد و «حبیب کعب» زنده وارد جمهوری اسلامی شد و زنده وارد کردن او به جمهوری اسلامی با ترفند بسیار پیچیده اطلاعاتی انجام شد. یکی دیگر از کسانی که با یک ترفند حسابی و کاملا پیچیده اطلاعاتی زنده وارد کشور شد، «جمشید شارمهد» بود. این فرد در شیراز بمب‌گذاری کرد و در حسینیه وصال رهپویان این شهر عده‌ای به شهادت رسیدند.

*ما در شرایطی که نیروی دریایی سپاه در دریای عمان مانور برگزار کرده بود و عبور شناور در این شرایط بسیار سخت بود، این فرد(شارمهد) را وارد کشور کردیم و البته او تصور می‌کرد به پاکستان می‌رود و بعد در نوارهای مرزی میان بندر چابهار و گواتر(نزدیک بریس) بچه ها، وی را پیاده کردند و چند ماشین هم به عنوان جیش‌العدل وی را دستگیر کردند و گفتند که شما مزدور جمهوری اسلامی هستید و آمده‌اید که در این جا و در میان ما جاسوسی کنید. وی لپ تاپ خود را آورد و «پسورد» خود را وارد کرد و بچه‌ها نیز «پسورد» وی را به ذهن سپردند؛ سپس وی گفت که من دشمن جمهوری اسلامی هستم و در جمهوری اسلامی این کارها(عملیات تروریستی) را انجام داده‌ام و همه آن چیزی که باید را درباره خودش در بازجویی بازگو می‌کرد، باز نمی‌کرد، اما طی این برنامه فریب به عنوان افتخار بیان کرد. به او گفتند که اگر روشن شود که مزدور جمهوری اسلامی ایران هستید، شما را به قتل می‌رسانیم.شارمهد هم گفته بود اگر شما به چنین نتیجه‌ای رسیدید مرا بکشید، اما اگر من با جمهوری اسلامی جنگیدم چطور؟ بچه‌ها گفته بودند در این صورت ما با شما همکاری می‌کنیم؛ این آقا را آوردند، چشم‌های وی را بستند و وسط چابهار چشم‌بند وی را باز کردند. وی نگاه کرد، به جای آن که تابلوها به زبان اردو و پاکستانی نوشته شده باشد، نوشته شده بود فرمانداری چابهار و تازه متوجه شد که چه رودستی خورد و به او گفتند: آقای شارمهد به جمهوری اسلامی خوش‌آمدید!

*مواردی که راننده‌های کامیون می‌خواستند تحصن کنند، پیش‌بینی کردیم و بعد راهکار آن را دادیم و گفتیم تعدادی لاستیک در بندر در کانتینر و این تعداد لاستیک نیز در فلان‌جا موجود است، آن ها را بیاورید و میان رانندگان توزیع کنید تا رضایت نسبی حاصل شود. درباره یکسری قطعات دیگر نیز همین کار را انجام دادیم و به این ترتیب از تحصنی که قطعا قرار بود انجام شود تا معیشت مردم به‌ طور کامل مختل شود و آذوقه مردم جابه جا نشود، جلوگیری کردیم. موارد فراوانی از مسائل مختلف وجود داشت. حتی اگر در سال ۹۸ به تذکر ما در دولت توجه شده بود، دیگر با آن مشکلات و مسائل مواجه نمی‌شدیم.

*در هر دو انتخابات خبرگان و مجلس  به صورت مستقل ثبت‌نام کرده‌ام. هم جریان‌ چپ و هم جریان‌ راست و هم اعتدال به من اعلام کرده‌اند که می‌خواهند مرا در لیست بگذارند.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها