«فردا» گزارش می‌دهد

اسپانیایی تبارها علیه بایدن / وقتی سبد رای دموکراتها آب می رود

کد خبر: 1266823

نظرسنجی های عمومی نشان می دهد که دونالد ترامپ در میان رای‌دهندگان اسپانیایی و جوانان پیشتاز است. از هر 5 رای دهنده سیاهپوست نیز یک نفر می گوید که در ماه نوامبر از یک نامزد ثالث( غیر از ترامپ و بایدن ) حمایت خواهد کرد.

اسپانیایی تبارها  علیه بایدن / وقتی سبد رای دموکراتها آب می رود

 گروه بین‌الملل سایت فردا - نگرانی های جوبایدن در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی روز به روز بیشتر می شود. زمانی این نگرانی معنای عمیق تری پیدا می کند که موسسات نظرسنجی ، از کاهش آرای رئیس جمهور کنونی در میان اسپانیایی تبارها، رنگین پوستان و جوانان خبر می دهند. دقیقا همان گروههایی که اکثریت قابل توجه آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آرای خود را به سود بایدن به گردش در آورده و شکست سنگینی را بر پیکره ترامپ و جمهوریخواهان وارد ساختند. 

اما اکنون نظرسنجی های عمومی نشان می دهد که دونالد ترامپ در میان رای‌دهندگان اسپانیایی و جوانان پیشتاز است. از هر 5 رای دهنده سیاهپوست نیز  یک نفر می گوید که در ماه نوامبر از یک نامزد ثالث( غیر از ترامپ و بایدن ) حمایت خواهد کرد. در نظرسنجی جدید  /دانشگاه سافولک که در میان لاتین تبارها صورت گرفته، ترامپ 39 درصد و بایدن 37 درصد آرا را به دست آورده اند. این برای رئیس جمهورکنونی آمریکا یک فاجعه محسوب می شود. ضمن آنکه حدود 20 درصد رای دهندگان نیزگفته اند ترجیح می دهند به فردی مانند کندی رای دهند! کسی که اساسا در دورنهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور نخواهد داشت! . این یافته‌ها بر وظیفه سیاسی سنگینی که رئیس‌جمهور امسال برای پیروزی در دور دوم با آن روبه‌رو است، تاکید می‌کند. میشل ، 55 ساله، یک دموکرات که قصد دارد به بایدن رای دهد، در خصوص کاهش آرای بایدن در میان رای دهندگان می گوید:

"فکر می‌کنم رویکرد دولت بایدن معقولانه بوده اما نتوانسته است انتظارات بسیاری از اقشار را ( که در انتخابات سال 2020 به وی رای داده بودند) را برآورده سازد. طبق یک نظرسنجی دیگر که توسط مرکز راپر صورت گرفته، اکنون بایدن از حمایت 63 درصدی جمعیت سیاهپوست در آمریکا برخوردار است. این در حالیست که 87 درصد این افراد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آرای خود را به سود وی و دموکراتها به گردش در آورده بودند. به عبارت بهتر، تعدادی از رای دهندگان سیاهپوست از وی( بایدن ) رویگردان شده اند. این خبر خوبی برای ترامپ می باشد زیرا در ایالات حساس و تعیین کننده ای مانند پنسیلوانیا و میشیگان، آب رفتن سبد رای بایدن منتج به پیروزی جمهوریخواهان خواهد شد. 

نکته قابل تامل دیگر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، 65 درصد اسپانیایی تبارها به بایدن و 32 درصد به ترامپ رای دادند.اما اکنون معادله برعکس شده و بایدن کار بسیار سختی را در خصوص جلب اعتماد دوباره این گروه مهم در پیش خواهد داشت. حتی در میان جوانان زیر 35 سال نیز ترامپ توانسته است 37 درصد آرا را در مقابل بایدن ( که 34 درصد آرا را کسب کرده است) به دست بیاورد. تجمیع این نظرسنجی ها، زنگ خطر را به صورتی جدی در اردوگاه دموکراتها به گردش در آورده است. در این میان بایدن امیدوار است جوانانی  که هنوز در نظرسنجی ها مردد هستند (حدود 20 درصد ) ، در نهایت آرای خود را از سر اجبارو از ترس حضور ترامپ در کاخ سفید، به سود دموکراتها به گردش در آورند! 

یو اس ای تودی

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها