صبح نو / تردیدهای لاریجانی برای چگونگی ورود به انتخابات/ غلتیدن به دامان اعتدالیون یا چرخش به سمت اصلاحاتیون؟

کد خبر: 1265538

صبح نو نوشت: به نظر می رسد «تماشای انتخابات از دور » فعلا گزینه اصلی علی لاریجانی باشد.

صبح نو / تردیدهای لاریجانی برای چگونگی ورود به انتخابات/ غلتیدن به دامان اعتدالیون یا چرخش به سمت اصلاحاتیون؟

گروه سیاسیت سایت فردا - انتخابات برای یاران علی لاریجانی از مدت‌ها پیش آغاز شده است؛ به اندازه قدمت گفت‌وگوهای منصور حقیقت‌پور و برخی نمایندگان ادوار مجلس با رسانه‌ها؛ اما رقابت انتخابات مجلس هنوز برای علی لاریجانی آغاز نشده است؛ چراکه او همچنان برای چگونگی ورود به رقابت اسفند 1402 تردید دارد. 

روزنامه صبح نو با طرح این دیدگاه نوشته: از سویی او در مقابل گزینه ائتلاف با یاران حسن روحانی در حزب اعتدال و توسعه و برخی اصلاح‌طلبان قرار دارد که البته اگر در سمت اعتدال گزینه در دسترسی باشد، در سطح اصلاح‌طلبان مخالفان جدی دارد که حاضر به تکرار شرایط سال ۹۲ نیستند. 

گزینه دوم پیش روی او، ائتلاف با اصول‌گرایان به سیاق مجلس نهم است.

گزینه سوم پیش روی او یک لیست مستقل تحت عنوان فهرست لاریجانی است که می‌تواند اشتراک‌های زیادی با راست سنتی و لیست احتمالی شورای وحدت داشته باشد که ضمن آنکه تفاوت‌هایی با لیست وحدت دارد و او را به‌صورت کامل با آنها یکی نمی‌کند.

گزینه چهارم اما تمرکز او بر حوزه‌های کوچک و وارد نشدن در فهرست لیست‌های کلان‌شهرها و قرار گرفتن افراد منتسب به او در فهرست‌هایی مثل ائتلاف، وحدت و یا حتی اعتدال است. چنین گزینه‌ای امکان بازیگری کم‌ریسک برای او را پدید می‌آورد و شاید نزدیک‌تر به روحیات محافظه‌کارانه لاریجانی باشد. 

در چنین شرایطی و  هم‌زمان با برخی اظهارنظرها از سوی افراد و دسته‌های محافظه‌کار جریان اصلاح‌طلب مبنی بر عدم ائتلاف با لاریجانی، رسانه‌های رادیکال‌ این جریان از تضعیف جایگاه وی و عدم تأثیرگذاری در مشارکت انتخاباتی سخن گفتند. 

به نظر می رسد «تماشای انتخابات از دور » فعلا گزینه اصلی علی لاریجانی باشد. چیزی شبیه گزینه چهارم این متن. حالا هر چه هست لاریجانی از همیشه نسبت به انتخابات مجلس دورتر است و هنوز نخواسته وارد بازی کسانی شود که برای او لیدری یک جریان پیروز در انتخابات را ترسیم کرده و حتی در این رویا به او وعده رقابت سنگین باهنر برای هیات رییسه مجلس آینده هم داده بودند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها