«فردا» گزارش می‌دهد

رویکرد بایدن نسبت به نظرسنجی ها/ بی خیالی در مقابل نگرانی !

کد خبر: 1265520

با وجود رشد اقتصادی نسبی در امریکا، بایدن وضعیت خوبی در نظرسنجی ها ندارد و حتی در برخی ایالات حساس و سرنوشت ساز از رقیب سرسخت خود ترامپ عقب افتاده است.

رویکرد  بایدن  نسبت به نظرسنجی ها/ بی خیالی در مقابل نگرانی !

گروه بین‌الملل سایت فردا - مشاوران رئیس جمهور آمریکا شدیدا به وی نسبت به روند کاهشی محبوبیتش در نظرسنجی های ایالتی و عمومی هشدار داده اند. با وجود رشد اقتصادی نسبی در امریکا، بایدن وضعیت خوبی در نظرسنجی ها ندارد و حتی در برخی ایالات حساس و سرنوشت ساز از رقیب سرسخت خود ترامپ عقب افتاده است. 

میزان محبوبیت عمومی بایدن برای بیش از یک سال پایین بوده اما این روند نزولی طی ماههای اخیر شدت گرفته است..  اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که او در رقابت‌های رودررو و در ایالت‌های کلیدی از ترامپ، نامزد پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خواهد خورد. 

بایدن در نظرسنجی دانشگاه مونموث که روز دوشنبه منتشر شد، میزان محبوبیت خود را به پایین ترین سطح یعنی 34 درصد رساند. چند روز قبل، نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که بایدن 37 درصد محبوبیت دارد. محبوبیت 34 درصدی عمومی بایدن برای دموکراتها نوعی کابوس محسوب می شود زیرا این به معنای شکست قطعی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خواهد بود. با این حال رئیس جمهور آمریکا درمواجهه با نظرسنجی های عمومی و ایالتی صرفا یک رویکرد را در پیش گرفته است:بی خیالی! 

سایر نظرسنجی ها زنگ خطر را برای بایدن در میان رای دهندگان جوان تر که از حمایت او از اسرائیل انتقاد کرده اند، به صدا درآورده است.به عبارت بهتر، جوانان آمریکایی مهم ترین نقش را در کاهش آرای بایدن در نظرسنجی ها ایفا کرده اند.حمایتهای واشنگتن از تل آویو ( در جنگ غزه) نقش به سزایی در تشدید این روند داشته است. 

نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا نشان داد که تنها 33 درصد از پاسخ‌دهندگان سیاست‌های بایدن در قبال  اسرائیل را تایید می‌کنند. همین نظرسنجی نشان داد که ترامپ در میان رای دهندگان زیر 30 سال ثبت نام کرده با 6 امتیاز از بایدن پیشی گرفته است. این در حالیست که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بایدن توانست برتری 20 درصدی بر ترامپ کسب کند. اکنون معادله برعکس شده است. برخی منابع آمریکایی می گویند مشاوران بایدن و او در کاخ سفید ملاقاتهایی را با هدف بررسی نظرسنجی های اخیر برگزار کرده اند. در این ملاقاتها، مشاوران رئیس جمهور آمریکا نسبت به نظرسنجی های صورت گرفته ( خصوصا در میان جوانان ) ابراز نگرانی عمیق کرده اند، هر چند که بایدن تلاش می کند واکنش چندانی نسبت به این مسئله نشان ندهد. 

واشنگتن پست این هفته گزارش داد که بایدن درست قبل از عید شکرگزاری جلسه ای را در محل اقامت کاخ سفید برگزار کرده بود که در آن به شدت میزان محبوبیت خود را بسیار پایین توصیف کرد. او استدلال کرده است که دستاوردهای اقتصادی دولت وی به خوبی مورد توجه جامعه آمریکایی قرار نگرفته است. اکنون نرخ  بیکاری در سطح ملی تنها 3.7 درصد است که نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی است. تورم نیز کاهش یافته است، اگرچه به نظر می‌رسد خستگی ناشی از افزایش قیمت‌ها از دوران همه‌گیری، مانع رشد بایدن در نظرسنجی‌ها شود. ایوان زاپین، یکی از مقامات سابق کمیته ملی دموکراتها معتقد است بایدن باید بر چرایی رویگردانی مردم از وی در نظرسنجی ها متمرکز شود :اقدامی که به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا از آن رویگردان است! 

ترجمه: هیل

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها