صبح نو / افزایش قیمت‌ها در دوران نارضایتی اینترنتی

کد خبر: 1265045

صبح نو نوشت: برخی از کابران فضای مجازی در واکنش به این گرانی شعار و وعده رئیس‌جمهور پیش از انتخابات ریاست جمهوری را یادآوردی کردند که وی خواهان اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف جامعه شده بود.

صبح نو / افزایش قیمت‌ها در دوران نارضایتی اینترنتی

گروه سیاست سایت فردا - در حالی که مدتهاست کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن به چالش‌هایی برای شهروندان و کسب‌و‌کارهای اینترنتی تبدیل و هزینه فیلترشکن‌ها نیز بر سبد هزینه‌های مشترکین تحمیل شده است و در عین حال هیچ راهکار موثری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش استفاده از فیلترشکن‌ها و افزایش کیفیت و سرعت اینترنت ارائه نشده است، در تصمیم یک روزه شاهد افزایش 33 درصدی قیمت نت بودیم. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: آقای زارع پور، یکی از شروط گران کردن اینترنت توسط اپراتورها را توسعه و سرمایه گذاری عنوان کرده است. بر کسی پوشیده نیست که یکی از دلایل ایجاد اختلال در دسترسی شهروندان به شبکه اینترنت با کیفیت، استهلاک زیرساخت های موجود و عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه است که اکنون آثار واقعی آن نمایان گشته  و موجب ضعیف شدن شبکه ارتباطی کشور شده است، بطوری که در طول سال‌های1392تاکنون حجم سرمایه‌گذاری‌ها به یک سوم رسیده است، اما آیا قراراست توسعه و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه با گرانی اینترنت بی‌کیفیت و از جیب مردم پرداخت شود؟ 

برخی از کابران فضای مجازی در واکنش به این گرانی شعار و وعده رئیس‌جمهور پیش از انتخابات ریاست جمهوری را یادآوردی کردند که وی خواهان اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف جامعه شده بود. اما سرعت تغییرات قیمت و اجرای ابلاغیه وزارت ارتباطات از دیگر نکات قابل تامل در این ماجرا بود، اگر قانونی در حمایت از حقوق مردم تصویب می‌شد (مانند واردات خودرو)، دراجرای آن ماه‌ها و در برخی موارد سال‌ها ممکن است، تعلل شود؛ اما چنین بخشنامه‌هایی سریع اجرایی می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها