«فردا» گزارش می‌دهد

کارگزاران بدون اصلاح‌طلبان و بدون اصولگرایان میانه‌رو

کد خبر: 1264339

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران از اینکه برنامه‌ای برای ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو ندارند، خبر داده است.

کارگزاران بدون اصلاح‌طلبان و بدون اصولگرایان میانه‌رو

گروه سیاست سایت فردا - کارگزاران بیش از سایر احزاب اصلاح‌طلب علاقه‌مند به مشارکت در انتخابات و از دست ندادن فرصت برای حضور در مجلس آتی است. از آنجایی که روابطی نزدیک با اعتدال و توسعه دارد و می‌توان گفت که در منتها‌علیه راست جریان چپ قرار گرفته، همواره مستعد همراهی با اصولگرایان میانه‌رو بوده است. به خصوص که در سال‌های اخیر هر وقت حرف از انتخابات شده، شاهد تبلیغ رسانه‌های این طیف برای ائتلاف با لاریجانی و همفکرانش بوده‌ایم. 

در این دوره از انتخابات نیز با توجه به جایگاه اصلاح‌طلبان بین مردم ، همچنین بی‌میلی طیف‌های رادیکال این جریان به حضور در انتخابات؛ گمانه ائتلاف آنها با اصولگرایان میانه‌رو پررنگ بوده است. گمانه‌ای که اکنون نشانه‌های رد آن در حال بروز است. 

اولین نشانه را باید از اظهارات اخیر حسین مرعشی، دبیرکل کارگزاران دانست که صراحتا گفته «ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو در دستور کار نیست و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.».

این طور که معلوم است البته، کارگزاران با سایر گروه‌های اصلاح طلب نیز همراه نخواهد شد، چراکه مرعشی در همین مصاحبه گفته: «تحریم انتخابات را تایید نمی‌کنم. برخی از جمله حزب کارگزاران در جبهه اصلاحات اقلیت‌اند و معتقد به مشارکت در حد مقدورات هستیم.» وی افزوده است: « این که دو نفر اصلاح‌طلب؛ کارگزاران را جزو اصلاحات نمی‌دانند یک حرفی است که زده‌اند و لطف می‌کنند. کارگزاران یکی از احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران است و برای اصلاح‌طلبان مرجع رسمی بالاتری وجود ندارد. 

دیگر نشانه عدم ائتلاف کارگزاران و اصولگرایان میانه رو را نیز باید از اظهارات اخیر بهروز نعمتی، چهره نزدیک به علی لاریجانی دریافت. او گفته «حتماً یک لیست معتدل بیرون خواهد آمد که حالا ممکن است از اصولگرایان معتدل باشد یا احزاب اعتدال‌گرا. لذا مجموعه‌های سیاسی حتماً جلسات انتخاباتی با هم دارند و دوستانی هم که همفکر آقای لاریجانی هستند با ایشان جلساتی دارند... قطعاً آقای لاریجانی در انتخابات اسفند ماه نقش‌آفرینی خواهد کرد.»

او از اعتدالگراها نام می‌برد اما اینکه اعتدالگراها در نهایت خواهان ائتلاف با اصولگرایان میانه رو باشند یا دنبال اصلاح‌طلبان بروند نیز بحث مفصلی است. به خصوص که این گروه پیشتر یک بار با اتکا به بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان طعم قدرت را چشیده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها