کدام طرح‌های عمرانی گلستان با حضور هیات دولت افتتاح شد؟

کد خبر: 1263599

وزرا در دومین سفر استانی دولت مردمی همراه با رئیس جمهوری به استان گلستان سفر کردند و با حضور در شهرهای این استان علاوه بر گفت‌وگو با مردم، تعدادی از طرح‌های عمرانی و خدماتی بهره‌برداری کردند.

کدام طرح‌های عمرانی گلستان با حضور هیات دولت افتتاح شد؟

اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان گلستان حضور داشتند و رئیس جمهور را همراهی کردند. برخی از وزرا و معاونان رئیس جمهور نیز به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرها و روستاهای مختلف گلستان رفتند و از نزدیک با مردم گفت‌وگو داشتند؛ همچنین تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیز در این استان همزمان با سفر اعضای کابینه به استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

وزیر ورزش و جوانان

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در این سفر که رئیس جمهور را همراهی کردند، ابتدا در گرگان به صورت متمرکز از ۱۸ خانه ورزش روستایی بهره‌برداری شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین صبح پنجشنبه در ادامه سفر به گلستان از هتل ورزش گرگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تجهیز و فعالیت این مکان قرار گرفت.

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان، با حضور وزیر ورزش و جوانان، سرسرای ورزشی شهدای روستای «اودک دوجی» شهرستان علی‌آباد کتول نیز در روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه به بهره‌برداری رسید.

سرسرای ورزشی روستای اودک‌دوجی از مصوبات سفر اول رییس جمهور به گلستان است که در زمینی به گستره ۹۸۷ متر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

هاشمی در ادامه سفر به گلستان، روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح ورزشی به شهرستان رامیان سفر کرد.

وزیر ورزش و جوانان سپس روز پنجشنبه به گنبدکاووس رفت و در جریان بازید از آکادمی فوتبال این شهر اظهار کرد: باشگاه‌داری کار وزارت ورزش و جوانان نیست و تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را هم واگذار می‌کنیم. برای ساخت خانه والیبال گنبدکاووس به عنوان پروژه ملی ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

عملیات ساخت آکادمی والیبال گنبدکاووس به عنوان خواسته مردم از سال ۱۳۹۰ آغاز شد اما به دلیل مشکلات در تامین منابع مالی ساخت این پروژه ملی چندین سال زمان برد که دولت سیزدهم با تزریق اعتبار این طرح را به مراحل پایانی رساند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بدو ورود به گلستان، به شهرستان مینودشت رفت و در یکی از فروشگاه‌های مینودشت، از نزدیک کیفیت اینترنت فیبر نوری را آزمایش کرد. ۲۸ کیلومتر فیبر نوری در مینودشت نصب شده که وزیر ارتباطات سرعت آن را مورد آزمایش قرار داد.

وی سپس از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت. در این بازدید زارع‌پور را مدیران شهرستانی و مسئولان آب منطقه‌ای گلستان همراهی می‌کردند. با جذب اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان پس از بازدید اخیر داوود منظور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، این سد در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۳۰ درصدی آبگیری خواهد شد.

زارع‌پور روز پنجشنبه نیز در جمع مردم شهر دوزین شهرستان مینودشت حاضر شد و اظهار کرد: گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیر پوشش فیبرنوری قرار گرفته و سرعت اینترنت در این استان تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۸ منطقه و شهر استان گلستان از اینترنت پرسرعت فیبرنوری استفاده می‌کنند افزود: هنوز استان تهران از این امکان بهره‌مند نشده است.

وزیر راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کرد، صبح روز پنجشنبه از خلیج گرگان بازدید کرد. این در حالی است که بیش از یک سوم گستره خلیج گرگان خشک شده بود که به همت دولت سیزدهم و با اجرای طرح علاج‌بخشی و لایروبی، این خلیج در شمال کشور احیا شد.

بذرپاش در ادامه این سفر، مسیر بندرترکمن- آق‌قلا را که به سبب کم عرضی و باریکی به «جاده مرگ» معروف و همواره شاهد حوادث جاده‌ای بود و در دولت سیزدهم تعریض و بهسازی شد، به بهره‌برداری رساند. مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح این مسیر اظهار کرد: در سفر اول رییس جمهور به گلستان، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه‌های استان مصوب شد که از این مقدار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سهم اداره کل راه و شهرسازی استان بود. از میزان اعتبار مصوب سفر اول رییس جمهور، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های اصلی استان تخصیص پیدا کرده است.

بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۳ کیلومتر بزرگراه راه اصلی و روستایی در گلستان نیز حاضر شد و اظهار کرد: متانت و صبوری مهم‌ترین ویژگی مردم گلستان است، در سیل گلستان چند روزی مهمان مردم این استان بودم و در حالی که سیل‌زدگان برای دریافت مایحتاج اولیه دچار مشکل بودند جز زبان تشکر و صبوری رفتار دیگری از آنها ندیده‌ام.

به گفته بذرپاش ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در گلستان وجود داشته که تاکنون ۳۰ نقطه حادثه‌خیز رفع شده و ۶۵ نقطه حادثه خیز دیگر تا پایان دولت به اتمام می‌رسد تا شاهد بروز سوانح و اتفاقات ناگوار جاده‌ای بر اثر راه غیراستاندارد نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مراسم واگذاری ۵ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی در روستای وحدت شهرستان آق قلا حاضر شد و گفت: وام مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده تا ساخت واحدهای مسکونی در روستاها تسریع شود.

بذرپاش به برنامه ریزی برای اعطای ۲۲ هزار فقره وام مسکن روستایی در کنار واگذاری زمین به مردم و متقاضیان ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در حدود ۲۸۰ روستای گلستان ۱۰۰ کیلومتر شبکه معابر ایجاد شده و برنامه آینده ما اجرای ۸۰ کیلومتر شبکه معابر در ۳۰۰ روستاست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کرد صبح پنجشنبه از از بخش‌های گوناگون فاز اول تکمیل شده پروژه توانبخشی ایثار توشن گرگان بازدید کرد.

در دور اول سفر استانی رییس جمهور به گلستان، ۴۳۰ میلیارد ریال برای حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مصوب شد که با پیگیری‌های متعدد و تلاش استاندار همه این اعتبار جذب شد؛ عملیات اجرایی ساخت ساختمان مرکز توانبخشی جانبازان و معلولان گرگان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود؛ این مجتمع در ۳ طبقه با امکاناتی مانند استخر، کلاس های آموزشی، مرکز توانبخشی، سوئیت و سالن اجتماعات ساخته شده است.

قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشست صمیمی و تبیینی با خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان آق قلا اظهار کرد: وضعیت استخدام در دولت سیزدهم قابل مقایسه با دولت های قبل نیست و رشد قابل توجهی داشته و در زمان حاضر هیچ آزمون استخدامی بدون در نظر گرفتن سهمیه برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار نمی شود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۸ هزار نفر استخدام و برای سال جاری هم بیش از ۲۷ هزار ظرفیت در نظر گرفته شده است. کل افراد مشمول سهمیه ۲۳ هزار نفر بوده که برای سال جاری ۴ هزار نفر بیشتر از تعداد آن‌ها توزیع ظرفیت در نظر گرفته شده است تا فرصت های شغلی مورد نظر مهیا شود. بیش از ۵ هزار و ۳۳۳ نفر در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت شدند که در همه دولت‌ها بی‌سابقه بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشست با ائمه جمعه، علما، روحانیان و نخبگان شهرستان آق قلا در استان گلستان گفت: حضور اعضای دولت سیزدهم در استان‌ها بیانگر نگاه یکسان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ساکنان ایران به دور از قومیت، مذهب، رنگ، نژاد و زبان است. استان‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود سرمایه‌گذاری کنند و از نیروهای بومی برای رشد، توسعه و پیشرفت بهره گیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به گلستان، در آیین واگذاری ۶۵ هکتار از زمین‌های فاز ۲ شهرک صنعتی گنبدکاووس در روز پنجشنبه حضور یافت و افزود: علاوه بر تلاش برای احیای واحدهای تولیدی، ارائه وام کم بهره و درازمدت به سرمایه گذاران برای نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی در دستور کار است. تا کنون در دولت سیزدهم ۳ هزار و ۶۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و یکهزار واحد تعطیل دیگر نیز در کشور شناسایی شده و دولت مصمم به بازگرداندن این صنایع به چرخه تولید است.

وی گفت: ۲ مصوبه سفر ریاست جمهور به گلستان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس بوده است. مصوبه نخست مربوط به مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس است که تا هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید. مصوبه دیگر مربوط به توسعه زمین‌های شهرک‌های صنعتی است که امروز ۶۵ هکتار آن واگذار شد و ۳۵ هکتار دیگر آن نیز جز مصوبات است که زیرساخت‌های آن آماده می‌شود.

مقیمی در ادامه از چند واحد صنعتی دیگر مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا و گنبدکاووس بازدید کرد که دیدار از طرح توسعه شرکت تولید محصولات پلیمری در گنبد با محوریت تولید پلی استایرن با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن و اشتغال ۴۰ نفر با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در شهرک صنعتی گنبدکاووس، از جمله این بازدیدها بود.

مقیمی سپس از خوشه صنعتی مبل عطاآباد آق‌قلا بازدید و اعلام کرد: با هدف رونق تولید و بهبود وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت و توسعه ناحیه صنعتی شهرستان آق‌قلا اختصاص یافته است.

وی در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: مهم ترین خواسته فعالان این حوزه تامین مالی، شکل گیری صندوق حمایت از صنایع کوچک و تضامین بانکی است که انجام آن در دستور کار قرار دارد. برای پیوند فعالان این بخش به سامانه سراسری دریافت خدمات به ویژه مواد اولیه تدابیری اندیشیده شده تا دغدغه فعالان این بخش برطرف شود.

مقیمی در ادامه، طرح توسعه شرکت آریا تیناژن شهرک صنعتی آق‌قلا را افتتاح کرد. این واحد با محوریت تولید انواع داروهای نوترکیب پپیتدی-هورمون با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون عدد و اشتغال ۴۵ نفر ایجاد و افتتاح شد. محصولات تولیدی این واحد شامل داروهایی می‌شود که در درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان بسیار مؤثر و حتی حیاتی است.

در این مراسم همچنین از داروی هورمون رشد در این شرکت داروسازی در شهرک صنعتی آق‌قلا رونمایی شد.

وی سپس به شهرستان کردکوی رفت و از یک واحد تولید پتاسیم یدید بهره برداری کرد؛ برای اجرای کامل این طرح تولیدی حدود هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه شخصی تامین و هزینه شده است. این واحد تولیدی در زمینی به گستره ۶ هزار متر و زیربنای حدود ۳ هزار متر شامل بخش های واحد تولیدی انبار مواد اولیه ، ساختمان اداری و آزمایشگاه به بهره برداری رسید. محصولاتی که در این واحد تولید می شود شامل یدید پتاسیم و یدات پتاسیم است که مصارف دارویی و غذایی دارد که بنا به گفته سرمایه گذار سالانه این محصول به طور میانگین ۵۰۰ تن تولید و ارزش صادراتی هم دارد.

وزیر آموزش و پرورش

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم از دیگر اعضای کلبینه دولت سیزدهم بود که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کرد و با حضور در اردوگاه دانش آموزی جزیره آشوراده به درد دل آنها را شنید و در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت. احیا، تکمیل و تجهیز این اردوگاه در دستور کار آموزش و پرورش قرار داشته و در دولت سیزدهم به آن توجه شده است. صحرایی پس از دیدن بخش های مختلف اردوگاه به سخنان دانش آموزان و مسوولان گوش سپرد.

وزیر آموزش و پرورش سپس استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس با زیربنای هزار و ۶۷۴ مترمربع و مساحت محوطه‌سازی ۲ هزار و ۶۷۰ متر مربع را افتتاح کرد. ساخت این استخر از ۱۳۹۱ از محل اعتبارات استانی آغاز شده بود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تخصیص کم اعتبارات در سال‌های گذشته را دلیل اصلی وقفه ۱۰ ساله این پروژه ورزشی و رفاهی اعلام کرد و گفت: با تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دور نخست سفر استانی رییس جمهوری عملیات اجرایی این پروژه مجدد آغاز شد. اعتبار هزینه شده این پروژه شامل امکاناتی مانند استخر بزرگسال و کودک، جکوزی و سونا ۲۱۰ میلیارد ریال بوده ولی ارزش و برآورد فعلی این پروژه قبل از افتتاح به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

سپس ۱۳ مدرسه با ۴۷ کلاس درس در ۷ شهرستان گلستان به صورت متمرکز با حضور وزیر آموزش و پرورش در گنبدکاووس و به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح شد. این مدارس با ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در هفت شهرستان کردکوی، گنبدکاووس، گالیکش، مراوه تپه، گرگان، علی آباد کتول و آزادشهر ساخته شده است.

مرکز فنی و حرفه‌ای بانوان شرق گلستان در گنبدکاووس که ۱۲ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. عملیات ساخت تنها مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان شرق گلستان در گنبدکاووس شامل کارگاه‌های متنوع آموزشی و فضای اداری با زیربنای ۲ هزار و ۳۴۷ متر مربع از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود که عملیات ساخت این مرکز با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در انتظار تامین تجهیزات قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز از دیگر اعضای هیأتوزیران بود که روزهای پنجشنبه و جمعه آیت الله رئیسی را در دومین دور سفر استانی به گلستان همراهی می کرد؛ وی در بازدید از روند اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت گردی آشوراده گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده طبق دستور رییس جمهور با رعایت تمام الزامات محیط زیستی در حال اجرا است.

سلاجقه افزود: طبیعت‌گردی در این طرح با رویکرد حفظ محیط زیست اجرا شده و هیچ سازه سنگینی در آشوراده مستقر نخواهد شد. طرح هادی روستای آشوراده با رویکرد گردشگری و تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده از جمله برکات سفر رییس جمهور است.

سلاجقه در ادامه این سفر، پنجشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه فرآوری میگو و سردخانه هزار و ۲۰۰ تنی گروه توسعه اقتصادی خزر شهرستان بندر ترکمن حضور یافت؛ ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی پنج‌پیکر شهرستان ترکمن فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود و با بهره‌برداری از آن ۳۰ نفر به طور ثابت و ۲۰۰ نفر به صورت فصلی مشغول به‌کار شدند. سالانه حدود ۳ هزار تُن میگو در گلستان تولید می‌شود که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به این کارخانه است.

سلاجقه همچنین با خانواده عبدالباسط ارساری از محیط‌بانان فقید بندرترکمنی که در ماموریت کاری جان خود را از دست داده بود دیدار و از آنان دلجویی کرد.

سلاجقه در ادامه سفر استانی دولت به گلستان، پنجشنبه به شهرستان گمیشان رفت و در شورای اداری این شهرستان گفت: حل مشکل و بحران تالاب بین‌المللی گمیشان در دستور کار جدی دولت قرار دارد و برای حل این معضل، طرح جامع علاج‌بخشی‌ آن آماده است. این موضوع در ستاد تالاب‌های کشور در حال پیگیری است و بدون شک این تالاب احیا خواهد شد. این طرح در ۸ گام اجرا می‌شود و اجازه نخواهیم داد، مردم با وجود مشکلات متعدد، در این حوزه هم احساس مشکل کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بخش ریزگردها بیشترین مراودات را با کشور ترکمنستان داشتیم و راه‌حل‌های موجود در حال پیگیری است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می کرد پنجشنبه از ظرفیت‌های آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌ گردی آشوراده به عنوان یکی از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور، مطالبه‌ مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر است که با بن‌بست‌شکنی به سرانجام رسید.

در ادامه با حضور ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موزه ملی ماهیان خاویاری در جزیره آشوراده افتتاح شد. این موزه مربوط به مدیریت امور ماهیان خاویاری استان گلستان است و اهمیت ملی و بین‌المللی ابنیه حوزه ماهیان خاویاری شامل سردخانه قدیم آشوراده با قدمت بیش از ۷۰ سال و مرکز فرآوری خاویار آشوراده منطبق بر استانداردهای جهانی با تجارب بیش از دو دهه می‌شود. این موزه در ۲ سال اخیر به‌روزرسانی شده و از جاذبه‌های مهم تنها جزیره ایرانی دریای خزر است.

ضرغامی سپس به شهرستان آق‌قلا برای بهره برداری از بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور رفت؛ بازارچه دائمی صنایع‌ دستی آق‌قلا در عرصه‌ای به گستره ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌ شده است.

وزیر نیرو

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احیای رودخانه زرین گل، حفاظت سیلاب رودخانه محمدآباد در حاشیه سد کبودوال حاضر شد و افزود: امنیت غذایی و تامین غذا و اقتصاد کشور به عنوان محوری ترین نقطه اقتصاد ایران است تا بتوان از آن برای بهبود راندمان کشاورزی استفاده کرد.

وی یادآور شد: طرح اجرا شده چهار هزار هکتاری زهکشی که شاهد بهره برداری آن هستیم از جمله طرح های توسعه شبکه آبیاری در افزایش راندمان آب کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده و آغاز عملیات اجرایی فاز جدید نیز باید سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

محرابیان پنجشنبه به کلاله رفت و در آیین افتتاح طرح‌های حوزه آب و برق گلستان افزود: دولت در سفر استانی اول به گلستان ۱۱ مصوبه در حوزه آب و برق داشت که ۷ مصوبه به طور کامل به نتیجه رسیده و ۴ طرح طبق زمان‌بندی در حال اجراست.

محرابیان افزود: طرح آبگیری و زهکشی در ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان انجام شد که با اجرای این طرح، مسیر توسعه اقتصادی این استان هموارتر خواهد شد. طرح های خوبی در حوزه فاضلاب در استان گلستان انجام شده که نتیجه آن افزایش ۷۰ درصدی بهره‌وری آب حوزه کشاورزی است. در بحث تامین آب منطقه کلاله اقدامات بسیار خوبی انجام شد که در این بخش می توان روند توسعه استان گلستان را تداوم بخشید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم از دیگر اعضای کابینه بود که آخر هفته میهمان گلستانی ها شد وی پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان در علی آبادکتول حاضر شد و گفت: گلستان به دلیل ناترازی تولید و مصرف آب و برق از کمبود زیرساخت‌های اقتصادی رنج می‌برد که در راستای توجه به رونق تولید، اشتغال و صنعت، دولت سیزدهم جبران این ناترازی را مورد توجه دارد. در ابتدای دولت سیزدهم ناترازی آب و برق گلستان بسیار نگران کننده بود که در این دولت برای جبران این ناترازی طرح‌های خوبی در دست اجراست.

وی با بیان این که منطقه آزاد اینچه‌برون یک نمونه از نیاز زیر ساخت اقتصادی گلستان به سرمایه‌گذاری نیروگاه برق است، افزود: جبران این ناترازی در ایجاد اشتغال پایدار گلستان اثرگذار است.

وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور نیز که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار گرگان رفت و در گفت‌وگویی صمیمانه با شهروندان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

وزیر کشور در این بازدید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و فرماندار و شهردار گرگان، مسائل و مشکلات چند منطقه حاشیه‌نشین گرگان را مورد بررسی قرار داد و با مسوولان استان درباره راهکارهای شتاب بخشی رفع محرومیت‌های این مناطق گفت‌وگو کرد؛ وی همچنین از چند پروژه محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های شهری گرگان که در محله کم‌برخوردار انجیراب در حال اجراست بازدید کرد.

وحیدی روز پنجشنبه سپس به شهرستان کلاله رفت و ساخت جایگاه سوخت فرودگاه این شهر را با پیش‌بینی اعتبار یک‌هزار و ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی کرد؛ فرودگاه بیش از ۵۰ ساله شهدای کلاله از حدود ۵ سال قبل به دلایل مختلف از جمله متنوع نبودن مقاصد پروازی، ساعت پرواز و مهمتر از همه نبود جایگاه سوخت و در نتیجه استقبال کمرنگ ساکنان شرق استان گلستان غیرفعال شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور پنجشنبه و به مناسبت شب یلدا در مراسم آزادی ۱۵۳ محکوم جرایم غیرعمد و مالی گلستان حضور یافت. این زندانیان با کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی نهاد ریاست جمهوری، آزاد شده اند. مجموع بدهی این محکومان ۸۸۰ میلیارد ریال بود که بخشی از این بدهی را شاکیان بخشیدند و بقیه آن هم با کمک‌های ستاد دیه، پرداخت تسهیلات به مددجویان و تسویه اقساطی توسط خود مددجویان تأمین شد.

منصوری سپس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد استان گلستان اهدا شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از اتمام کار ساخت ۳۲۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد گلستان و تحویل آنها به صاحبانشان در این سفر خبر داد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها