تأکید نمایندگان بر فراهم شدن شرایط برای اشتغال و تحقیق مستمر نخبگان

کد خبر: 1261521

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی موضوع «علل مهاجرت نخبگان و راهکارهای مقابله با آن» با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ربط در کمیسیون آموزش، عنوان کرد: در این نشست بر فراهم شدن شرایط برای اشتغال و تحقیق مستمر نخبگان تأکید شد.


تأکید نمایندگان بر فراهم شدن شرایط برای اشتغال و تحقیق مستمر نخبگان

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری در تشریح نشست امروز (دوشنبه 20 آذر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در ابتدای نشست امروز موارد ارجاعی طرح «اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در کمیسیون بررسی و جهت ارجاع به صحن آماده شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: موارد ارجاعی در خصوص تعارض منافع بوده که کمیسیون با نگاه به این موضوع در کنار توسعه مدارس غیرانتفاعی مواد ارجاعی را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: در ادامه دستور کار اصلی کمیسیون در خصوص «علل مهاجرت نخبگان و راهکارهای مقابله با آن» با حضور رئیس بنیاد ملی نخبگان، قائم مقام وزیر علوم و معاون آموزشی وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: این موضوع پیش از این نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت و مورد توجه کمیسیون آموزش است.

وی یادآور شد: در این نشست مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از مهاجرت نخبگان ارائه کرد که مخاطب آن بیشتر مدیران میانی کشور هستند، ارائه کرد. همانطور که شاهد بوده‌ایم رهبر معظم انقلاب بارها از پیشرفت علمی کشور و توجه به نخبگان سخن گفته‌اند ولی در حوزه مدیران میانی شاهدیم که مسئله نخبگان دغدغه نبوده است.

فلاحی اضافه کرد: رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز نسبت به اینکه در بسیاری از موارد نخبگان اجازه فعالیت و تصمیم سازی ندارند، گلایه داشتند و حتی مطرح شد اخیراً نشستی با عنوان نشست نخبگانی با رئیس جمهور برگزار شده که بنیاد ملی نخبگان در جریان آن نبوده و نخبگی نفرات حاضر در این نشست برای ما راستی آزمایی نشده بود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب نخبه دو چیز از ما می‌‎خواهد که اشتغال و تحقیق مستمر است و ما باید شرایط را برای تحقق این مهم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در نشست امروز، نمایندگان تأکید کردند که در بحث ارائه آمار، تعریف نخبه باید مشخص باشد تا مهاجرت هر دانشجویی به معنای مهاجرت نخبگان تلقی نشود. در برخی گزارش‌‎ها فرد در دانشگاه‌های کشور موفق به قبولی نمی‌شود و مجبور به مهاجرت می‌شود که نباید اینگونه موارد در آمار مهاجرت نخبگان قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، در نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از مدال آواران المپیادهای علمی نیز تقدیر به عمل آمد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها