صبح نو/ کمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حمله ظریف و نوبخت به مجلس کلید خورد

کد خبر: 1261376

صبح نو نوشت: سخنان جدید ظریف و نوبخت در نقد دولت را می‌توان آغاز کمپین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان برای انتخابات مجلس دانست.

صبح نو/ کمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حمله ظریف و نوبخت به مجلس کلید خورد

 گروه سیاست سایت فردا - محمدجواد ظریف با انداختن تقصیر ناکامی دولت روحانی در برجام به گردن مجلس مدعی شده: «اگر مجلس یازدهم نبود، مردم به ۱۰۰ میلیارد دلار منافع برجام دست پیدا می‌کردند.» منظور او ناظر به مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست جلوی خسارت‌های بیشتر به کشور را گرفت اما وی تفسیری وارانه از آن ارائه می‌دهد. 

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: فاصله تاریخی بین خروج ترامپ از برجام تا تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت، متجاوز بر یک سال است و اگر به‌زعم آقای ظریف، تمایل و زمینه بازگشت ترامپ به برجام وجود داشت، چرا در این بیش از یک سال و با مسئولیت وی در رأس دستگاه دیپلماسی، این رخداد اتفاق نیفتاد؟  

ترامپ حتی در بخشی از مدت زمان یاد شده تمایلی برای مذاکره نداشت و قانون راهبردی مجلس روند تعهد در مقابل تعهد را تقویت کرد.  

سخنان جدید ظریف و نوبخت در نقد دولت را می‌توان آغاز کمپین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان برای انتخابات مجلس دانست.  

تخریب مجلس روی دیگر سخن گفتن این نیروهای سیاسی با طبقه متوسط است تا آنان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند و آن گاه ذیل ساختن دوقطبی برجامی، از فهرست خود رونمایی نمایند.  

در این میان طبیعی است که هرگونه ایده‌ای که رقابت درون گروهی اصولگرایان را مطرح کند و به جریان غربگرا بی‌تفاوت باشد می تواند زمینه کامیابی آنها را در انتخابات مجلس فراهم نماید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها