نقشه امریکا برای جبران شکست طرح خاورمیانه بزرگ

کد خبر: 1260216

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با بسیجیان سراسر کشور، به هم ریختن جدول سیاست‌های امریکا در منطقه و تغییر جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جبهه مقاومت را از آثار عملیات محیرالعقول و راهبردی طوفان الاقصی برشمرده و اظهار امیدواری کردند که ان‌شاءالله اگر ادامه پیدا کند جدول سیاست‌های امریکا را محو خواهد کرد.

نقشه امریکا برای جبران شکست طرح خاورمیانه بزرگ

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با بسیجیان سراسر کشور، به هم ریختن جدول سیاست‌های امریکا در منطقه و تغییر جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جبهه مقاومت را از آثار عملیات محیرالعقول و راهبردی طوفان الاقصی برشمرده و اظهار امیدواری کردند که ان‌شاءالله اگر ادامه پیدا کند جدول سیاست‌های امریکا را محو خواهد کرد. برای رمزگشایی و تبیین این موضوع ذکر چند نکته ضروری است:

۱- سازمان ملل متحد نسخه به روز شده استعمارگری غرب بر جهان است. دوران استعمار و سلطه غرب بر جهان، پس از انقلاب صنعتی در اروپا (از سال ۱۷۶۰ میلادی) آغاز شده و استعمارگران غربی پس از دو دوره نوسازی استعماری در گام سوم، با راه اندازی دو جنگ بزرگ و ویرانگر جهانی و کشتار بیش از ۱۰۰ میلیون انسان، برای قانونی کردن سلطه و چپاولگری بر کشور‌های جهان، ساختار سازمان ملل را با محوریت سرمایه داری و ترویج اومانیسم ایجاد کردند.

۲- در سند دکترین نیرو‌های مسلح امریکا نموداری است که در ترسیم مرکز عملیات نظامی – غیرنظامی CMOC، سازمان ملل متحد و تمام زیرمجموعه‌های آن به عنوان یکی از بازو‌های ارتش امریکا و از یگان‌های تحت امر رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح امریکا محسوب شده و امریکا (آژانس بین‌الملل یهود) طی ۷۸ سال گذشته، از طریق این سازمان به تحمیل اراده خود بر جهان و چپاول (قانونی شده) کشور‌ها پرداخته است. بر این اساس نظام موجود در جهان نه یک نظام تمدنی بلکه یک نظام استکباری و تفرعنی مبتنی بر شبیخون فرهنگی غرب و القای سبک زندگی شیطانی غربی بوده است.

۳- با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غرب به رهبری امریکا در چارچوب «خاورمیانه جدید» و در راستای «نظم نوین امریکایی» و «قرن امریکایی» با تدوین «استراتژی امنیت ملی امریکا در قرن ۲۱» برنامه تجزیه کشور ایران و متلاشی کردن ژنراتور اصلی و منبع تغذیه بیداری و مقاومت اسلامی در منطقه و جهان را در دستور کار قرار داد و در چارچوب «استراتژی گالیور» برنامه کوچک‌سازی تمامی کشور‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا (به نسبت رژیم صهیونیستی) را با هزینه بیش از ۷ تریلیون دلاری و قشون کشی به افغانستان، عراق و سوریه پی گرفت لیکن در مواجهه با محور مقاومت، با شکست مفتضحانه مجبور به عقب نشینی از برنامه‌های خود در منطقه شده و ناخواسته موجب تقویت اقتدار ایران در منطقه شد.

۴- پس از شکست استراتژی گالیور و حضور ایران به عنوان قدرت نوظهور در نظم نوین جهانی و اقتدار روزافزون محور مقاومت، امریکا برای جبران شکست طرح خاورمیانه بزرگ و بازگشت به هژمون، برنامه چند مرحله‌ای زیر را در دستور کار قرار داد:

الف) طرح معامله بزرگ قرن و عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی در چارچوب پیمان ابراهیم.

ب) تبدیل رژیم صهیونیستی به قدرت اصلی و مرکزی (ناف یا هاب) تکنولوژی منطقه. برای این منظور نخبگان هوش مصنوعی را از سراسر جهان به فلسطین اشغالی آورده و در پایگاه تحقیقاتی افرین زیر نظر یگان امنیتی ۸۲۰۰ موساد مشغول کردند.

ج) برنامه‌ریزی برای حمله برق‌آسا و وحشیانه به غزه (بعد از تکمیل و پیوستن عربستان به طرح عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر) در فوریه (بهمن) سال ۲۰۲۴ و آواره کردن حدود دو و نیم میلیون فلسطینی با هماهنگی و همراهی برخی کشور منطقه برای اسکان آوارگان

د) درهم شکستن اقتدار محور مقاومت و درگیرساختن ایران در جنگ نیابتی و حذف جمهوری اسلامی ایران از نظم جدید جهانی.

ه) بازگشت امریکا به هژمون و سیاست گذاری نظم جدید جهانی به نفع امریکا و غرب.

۵- و، اما طوفان الاقصی همه رؤیاپردازی‌های غرب را به کابوس و تلی از ناامیدی نسبت به نظم آینده جهان بدل ساخت. تنها یکی از دستاورد‌های عملیات راهبردی طوفان الاقصی، علاوه بر نابودی آرزوی عادی‌سازی روابط دول عربی با رژیم صهیونیستی (پیمان ابراهیم)، تصرف مرکز تحقیقات هوش مصنوعی افرین و انتقال برق‌آسای تمامی تجهیزات و اطلاعات موجود در مرکز، رایانه‌ها و تراشه‌های (chipset) موجود در آن مرکز، همراه با نخبگان هوش مصنوعی به مکان نامعلوم است و همین موضوع موجب وحشت و توحش غرب در نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین شده است.

دستپاچگی غرب (امریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه) در همراهی رژیم صهیونیستی برای بمباران مرکز افرین (با هدف انهدام مرکز و کشتار نخبگان و جلوگیری از تسلط مقاومت بر اطلاعات فوق سری موجود در مرکز) و مجموعه‌ای از قرائن و شواهد، پرده از این حقیقت مسلم برمی‌دارد که «تاریخ برای غرب به عقب برنمی‌گردد» و «شکست مفتضحانه غرب و اسرائیل ترمیم ناپذیر است» و این عملیات جدول سیاست‌های امریکا در منطقه را به هم ریخته و اینک جغرافیای سیاسی منطقه به نفع محور مقاومت در حال رقم خوردن است. اتفاقات منطقه و توحش غرب برای ویرانی و کشتار مردم مظلوم غره در عین تلخی، جایگزینی نظم تمدنی آینده به جای نظم تفرعنی غرب را نوید می‌دهد.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها