آیا نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت دارند؟

کد خبر: 1260075

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند دخالت نمایندگان در انتصابات کار غلطی است؛ البته ‌ایشان بر استفادۀ دولت‌ها از نظرات نمایندگان در انتصابات نیز توصیه می‌کنند. ‌

آیا نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت دارند؟

این ‌مسئله در سطح کابینه و اعضای هیئت دولت براساس تصریح رئیس جمهور محترم رعایت شده است و مدعیان دخالت در انتصاب در اعضای کابینه نه تنها مرتکب دروغ‌گویی و تهمت‌زنی به مجلس هستند، بلکه در اصل به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند و مدعی دروغ گفتن رئیس‌جمهور هم می‌شوند؛ چون آیت الله رئیسی هنگام رأی اعتماد کابینۀ دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس تأکید کردند، هیچ فشاری برای انتخابات وزرا و کابینه وجود نداشته و آقای رئیسی نیز هرگز زیر بار فشار هیچ احزابی برای انتخاب کابینه نمی‌رود.

موضوعی که نشان می‌دهد برخلاف دروغ‌های فضای مجازی و برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی، دولت در گزینش وزرای خود کاملاً آزادانه و به اختیار عمل کرده است.

البته فارغ از سطح هیئت دولت، در استان‌ها ممکن است نماینده‌ای مرتکب ‌این کار غلط بشود و بخواهد در عزل و نصب دخالت کند که در ‌اینجا ‌این استاندار یا مسئول اجرایی است که نباید تحت فشار اقدام به عزل یا انتصاب مدیری کند.

در‌ این زمینه انتظار ‌این است اگر موردی از‌ این کار غلط اتفاق افتاده، دستگاه‌های مسئول آن را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضائیه گزارش و پیگیر برخورد با متخلف شوند.

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها