عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با «فردا»:

با قانون جدید دیگر بانک مرکزی قلک دولت نیست

کد خبر: 1259416

نماینده مجلس گفت: با قانون جدید، استقلال بانک مرکزی حفظ می‌شود و استقلال بانک مرکزی از آمد و رفت دولت‌ها با هر گرایش سیاسی مصون می‌ماند.

با قانون جدید دیگر بانک مرکزی قلک دولت نیست

گروه سیاست سایت فردا: عدم اقتدار بانک مرکزی در اداره نظام بانکی کشور موضوعی است که همواره به آن انتقاداتی مطرح بود که با اصلاح قانون بانک مرکزی گام بزرگی به سمت تحقق این مهم برداشته شد.

علیرضا نظری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌گو با خبرنگار فردا درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی تا پیش از اصلاح قانون به مثابه قلک دولت ها به حساب می آمد، به این معنا که دولت هر زمانی با کسری بودجه مواجه می شد، دست در خزانه بانک مرکزی می کرد و برداشت منابع انجام می داد، این مسئله تبعات منفی بسیاری داشت از جمله آن، بدهکاری دولت به بانک ها بود.

وی با بیان اینکه برداشت بی حساب و کتاب از منابع بانک مرکزی بالانس اقتصادی کشور را برهم می زند، افزود: در بازنگری قانون بانک مرکزی تدابیری اندیشیده شد که انتصابات در بانک مرکزی به نحوی باشد که استقلال بانک مرکزی حفظ شود و استقلال بانک مرکزی از آمد و رفت دولت ها با هر گرایش سیاسی مصون بماند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: یکی از عوامل تورم در کشور رشد نقدینگی بی حساب و کتاب و عدم هدایت این نقدینگی به بازار تولید بود که عملا به تورم منتهی می شد. اصلاح قانون بانک مرکزی به گونه ای است که دیگر دولت نمی تواند مستقیما در سیاست های بانک مرکزی اعمال نظر کرد. امیدواریم با ابلاغ این قانون مشکلات گذشته در این زمینه رفع شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها