شهریار حیدری در گفت‌وگو با فردا:

قانونی برای رفع تناقضات ساختار بانکی

کد خبر: 1259415

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های متفاوت بانک مرکزی با بانک ها و بانک ها با دولت باعث شد مجلس شورای اسلامی طرحی را مصوب کند که براساس آن نظم انظباطی بر نظام بانکی کشور حاکم شود.

قانونی برای رفع تناقضات ساختار بانکی

گروه سیاست سایت فردا: یکی از تازه‌ترین و قابل تامل‌ترین اقدامات مجلس شورای اسلامی گامی است که در راستای اصلاح قانون بانک مرکزی برداشته است. چنانچه با تکمیل روند قانون گذاری و ابلاغ این قانون برای اجرا می‌توان  آن را گام بلندی در راستای تحقق استقلال بانک مرکزی تعبیر و تفسیر کرد.

شهریار حیدری، نماینده مجلس درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: در کشور یک ساختار منظم ناظر به امور بانکی در کشور وجود ندارد، مخصوصا تناقضاتی بین کارکرد بانک های خصوصی و بانک های دولتی و عدم هماهنگی آنها با بانک مرکزی دیده می شود.

وی افزود: سیاست های متفاوت بانک مرکزی با بانک ها و بانک ها با دولت باعث شد مجلس شورای اسلامی طرحی را مصوب کند که براساس آن نظم انظباطی بر نظام بانکی کشور حاکم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع اسلامی شدن نظام بانکی کشور از دیگر موضوعات مطرح در قانون جدید بانک مرکزی است، افزود: این قانون می توان به ساختار اجرایی بانک مرکزی و هماهنگ کردن بانک مرکزی با سیاست های اقتصادی دولت کمک کند؛ همچنین یک نظمی را به نحوه عملکرد بانک های خصوصی و بانک های دولتی می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها