واکنش کنعانی درباره تهدید به مکانیسم ماشه

کد خبر: 1258809

کنعانی: بازگشت رژیم صهیونیستی به رویکرد نظامی بدون واکنش نخواهد بود

واکنش کنعانی درباره تهدید به مکانیسم ماشه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با دست پر و اخبار متنوعی پا به نشست خبری خود گذاشت. کنعانی، به بیانیه ضدایرانی اروپا و اکنش نشان داد و  درباره تهدید به مکانیسم ماشه دربرجام، به صراحت خاطر نشان کرد که « هیچ تهدیدی بالای سر ایران نیست.» این مقام دیپلمات کشورمان؛ بخش دیگری از سخنان خود را به موضوع اول این روزهای بین الملل یعنی فلسطین و آتش بس غزه اختصاص داد، از  تمایل رژیم صهیونیستی  به ادامه ماجراجویی در غزه سخن گفت، از آتش افروزی ها و حمایت های واشنگتن از تل آویو خبر داد و تاکید کرد که ایران خواهان پایان این جنگ است. او همچنین گریزی به مسائل افغانستان و موضع ایران در قبال جنگ اوکراین زد که در ادامه بخش های مهم اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان را می خوانید:

* درخصوص بیانیه سه کشور اروپایی و طرح برخی اتهامات علیه ایران؛ طرف‌ها به گونه‌ای ادعا می‌کنند که گویی این ایران است که با نقض قطعنامه ٢٢٣١ از برجام خارج شده است. این اظهارات با انگیزه‌های سیاسی توسط برخی طر‌ف‌ها مطرح می‌شود.این کشورها تعهدات داوطلبانه را با تعهدات قانونی مخلوط و تلاش می‌کنند با پنهان کردن برخی از واقعیات اتهاماتی را علیه ایران مطرح کنند. برجام علاوه بر ایران دارای اعضا و طرف‌های دیگر و ضمیمه‌هایی است که باید توسط همه طر‌ف‌ها اجرا شود. نمی‌توانند اجرای تعهدات را صرفا از ایران طلب کنند و خود به تعهداتشان پایبند نباشند. همکاری ایران با آژانس تحت الشعاع اظهارات غیرسازنده برخی طرف‌ها قرار نخواهد گرفت. مسیر دیپلماتیک در بحث مذاکرات برجامی همچون گذشته باز است.

* در خصوص تهدید غرب به استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران، تهدیدی بالای سر ایران نیست. ایران نشان داده که کشور تهدیدپذیری نیست و این اقتدار هم در حوزه سیاسی، هم منطقه ای  و هم در حوزه نظامی است و هیچ گاه تهدید را نخواهیم پذیرفت.

*همکاری ایران و روسیه به معنی تقابل با اوکراین نیست و همکاری‌های ما به تاریخ قبل از جنگ روسیه و اوکراین باز می گردد. ما هیچ پهپادی را برای استفاده در جنگ به روسیه نفرستادیم و این ادعاها را بارها رد کردیم.

* آمریکا در این ۵۰ روز نتوانسته اهداف نظامی خود را تامین کند و آن چه از دلایل و شواهد بر می‌آید این است که رژیم صهیونیستی تمایل به ادامه ماجراجویی دارد و جامعه جهانی باید جلوگیری کند. بازگشت رژیم صهیونیستی به رویکرد نظامی بدون واکنش نخواهد بود.

 * دولت آمریکا از پایگاه‌های نظامی خود در منطقه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده می کند. در واقع آمریکا با حمایتی کامل از رژیم صهیونیستی واکنش مردم و گروه‌های مقاومت در منطقه را موجب شده و باید رفتار خود را در منطقه اصلاح کند. در صورت تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی امکان تکرار این قبیل اقدامات از سوی گروه‌های مقاومت متصور است.

* رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد باتوجه به این که هیچ دستاوردی نداشته مایل است که این جنگ را ادامه دهد و آمریکا هم اراده‌ای برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی ندارد.کنعانی بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که داریم دولت قطر تلاش‌های جدی را در خصوص آتش بس در حال انجام دارد و امیدواریم که آتش بس کنونی پایدار باشد.

*رژیم صهیونیستی جز در برابر زور تمکین نخواهد کرد و هنوز فشارهای بین المللی برای بازگشایی مسیرهای ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی نبوده و این مطالبه جدی از جامعه جهانی تا زمانی که این اتفاق بیفتد ادامه دارد.

*در خصوص کمک های ایران به غزه، در این زمینه اقدام کردیم و متاسفانه به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی تاکنون موفق نشدیم کمک‌های خود را ارسال کنیم و این تنها مربوط به ایران هم نیست. توافق شده که حجم ناچیزی از کمک ها از مرز رفح عبور کند و انتظار ایران از مصر این است که تلاش بیشتری داشته باشد و رژیم را وادار به پذیرش برای گشایش کامل مرز کند.

* پس از شروع آتش بس ۴ روزه دیدیم که سیل جمعیت از جنوب به شمال غزه آمدند و به تهدیدات رژیم صهیونیستی توجهی نکردند که این نیز بیانگر استمرار روحیه مقاومت در میان مردم غزه است. میدانی که رژیم صهیونیستی در این مدت تجربه کرد نشان داد که این میدان برای آن ها آسان نبوده و نخواهد بود.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها