جوان/ تغافل عضو کارگزاران از فلسفه وقوع انقلاب اسلامی/ عملکرد اصلاح‌طلبان باعث کاهش مشارکت شد اما دیگران را متهم می‌کنند

کد خبر: 1258624

جوان نوشت: گرچه اصلاح‌طلبان همواره سعی کرده‌اند با فرافکنی، ادای مخالف خوان و اپوزیسیون لطیف نظام را دربیاورند، اما در واقع آن‌ها جزیی از این نظام هستند و نمی‌توانند خود را سرنگون کنند!

جوان/ تغافل عضو کارگزاران از فلسفه وقوع انقلاب اسلامی/ عملکرد اصلاح‌طلبان باعث کاهش مشارکت شد اما دیگران را متهم می‌کنند

گروه سیاست سایت فردا - محمد قوچانی، روزنامه نگار اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ضمن نقد وضعیت انتخابات در ایران، تفاوت جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی را انتخابات دانسته است.

قوچانی با بیان اینکه متأسفانه نهاد انتخابات کارآمدی خود را از دست داده است و امسال احتمالاً با یکی از سردترین انتخابات در تاریخ معاصر مواجه خواهیم شد، گفته که «تفاوت حکومت جمهوری اسلامی با حکومت قبلی انتخابات بود که این هم کمرنگ شده است و برای آن باید فکری کرد.»

روزنامه جوان در خصوص این ادعا نوشته: اگر قوچانی انتخابات را «یکی از تفاوت‌های» جمهوری اسلامی و پهلوی می‌دانست، حرف او حتماً درست بود، اما حالا گویی همه فلسفه وقوع انقلاب اسلامی در ایران را در تنها امری که برای خودش مهم بوده، محدود کرده و باقی دلایل و بلکه اصلی‌ترین دلیل را که «اسلام» بوده و از عنوان «انقلاب اسلامی» هم هویداست، با تغافل رد کرده است.

گرچه اصلاح‌طلبان همواره سعی کرده‌اند با فرافکنی، ادای مخالف خوان و اپوزیسیون لطیف نظام را دربیاورند، اما در واقع آن‌ها جزیی از این نظام هستند و نمی‌توانند خود را سرنگون کنند!

یکی از مشکلات نهاد انتخابات در هر جامعه‌ای و نه فقط ایران، این است که احزابی که رئیس‌جمهوری را بر سر کار می‌آورند یا مجلس و شهرداری و شورا را در دست می‌گیرند، پاسخگو نیستند و حتی با عملکرد منفی خود باعث ناامیدی جوامع از صندوق رأی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شوند.

اصلاح‌طلبان هم این‌گونه‌اند و در حالی که عملکرد آن‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و در مجلس دهم و شورای پنجم باعث نارضایتی شدید مردم و اعتراضات متعدد و کاهش مشارکت در انتخابات شد، تلاش می‌کنند سایرین را متهم کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها