آینده جنگ غزه

دست جبهه مقاومت روی ماشه است

کد خبر: 1258205

این رژیم باید این خیال بیهوده را از سر خود بیرون کند که با آزادی گروگان‌ها، اکنون با خیالی آسوده می‌تواند جنایت‌های خود را از سر بگیرد.

دست جبهه مقاومت روی ماشه است

گروه سیاست سایت فردا - دائما آمریکا از طریق واسطه‌ها به ایران پیغام‌و‌پسغام می‌فرستد که جبهه‌های دیگری گشوده نشود. موضوعی که البته تا به امروز دیگر گروه‌های مقاومت از آن پرهیز کرده‌اند؛ اما این امر به رفتار طرف مقابل وابسته است که مسیر آینده جنگ غزه را تعیین می‌کند.

اگرچه رژیم صهیونیستی و حامی‌اش آمریکا مدعی هستند که به دنبال گسترش دامنه جنگ و گشودن جبهه جدیدی نیستند و دیگران را توصیه به خویشتن‌داری می‌کنند؛ اما هم‌زمان با آنکه ماشین جنگی اسرائیل که در حال ویران کردن نوار غزه است، در کرانه باختری نیز در حال کشتار و به اسارت گرفتن هزاران فلسطینی به دور از چشم رسانه‌هاست. 

رژیم اشغالگر طرف خود را حماس خطاب کرده بود و با هدف از بین بردن آن شروع به حمله کرد؛ اما تا به امروز نه از حماس، بلکه از مردم فلسطین در حال انتقام‌گیری است و مانند گذشته که سرزمین مادری این مردم را غصب کرده بود، اکنون قصد جان آنان را دارد. اشغالگران در پی حملات هوایی گسترده به غزه و توجه افکار عمومی به آن ناحیه، از این فرصت استفاده کرده و در سکوت خبری به‌شدت در حال افزایش اقدامات نظامی خود در کرانه باختری هستند و این مسأله در افزایش دستگیری‌ها، کشتارها و بمباران خانه‌ها آشکار است.

به‌طوری‌که حتی صدای بایدن نیز از ترس انتخابات سال آینده آمریکا درآمده و در اقدامی نمادین، شهرک‌نشینان را برای اعمال خشونت به فلسطینیان در کرانه باختری، تهدید به تحریم و عدم صدور ویزای آمریکا کرده است.

روز گذشته اولین مبادله اسرا میان رژیم جنایتکار صهیونیستی و حماس انجام شد و این رژیم به‌صراحت اعلام کرده است که بعد از پایان آتش‌بس، حملات خود را ادامه خواهد داد؛ اما قطعا ریختن خون انسان‌های بی‌گناه بدون تاوان نخواهد بود و آه مظلومان دامان این رژیم جنایتگر را خواهد گرفت. همچنانکه امروز علاوه بر فریاد اعتراض مردم آزادی‌خواه جهان در حمایت از مردم فلسطین، حتی صدای برخی مقامات کشورهای غربی بلند شده است تا جایی که «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که با یکدیگر در سفری کوتاه به کشور مصر رفته بودند، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نخست‌وزیر بلژیک خواستار دائمی‌شدن آتش‌بس اعلام‌شده در نوار غزه شده و تأکید کرده که وقفه کنونی در جنگ کافی نیست. نخست‌وزیر اسپانیا هم اعلام کرد که به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین جزو اولویت‌های دولتش است و چنانچه اتحادیه اروپا، فلسطین را به رسمیت نشناسد، ممکن است کشور اسپانیا خود در این زمینه اقدام کند. وزیر کشور انگلیس هم چندی پیش در پی حمایت از حماس  و اعتراض به جنایت‌های رژیم اسرائیل برکنار شد. بنابراین هرچه از جنایت‌های رژیم غاصب می‌گذرد، بیداری و آگاهی جهانی نسبت به این جنایت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر این رژیم نیز باید این خیال بیهوده را از سر خود بیرون کند که با آزادی گروگان‌ها، اکنون با خیالی آسوده می‌تواند جنایت‌های خود را از سر بگیرد. مردم فلسطین تنها نیستند و دست جبهه مقاومت همچنان روی ماشه است و اگر لازم باشد جبهه‌های جدیدی برای توقف این رژیم جنایتکار گشوده خواهد شد.

منبع: صبح نو

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها