ناصر ترابی در گفت‌وگو با «فردا»:

احتمال نمی‌دهم که آتش بس موقت کامل به اجرا درآید

کد خبر: 1257935

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نتانیاهو به استعفا خیلی خیلی نزدیک شد چون تزلزل و ضعف در مدیریتش برای ساکنان سرزمین های اشغالی عیان شد و بعد از جنگ آنها دست از سر نتانیاهو برنخواهد داشت، راهی جز استعفا برایش باقی نمی‌ماند.

احتمال نمی‌دهم که آتش بس موقت کامل به اجرا درآید

گروه سیاست سایت فردا- آتش بسی چند روزه در نواره غزه حاکم می شود؛ صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد و طی آن ۵۰ تن از بازداشتی‌های رژیم اشغالگر که زنان و کودکان هستند، در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد.

ناصر ترابی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فردا درباره آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی گفت: این وقفه مقدمه ای برای آتش بس نهایی است، البته باید صبر کرد و دید چه طور اجرا می شود. از آنجا که آتش بس موقت مرحله به مرحله قرار است انجام شود دارای ظرافت هایی خواهد بود که حفظ آن دشواری هایی دارد. با توجه به شناختی که از صهیونیست ها وجود دارد، احتمال نمی دهم که آتش بس موقت کامل به اجرا درآید.

وی افزود: بعد از این آتش بس، درگیری ها در نوار غزه دوباره شروع خواهد شد اما پیش بینی می شود که پس از مدتی آتش بس نهایی مورد توافق دو طرف قرار گیرد، به ویژه آنکه افکارعمومی اسرائیل به شدت علیه نتانیاهو است، ادامه جنگ خیلی به ضرر نتانیاهو تمام خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: در همین مدت آتش بس موقت قطعا در سرزمین های اشغالی اعتراض ها به دولت نتانیاهو پررنگ می شود و قطعا آتش بس به ضرر نتانیاهو خواهد بود چون او هم از طرف صهیونیست های تندرو برای پذیرش این آتش بس تحت فشار و نقدهای تند است و هم از طرف حامیان تبادل اسرا فشارهای شدیدی را متحمل می شود.

ترابی گفت: نتانیاهو به استعفا خیلی خیلی نزدیک شد چون تزلزل و ضعف در مدیریتش برای ساکنان سرزمین های اشغالی عیان شد و بعد از جنگ آنها دست از سر نتانیاهو برنخواهد داشت، راهی جز استعفا برایش باقی نمی ماند. از این رو اصرار به ادامه جنگ دارد تا کناره‌گیری اش را از قدرت به تأخیر بیاندازد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها