«فردا» در گفت‌وگو با «جمالی نوبندگانی» بررسی کرد

چطور باید مانع پروپاگاندای تخریبی شد؟

کد خبر: 1257355

فعال سیاسی گفت: بارها شاهد بودیم که زمان انتخابات با پروپگاندا تخریب ها و تهمت هایی درباره برخی نامزدها مطرح شد که آنها را در موضع مظلومیت قرار داد.

چطور باید مانع پروپاگاندای تخریبی شد؟

گروه سیاسی فردا: تخریب، هتک حرمت و افترا در فضای سیاست، آسان و کم‌هزینه است، به‌نحوی‌که قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی سال 96 مورد حمله و افترای جهانگیری قرار گرفت و حالا هم که پس از ۶ سال، جهانگیری محکوم شده ، شاهد ادامه هجمه‌های طیف نزدیک به او هستیم. این وضعیت اما چیزی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت. مسموم کردن فضای سیاسی با تهمت و تخریب بدون شک تبعاتی دارد و دست کم موجب ناامیدی افکارعمومی از مسئولان و بدنه قدرت خواهد شد. این ناامیدی به نفع هیچ جریان و گروهی نیست چراکه به شکاف بین مردم و حاکمیت دامن خواهد زد. از این رو است که باید مانع ادامه و افزایش این رویه شد تا رقابت های سیاسی به شکلی سالم و منطقی شکل گرفته و تحت تاثیری مسائلی غیر از خواست و اراده مردم قرار نگیرد. این موضوع اما به معنی چشم پوشی از تهمت‌ها و نادیده گرفتن افتراها نیست. بنابراین باید به این سوال پاسخ داد که هر چهره سیاسی مورد اتهام قرار گرفته، چطور باید عمل کند تا هم مسبب افزایش هیاهو و مایوس کردم مردم نشود، هم تسلیم بی‌اخلاقی‌ها نشده باشد؟! اینجاست که قانون و پیگیری‌های قانونی حرف نخست را می‌زند. این پیگیری‌ها اگر سریع انجام شود و سریع هم به نتیجه برسد، حتما خواهد توانست مانع پروپاگاندای تخریبی شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره ضرورت برخورد با تخریب کنندگان و تهمت زنندگان در زمان انتخابات گفت: رقابت انتخاباتی باید عادلانه، منصفانه و سالم باشد اما برخی نامزدها بحث هایی را مطرح می کنند که نه تنها موجب تخریب می شود بلکه نگاه مردم را به مسئولان مورد خدشه قرار می دهد، حتی بعضا به تنش های قومی و محلی می انجامد.

وی افزود: متأسفانه قوانین موجود نتوانسته جلوی تخریب های انتخاباتی را بگیرد و بازدارندگی در مقابل تخریب ها و تهمت های سیاسی ایجاد کند. بارها شاهد بودیم که زمان انتخابات با پروپگاندا تخریب ها و تهمت هایی درباره برخی نامزدها مطرح شد که آنها را در موضع مظلومیت قرار داد چون فرصت زمانی لازم را نداشتند تا بتوانند از خودشان دفاع کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به گذشت بیش از 6 سال از زمان انتخابات ریاست جمهوری 1396 اظهار کرد: هر چند آقای قالیباف شکایت کرد و پیگیری داشت تا رأی آن پرونده نیز صادر شد اما زمانی موثر بود و بازدارندگی داشت که در همان زمان این اتفاق می افتاد وگرنه اگر طول بکشد دیگر بازدارندگی لازم را ندارد.

وی افزود: متأسفانه شاید برخی بگویند چون در آستانه انتخابات مجلس هستیم شاید این رأی کارکرد انتخاباتی دارد اما واقعیت آن است که باید دستگاه قضا درباره تخلفات انتخاباتی خیلی سریع تصمیم بگیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها