صبح نو/ شکایت قالیباف گامی مهم در برخورد با طراحان پروپاگانداهای سیاسی است

کد خبر: 1257224

دوران اتهام زدن و قایم‌شدن پشت پلتفرم‌های مجازی تمام شده و روش و راه شفاف‌سازی نیز از همین مسیر می‌گذرد.

صبح نو/ شکایت قالیباف گامی مهم در برخورد با طراحان پروپاگانداهای سیاسی است

گروه سیاست سایت فردا - همانطور که انتظار می‌رفت پس از محکومیت اسحاق جهانگیری در دادگاه و صدور حکم وی هجمه تخریبی از سوی اطرافیان و آشنایان وی نسبت به رئیس مجلس شدت گرفت.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: تخریب، هتک حرمت و افترا در فضای سیاست، آسان و کم‌هزینه است، به‌نحوی‌که قالیباف در مناظره‌ها مورد حمله و افترای جهانگیری قرار گرفت و حالا پس از ۶ سال، جهانگیری محکوم شده است. این فقط یک مورد از چندین مورد افترا و اتهام‌پراکنی در فضای سیاسی کشور است و مواردی بلاتکلیف وجود دارند که افراد به حسب سود، انتفاع یا رقابت سیاسی افراد حقیقی و حقوقی را مورد اتهام قرار می‌دهند. جریانی موسوم به عدالت‌خواه نمونه‌ای بارز از گعده مدعیانی بود که تحت‌عنوان عدالت‌خواهی به ساختارهای رسمی، افراد سیاسی و جناح‌ها حمله می‌کرد و بانی بسیاری از تخریب‌ها بود. حاصل چنین ادبیاتی، بازتولید یک نوع نئومارکسیسم انگ زننده بود که دقیقا در نقطه مقابل پیشرفت و توسعه قرار می‌گرفت.

طرح شکایت افرادی مثل قالیباف از طراحان پروپاگاندای سیاسی، می‌تواند گام مهمی در جهت برخورد با این‌گونه جریان‌ها باشد. دوران اتهام زدن و قایم‌شدن پشت پلتفرم‌های مجازی تمام شده و روش و راه شفاف‌سازی نیز از همین مسیر می‌گذرد.

اکنون وقت آن است که افرادی که بدون هیچ‌گونه مدرک، یا مستندی، با فراغ‌بال اتهامات‌شان را روانه می‌کردند، با عواقب ادعاهایشان روبه‌رو شوند. یک نمونه دیگر از این ادعاها، اظهارات عجیب و بدون سند حناچی، شهردار تهران در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی در خصوص قالیباف بود که نمونه‌های مشابهی هم دارد که منجر به ثابت شدن کذب بودن این ادعاها شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها