واکنش حامیان جهانگیری به حکم حبس او

از تخریب قالیباف تا فریب افکار عمومی

کد خبر: 1257052

حکمی که مرجع قضایی در پی شکایت محمدباقر قالیباف از اسحاق جهانگیری علیه وی صادر کرده، انگار خیلی از حامیان سیاسی و رسانه‌ای دولت سابق و اصلاح‌طلبان را دلخور و بعضا عصبانی کرده است.

از تخریب قالیباف تا فریب افکار عمومی

گروه سیاست سایت فردا - حکمی که مرجع قضایی در پی شکایت محمدباقر قالیباف از اسحاق جهانگیری علیه وی صادر کرده، انگار خیلی از حامیان سیاسی و رسانه‌ای دولت سابق و اصلاح‌طلبان را دلخور و بعضا عصبانی کرده است. شاهد آنکه تاکیدات خود مبنی بر صدور و اعلام این حکم را از یاد برده و همزمانی آن با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو را عامدانه تلقی می‌کنند!  

همین گروهی که ماه‌هاست ساز تحریم انتخابات زده و برای افزایش مشارکت مانع تراشیده‌اند، اکنون سعی دارند به جامعه و افکار عمومی القا کنند که باز کردن یک پرونده قدیمی در راستای تخریب چهره جهانگیری و گروه سیاسی متبوع او بوده است. بعد هم ایراد می‌گیرند که چرا قالیباف 6 سال بعد از مناظره های انتخاباتی 96 شکایت کرده، یا چرا از روحانی و دیگرانی که علیه او سخن گفته‌اند شکایت نکرده و ... . در این بین دست از تکرار اتهامات پیش‌تر تعیین تکلیف قانونی شده خود مثل قضیه خیریه و ... نیز برنداشته‌اند. 

این رویه و هجمه‌های بی‌منطق اما نه مورد توجه قرار می‌گیرد و نه ذهن کسی را درگیر می کند. دلایل این مدعا نیز پرواضح است و نیازی به توضیح و تصریح ندارد. با این حال، اکنون که برخی سعی در ادامه پروژه تخریب قالیباف دارند و از سر ناآگاهی یا عامدانه واقعیت‌ها را ندیده می‌گیرند، شرح برخی نکات لازم است: 

1. وصله‌هایی مثل اینکه در آستانه انتخابات مجلس چنین حکمی علیه جهانگیری صادر شده تا یک جریان سیاسی نزد افکار عمومی خود را تبرئه کنند، خلاف واقعیت است زیرا اولا شکایت مورد بحث همان 6 سال قبل و بعد از اینکه قالیباف از جهانگیری پرسید که بر سخنان خود اصرار دارد یا خیر و وی هم اصرار کرد، انجام شده است. زمان صدور حکم طبیعتا ربطی به شکایت کننده ندارد.

دوما قالیباف و همفکران او پیش‌تر و بعد از همان مناظرات انتخاباتی که آقای جهانگیری در آن مقدمات شکایت از خود را فراهم آورد، در یک انتخابات دیگر پیروز شده و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند. به عبارت روشن‌تر اگر افکار عمومی تردیدی در حسن نیت و روند خدمت‌گذاری آنها داشت در آن انتخابات پیروز نشده بودند. بر همین اساس این طیف سیاسی اکنون نیز نیازی به بازی‌های فرضی که رسانه‌های اصلاح ‌طلب از آن دم می‌زنند، ندارد. 

2. فرافکنی‌هایی مثلا اینکه چرا قالیباف از روحانی یا هر فرد دیگری که به وی اتهام زده، شکایت نکرده و فقط از جهانگیری شکایت کرده است؛ توان فریب افکار عمومی را ندارد. چرا که با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی هم مشخص خواهد شد که رئیس مجلس در طی سالیان گذشته ،هر بار که اتهامی به وی زده شده و در صورتی که فرد متهم کننده بر سخن خود اصرار کرده باشد از طرق قانون موضوع را پیگیری و طرح شکایت کرده است. شکایاتی که از قضا هیچ وقت به اثبات اتهامات مطرح شده، منتهی نشده و سبب محکومیت اتهام‌زنندگان شده است. 

3. نکته دیگری اینکه تاکید بر اتهامات پیش‌تر وارد شده به قالیباف برای تحت الشعاع قرار دادن حکم اخیر و ثابت شدن واهی بودن ادعاهای جهانگیری مصداق بارز ساده‌لوح فرض کردن مردم است. چراکه اگر برخی ترجیح می‌دهند کم حافظه باشند و فراموش کنند که تکلیف آن اتهامات – ماجرای خیریه امام رضا و ... – نیز پیش‌تر در دادگاه مشخص شده ؛ مردم  اما - همان مردمی که در انتخابات مجلس قبلی به قالیباف رای دادند - خوب به خاطر دارند و با این حرف‌ها فریب نمی‌خورند. 

4. سخن آخر اینکه ، دم زدن از درک سیاسی بالا و تخریب رقیب آورده‌ سیاسی برای هیچ گروهی نخواهد داشت. لذا بهتر است که اهل فن به جای این کارها و این حرف‌ها، تمرکز خود را بر رقابت انتخاباتی پیش رو گذاشته و ضمن بررسی توان و ظرفیت‌های خود برای این رقابت مهیا شوند. نه اینکه چون خود را آماده مصاف نمی‌بینند از یک سو ساز تحریم بزنند، از یک سو مظلوم نمایی کنند که ما ردصلاحیت شدیم و از سوی دیگر هم وقتی دست‌شان رو شده و در محضر دادگاه متهم می‌شوند؛ با فرافکنی و هوچی‌گری برای فریب افکار عمومی تلاش کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها