دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

دستاورد اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1255609

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

دستاورد اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان:‌ اصلاح‌طلبان دستاوردشان در بی‌اعتماد کردن مردم را فراموش نکنند

جبهه اصلاحات ایران بیانیه‌ای صادر کرده و در آن ضمن ادعای عدم باور روایت رسمی در خصوص قتل داریوش مهرجویی و همسرش و نیز مرگ آرمیتا گراوند، دانش‌آموز تهرانی، این عدم باور را متوجه کاستی و تقصیر حاکمیت و رسانه‌های حامی آن دانسته است.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: رسانه‌های رسمی و حامی نظام البته کم کاری داشته‌اند، خود مسئولان امر نیز در بسیاری مواقع با نابلدی یا سیاست‌های اشتباه رسانه‌ای باعث شده‌اند موج‌سازی دشمن در القای دروغگویی و پنهان کاری نظام یا رسانه‌های داخلی شدت بیشتری بگیرد و شواهدی بر تأیید خود بیابد؛ اما نکته اصلی آن است که در هیچ کشوری اپوزیسیون وابسته به غرب وجود ندارد که چند دهه برای نهادینه‌سازی دروغگویی حاکمیت تلاش کرده باشد. بخشی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام در میان توده‌های حامی اصلاح‌طلبان است که باید به عنوان دستاورد و موفقیت اصلاح‌طلبان ثبت شود و اصلاح‌طلبان نباید این جریان‌سازی خود را و این دستاورد خود را نادیده بگیرند! سال‌ها تلاش کرده‌اند روایت‌های رسمی را دروغ بدانند و شواهدی دال بر دروغگویی نظام منتشر کنند، حالا تقصیر نظام است که اخبار رسمی باور نمی‌شود؟ در همان ماجرای مرگ مهسا امینی چقدر اصلاح‌طلبان دروغ گفتند و حتی وقتی اسناد عدم ضرب و شتم مهسا منتشر شد، سانسور کردند و بر طبل قتل مهساامینی کوبیدند؟

 

انتقاد صبح نو از بی‌عملی سران عرب در برابر جنگ غزه

دیروز راهپیمایی چندصدهزار نفری در لندن که دولتش از جمله حامیان رژیم صهیونیستی است رخ داد که این امر نشان‌دهنده عمق جنایات صهیونیست‌هاست که حتی ماشین رسانه‌ای غرب نیز نتوانسته آنرا برای ساکنان اروپا تلطیف و تحریف کند.

روزنامه صبح نو با اشاره به تظاهرات لندن و رگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی نوشته: توقع بود کشورهای اسلامی به‌جای درخواست از کشورهای غربی برای توقف ارسال سلاح به رژیم اسرائیل، خود نیز این رژیم کودک‌کش را تحریم و از ابزار بازدارندگی خود برای توقف جنگ استفاده می‌کردند. مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راهکار برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم غاصب و اشغالگر «وحدت کلمه» است. متأسفانه این وحدت کلمه وجود ندارد. هر چند روز گذشته کشورهای اسلامی گرد هم آمدند و دیدارهای میان مقامات برخی از کشورها بعد از چند سال تازه شد؛ اما اراده کافی برای اتخاذ یک تصمیم و اقدام مشترک در جهان اسلام برای مقابله با رژیم اسرائیل وجود ندارد و تا زمانی که این حاشیه امن برای رژیم اشغالگر که در میان مسلمانان محاصره شده است، وجود دارد به جنایت‌های خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.


پیام اعتراضات لندن از نگاه جام جم: ابطال روایت‌سازی سیاستمداران و رسانه‌های غربی

دیروز خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در لندن به کانون‌ جوش و خروش صدها هزار نفر در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تبدیل شد.
روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: تظاهرات لندن، نقطه آشکارساز گذار از روایت‌سازی سیاستمداران و رسانه‌های غربی در قبال جنگ غزه محسوب می‌شود؛ جایی که تکنیک‌های تبلیغاتی دشمن یکی پس‌ازدیگری در میان غریو رسای حمایت ازفلسطین هضم وابطال شد. تحولات شناختی اخیر در سراسر دنیا موضعگیری قاطعانه ملت‌های گوناگون در تقابل با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، بار دیگر نشان می‌دهد ما با نوعی صهیونیسم‌ستیزی گسترده و مستمر در دنیا مواجه هستیم که قطعا هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد و با گذشت زمان، شاهد گسترش کمی و کیفی آن خواهیم بود. در غیاب تشکیلات خودگردان و سران کشورهای عربی که سکوت وقیحانه و منفعلانه‌ای را در برابر صهیونیست‌ها اتخاذ کرده و صرفا شاهد و ناظر نسل‌کشی نتانیاهو و همراهانش در نوار غزه هستند، ملت‌های جهان آگاهانه و مسئولانه در این آوردگاه به پا خاسته‌اند.

 

کیهان عنوان کرد: برجک BBC و اینترنشنال با تظاهرات 500 هزارنفری در لندن پرید

رسانه‌های اپوزیسیون در مخمصه پیچیده‌ای گرفتار شده‌اند و با اینکه سعی دارند میان ادعاهای آزادی‌خواهانه و حقوق بشری‌شان با حمایتشان از صهیونیست‌ها تناقضی دیده نشود اما در این هدف شکست خورده‌اند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: در جریان تظاهرات بیش از 500 هزار حامی ملت فلسطین در لندن، پلیس و نیروهای امنیتی دست‌کم 82 معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را بازداشت کردند. رسانه‌های بی‌طرف، آمار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی دیروز لندن را که در نوع خود بی‌سابقه است، بیش از 500 هزار نفر اعلام کردند اما بی‌بی‌سی فارسی که سابقه کاهش ارقام در موارد مشابه را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد: ۳۰۰ هزار نفر در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان در لندن شرکت کردند. جالب‌تر این که شبکه صهیونیستی «ایران اینترنشنال» با وجود فعالیت در لندن و مشاهده جمعیت شرکت‌کنندگان معترض، شمار آنها را ده‌ها هزار نفر اعلام کرد! در حالی که دولت و سرویس جاسوسی انگلیس، یکی از حامیان اصلی گروهک‌های برانداز در ایران محسوب می‌شوند و از آنها میزبانی می‌کنند، لندن سال گذشته و همزمان با اغتشاشات پاییز پارسال در ایران، شاهد تجمع چند ده نفری گروهک‌ها نیز نشد. به نظر می‌رسد به همین دلیل هم بی‌بی‌سی و اینترنشنال ترجیح داده‌اند به کاهش قابل‌توجه آمار حامیان فلسطین و معترضان به رژیم صهیونیستی بپردازند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها