دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از تفکر انحرافی تا سهم خواهی

کد خبر: 1254491

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از تفکر انحرافی تا سهم خواهی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

سعید آجورلو: آنچه آن خانم به زبان آورد، خلاف فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و مصداق تفکر انحرافی است

اظهارات تفرقه‌آمیز یکی از میهمانان صداوسیما با عبارت «این مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است» واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.

در این رابطه سعید آجورلو، مدیرمسئول صبح نو در سرمقاله این روزنامه نوشته: آنچه خانم معصومی در یک برنامه تلویزیونی به زبان آورد، خلاف فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، گفتار و ادبیات رهبری و اتفاقا جفا به انقلابی‌ها و به تعبیری حزب‌اللهی‌ها و در شرایط خاص اجتماعی ایران و در بافتار تحولات جهانی، مصداق یک تفکر و جریان انحرافی است. آیا حزب‌اللهی‌های عزیزی چون حاج قاسم و شهدایی چون همت، باکری، خرازی و زین‌الدین، ادعایی مثل خانم معصومی داشتند که مملکت مال آنهاست و بقیه حق حرف‌زدن ندارند؟ یا اینکه اتفاقا برعکس، جان‌شان را کف دست گرفتند و در راه مردم و کشور از جوانی و شیرینی حیات گذشتند؟ این تفکر انحرافی است؛ چراکه بزرگ‌ترین جفا را روانه حزب‌اللهی‌ها می‌کند و با جا زدن یک تفکر بی‌سر و ته و بی‌بنیاد به‌جای تفکر انقلابی، فضا را برای تاختن به انقلابیون واقعی مهیا می‌کند؟ انحرافی است؛ از آن جهت که برخلاف تعریف موسع امام (ره) و رهبری از امت حزب‌الله و نگاه مبتنی بر جذب حداکثری رهبر انقلاب ، این دایره را کوچک، تنگ و محدود و خصم و غیر ایجاد می‌کند. این تفکر انحرافی است؛ چراکه در زمانه رعایت و ملاحظه جانب سرمایه اجتماعی، ویروس دوقطبی‌سازی به میان جامعه می‌آورد و تلاش‌هایی را که برای امیدآفرینی و تفاهم اجتماعی صورت می‌گیرد، به چالش می‌کشد. جریانی که اجازه نمی‌دهد سیاست داخلی ایران شامل گروه‌ها و طیف‌های مختلف حول آرمان فلسطین گفت‌وگو کنند، خطرناک و انحرافی است؛ چراکه یک سیاست داخلی منسجم، سیاست خارجی قوی‌تری تولید می‌کند. جریان انقلاب برای مقابله با این تفکر و جریان انحرافی لحظه‌ای نباید تردید کند؛ چراکه سکوت و بی‌طرفی موجب ارسال سیگنال اشتباه به جامعه خواهد شد.

 

محمدسعید احدیان: سهم‌خواهی را در تضاد با منافع مردم می‌دانیم/ برای اینکه مشارکت بالا برود، باید اقدامات مفیدی انجام شود

پنج‌شنبه دو هفته پیش همایش ۴ هزار نفری «مبنا» یا همان مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی با حضور طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در همین ارتباط محمدسعید احدیان، دبیرکل مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه جوان گفته: با نگاه رو به جلو اگر بخواهیم مشارکت بالا برود، باید اقدامات مفیدی انجام شود که مردم آن را در زندگی خود احساس کنند و پیشنهاداتی نیز از سوی مجلس داده شده است. اگر بخواهیم به لیست کارآمد برسیم و مردم اعتماد کنند، باید ابتدا نگاه همدلانه داشته باشیم، یعنی سهم‌خواهی‌ها را کنار بگذاریم و شایسته‌ها را در لیست بگذاریم. این امر غیرمنطقی نیست که افرادی که نزدیک به یک حزب هستند، حزب از آن‌ها بیشتر حمایت کند، این رویه طبیعی و قابل فهم است، اما سهم‌خواهی غیر از این رویه است. همانطور که دکتر قالیباف هم گفتند، رقابت داخل جریان انقلاب مذموم نیست، اما اختلاف نباید باشد، این یعنی همدلی، به همین دلیل هم ما همه طیف‌های داخلی نیرو‌های انقلاب را دعوت کردیم، اما طبیعی است که افرادی حضور پیدا نکردند. در مورد پایداری هم بله ما آن‌ها را دعوت کرده بودیم. جریان اصلاحات با مشکل بزرگی رو‌به‌رو شده است، منظورم مسئله ریزش بدنه اجتماعی است. جریان اصلاحات بدنه اجتماعی خود را از دست داده است. به دلیل همین رفتار دوزیستی که داشته است، هم اعتماد نظام را در مقاطع مهم مثل فتنه ۱۳۸۸ که جلوی نظام ایستاد از دست داده و هم بدنه خود را در این وسط نگه داشته و نسبت به نظام باور آن‌ها را محکم نکرده، در نتیجه در اتفاقاتی مثل اغتشاشات سال گذشته همه آن‌ها را از دست داده است.

 

جام جم مطرح کرد: نسل‌کشی برای کمک به بودجه نظامی آمریکا

شاید سیاستمداران هیچ کشوری به اندازه دیپلمات‌های آمریکایی مفاهیمی مثل حقوق‌بشر، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و آزادی را تهی از معنا نکرده باشند؛ چراکه آنها برای تداوم بقا و تسلط بر منابع طبیعی جهان علیه آنها اعلام جنگ می‌کنند و نامش را توسعه دموکراسی می‌گذارند.

روزنامه جام جم با ذکر این مطلب نوشته: آمریکا بیشترین بودجه نظامی جهان را داراست و سالانه ۸۰۰میلیارد دلار را به این بخش اختصاص داده، سال‌هاست که جایگاهش را به عنوان نخستین صادرکننده تسلیحات نظامی در سطح جهان تقویت کرده و با صادرات اسلحه به ۹۶ کشور، ۳۷ درصد صادرات تسلیحات در سطح جهان را به خود اختصاص داده است. طعا کمک نظامی ۱۰۶میلیاردی آمریکا به اوکراین، محض رضای خدا نبود، این رژیم مافیایی با هدف افزایش قدرت منطقه‌ای خود در آسیا و نفوذ در روسیه، درصدد بود تا از این فرصت برای هم‌مرزی با روسیه استفاده کرده، منافع مدنظر خود را به کرسی بنشاند اما اوضاع کنونی اوکراین، نشان‌دهنده این است که اعتماد به پشتیبانی غرب، نتیجه‌ای ندارد. آمریکا شدت دشمنی خود با ایران را به حداعلی رسانده و در کارزارهای مختلف به هماوردی با ایران قدرتمند پرداخته است، عجب این‌که با برخورداری از بودجه ۶۰برابری نسبت به کشورمان، از رویارویی با جمهوری اسلامی ایران ناتوان است و با تزریق بودجه ۱۳.۵میلیارد دلاری به رژیم غاصب، می‌خواهد جنگ نیابتی در منطقه به‌راه انداخته، تماشاگر حذف ایران از مناسبات‌منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها