«فردا» گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به یک سخنرانی تاریخی

کد خبر: 1254098

پس از سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، کاخ سفید موضع گرفت و گفت که نمی‌خواهد جنگ به لبنان کشیده شود.

واکنش‌ها به یک سخنرانی تاریخی

گروه سیاست سایت فردا: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، روز جمعه در یک سخنرانی مهم و تاریخی درباره جنگ رژیم صهیونیستی و غزه ابراز موضع کرد و گفت: «اگر بخواهیم به دنبال یک نبرد کاملا مشروع بگردیم، هیچ نبردی همچون نبرد با صهیونیست‌ها نیست. نبرد با صهیونیست‌ها در سطح اخلاقی و شرعی هیچ مشکلی ندارد».

او در ادامه مطرح کرد: «طوفان الاقصی یک زلزله امنیتی، نظامی، سیاسی و روانی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرد. این نبرد آثار خود را در حال حاضر و آینده رژیم اشغالگر برجای خواهد گذاشت. نبرد طوفان الاقصی ضعف و سستی اشغالگر را برملا کرد و اینکه واقعا اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است».

دبیرکل حزب‌الله درباره نقش آمریکایی‌ها در جنگ اخیر بیان کرد: «ایالات متحده کاملاً مسئول جنگ جاری در غزه است و اسرائیل صرفاً یک ابزار اجرایی است. این آمریکاست که مانع از محکوم شدن اسرائیل در شورای امنیت می‌شود و اجازه آتش بس در غزه را نمی‌دهد. این آمریکاست که جنگ در غزه را مدیریت می‌کند و این آمریکاست که باید بهای تجاوزش را بپردازد».

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار کرد: «آنچه که در غزه رخ می‌دهد یک نبرد تعیین کننده، قاطعانه و تاریخی است که به هیچ وجه پس از آن همچون قبل از آن نمی‌شود. امروز دو هدف وجود دارد هدف نخست توقف تجاوزات است و هدف دیگر این است که مقاومت فلسطین در غزه و مشخصا حماس پیروز شود. دولت‌های عربی و اسلامی باید برای آتش بس و قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل تلاش کنند. آیا ناتوانی عربی به حدی رسیده است که نمی‌توانند کمک‌های انسانی را وارد نوار غزه کرده و مجروحان را خارج کنند؟ محکوم کردن کافی نیست؛ باید روابط با رژیم دشمن قطع شود و ارسال نفت به آن و نیز صادرات برای آن متوقف شود».

او همچنین گفت: «تمامی احتمال‌ها در جبهه لبنان وارد است و تمامی گزینه‌ها روی میز است و می‌توان در هر زمانی به سمت آن برویم. موشک‌ها و پهپادهای یمنی به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل خواهد رسید. روز شنبه ۷ اکتبر دشمن نیروهای خود از مرزها با لبنان را خارج کرد تا در سایه فروپاشی روحی و روانی، آنها را به غزه ببرد».

کاخ سفید: نمی‌خواهیم درگیری‌ها به لبنان کشیده شود

ساعاتی پس از این سخنان، کاخ سفید با بیان اینکه حزب‌الله نباید از جنگ در غزه بهره‌برداری کند، اعلام کرد که واشنگتن خواستار کشیده شدن درگیری‌ها به لبنان نیست.

همچنین یک مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید تاکید کرد، مقامات آمریکایی سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان را دلیلی برای گشودن جبهه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی تلقی نمی‌کنند. او گفت: «من معتقدم سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اساساً همان چیزی بود که انتظارش را داشتیم. ما بر این باور نیستیم که این سخنان دال بر گشوده شدن جبهه شمالی علیه اسرائیل یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد».

انصارالله: سخنرانی دبیرکل حزب‌الله متناسب با مرحله کنونی بود

همچنین محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با المیادین با تمجید از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این سخنرانی متناسب با مرحله کنونی بود و بر مشروعیت نبردی که در آن هستیم تاکید کرد.

دیدگاه صفارهرندی درباره سخنان سیدحسن نصرالله

«محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم گفت: «صفار هرندی گفت: «او در سخنانش ضمن بیان این که دست‌های ما روی ماشه است و منتظر لحظه‌ای هستیم که به تکلیف خود عمل کنیم، نگرانی خود را نه وجود ناوهای آمریکایی بلکه رذالت انسان‌نماهایی خواند که وقتی زورشان به مبارزان فلسطینی نمی‌رسد، تلافی خود را بر سر کودکان و زنان و سالمندان وارد می‌کنند».

دیدگاه رئیس دیوان عالی کل کشور درباره سخنان سید حسن نصرالله

حجت الاسلام محمد منتظری، رئیس دیوان عالی کل کشور هم با اشاره به سخنان حماسی سید حسن نصرالله گفت: «سخنرانی روز جمعه دبیر کل حزب الله لبنان حاوی نکات مهمی بود که شکست و ضعف اسرائیل را در پی دارد، جنایت‌های این رژیم کودک کش، اسرائیل را روز به روز به سراشیبی سقوط و اضمحلال  نزدیک تر می نماید و ان‌شاءالله به زودی زود نابودی این رژیم غاصب و آزادی قدس شریف را خواهیم دید».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها