دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

بازتاب یک سخنرانی

کد خبر: 1254032

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

بازتاب یک سخنرانی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: اثر «مشت بسته» حزب‌الله کمتر از مداخله نظامی نیست

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز گذشته، ضمن درخواست قطع صادرات نفتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد استقرار ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه مقاومت را نمی‌ترساند و آمریکا عامل اصلی جنایات غزه است.

روزنامه جوان در این راستا نوشته: در حالی که موضوع ورود حزب‌الله به نبرد با رژیم‌صهیونیستی مهم‌ترین سؤال این روز‌های منطقه بوده، باید گفت همان‌گونه که جناب سید حسن نصرالله تصریح کرد حزب‌الله طی این چند هفته گذشته از عملیات طوفان الاقصی بیکار ننشسته و اقدامات راهبردی و تاکتیکی مهمی را علیه رژیم اشغالگر قدس دنبال کرده است. درست یک روز قبل از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، ۱۹ پایگاه و مقر نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی در الجلیل هدف موشکباران مقاومت اسلامی قرار گرفت. همچنین روز بعد با دو پهپاد حملات نقطه‌ای مقاومت افزایش یافت. حزب‌الله در این مرحله نشان داد که پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی رژیم در الجلیل تا چه حد بی‌دفاع و آسیب‌پذیر است و در واقع پیامد‌های عملیات یک ماه گذشته را به رخ دشمن کشید. اثر «مشت بسته» حزب‌الله - که همچنان تمایل بر بسته ماندن آن است- کمتر از مداخله نظامی نیست و چه‌بسا بار روانی و انتظار وقوع هر پیشامد احتمالی ناگوار، اثر قابل‌توجهی بر روحیه و توان صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها دارد، امری که مهم‌ترین عامل اثرگذار بر توقف ماشین تهاجم رژیم به غزه است.

 

توصیفات جام جم از سخنرانی سیدحسن نصرالله: عقلانیت، اقتدار و هشدار

پس از پایان سخنرانی دیروز سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان واکنش‌ها و تحلیل‌های فراوانی درباره محتوا و پیام سخنان وی منتشر شد که هر یک از زاویه‌ای بدان پرداخته‌اند.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: سخنان هوشمندانه و قاطعانه سیدمقاومت نقطه آشکار‌ساز تسلط جبهه مقاومت بر میدان و معادله نبرد با دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود. تشریح دقیق ریشه‌های راهبردی و تاریخی جنگ اخیر و تحلیل عینی ابعاد متنی و فرامتنی نبرد مهم ترین ویژگی‌های این سخنرانی به شمار می آید.ترسیم دو مؤلفه مهم یعنی آتش‌بس در نوار غزه و پایان جنگ به سود حماس و ملت فلسطین،بار دیگر اقتدار سید مقاومت را به اثبات رسانده است. خمیرمایه و جان کلام سخنان رهبر مقاومت اسلامی لبنان،تسلط همه‌جانبه بر میدان است.در چنین معادله‌ای اساسا تسلیم در مقابل واشنگتن و تل آویو جایی ندارد و جهان قطعا پیروزی نهایی جبهه مقاومت را در آینده‌ای نزدیک درک خواهد کرد.تا فرارسیدن آن لحظه زمان اندکی باقی مانده است.

 

صبح نو عنوان کرد: تسریع در تبخیر رژیم صهیونیستی!

مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در سرمقاله روزنامه صبح نو نوشته: طوفان الاقصی از جمله رویدادهایی است که از سویی می‌توان از آن روایت اقتدار ارائه کرد و از سوی دیگر روایت مظلومیت؛ عدم رعایت تناسب بین این دو روایت و تصویر‌پردازی نادرست و هیجانی با سوگیری افراطی به سمت مظلومیت از این نقطه عطف معادلات منطقه و حتی شاید جهان، می‌تواند نتیجه این رویداد تاریخی را کاملا دگرگون کند. نباید تردید کرد که اقتدار طوفان الاقصی و مردم غزه حتی در دل همین مظلومیت‌‌ها، آن‌چنان عظیم است که واکنش‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی و رفت‌و‌آمدهای پرشتاب و پرحجم مقامات غربی به‌ویژه دولتمردان آمریکا به تل‌آویو تا حدی آن را گویاسازی می‌کند.زاویه‌ دید دیگری که می‌تواند اقتدار طوفان الاقصی را نمایان کند، خسارت‌ها و صدمات سنگین غیرقابل‌جبرانی است که به رژیم صهیونیستی وارد شده است. 1: ضربه اساسی به حیثیت اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، ۲: ضربه مهلک به حیثیت نظامی این رژیم، ۳: ضربه سنگین به اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم به‌واسطه دو مورد فوق، ۴: ایجاد توقف طولانی‌مدت در مهاجرت یهودیان به سرزمین اشغالی که یکی از راهبردهای مهم این رژیم در تثبیت خود بود... طوفان الاقصی، حرارت زیر دیگ را آن‌چنان بالا برد که سرعت تبخیر رژیم صهیونیستی چندبرابر شد و دیری نخواهد پایید که اثری از این رژیم جعلی باقی نماند؛ ان‌شاءالله.

 

مهاجرانی: اسراییل می‌خواهد قتل عام فلسطینی‌ها را ماموریتی دینی وانمود کند

عطاءالله مهاجرانی در یادداشتی با تیتر «توفان‌الاقصی محور شرارت!؟» در روزنامه اعتماد نوشته: نتانیاهو در سخنرانی‌اش با حضور ژنرال بنی گانتز و ژنرال یوآو گالانت، گفت: «ایران و حماس محور شرارت هستند.» این واژگان آشناست، جورج بوش کوچک در سخنرانی سالانه معروف به استیت آو یونیون در ۲۲ ژانویه سال ۲۰۰۲ ایران و عراق و کره‌شمالی را به عنوان محور شیطانی و شرارت معرفی کرد. دوگانه خیر و شر و نور و ظلمت و تمدن و توحش و به روایت دیگری غرب و شرق، از طریق صهیونیست‌های مسیحی در ادبیات سیاسی سه دهه اخیر رواج بیشتری یافته است. اکنون نتانیاهو می‌گوید: ما نور هستیم و ایران و حماس ظلمت، ما متمدن هستیم و ایران و حماس وحشی‌اند، ما دموکرات هستیم و ایران و حماس تروریست! این روایت‌ها در همان نگاه ایدئولوژیک افراطی صهیونیستی معنی پیدا می‌کند. با استفاده از ادبیات عهد عتیق، نتانیاهو حماس را عمالیق خوانده است. عمالیق به روایت تورات در سفر خروج کسانی بودند، بدوی و بی‌تمدن که بر خداوند یهود یهوه شوریده بودند. و خداوند بنا را بر این نهاد که نسل پس از نسل و خانه به خانه از عمالیق انتقام خواهد گرفت. (سفر خروج باب ۱۷ ایه ۱۶) چگونگی انتقام در کتاب سموئیل، با صراحت و قساوت مطرح شده است. همین شیوه انتقام همواره مستند سخن و نوشته‌های صهیونیست‌های افراطی قرار گرفته است. همین روزها هم که شاهد کشتار عمومی کودکان و زنان و ویرانی بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مدارس و خانه‌های مردم غزه هستیم. صهیونیست‌ها به همین موارد استناد می‌کنند و شاهد و توجیه‌کننده شیوه عملیات نابودی فلسطینی‌ها و زمین سوخته می‌دانند. در کتاب سموئیل اول سموئیل به شاوول می‌گوید فرمان خدا را به او ابلاغ می‌کند، در جنگ با عمالیق: «ایشان را بالکل نابود ساز و بر ایشان شفقت مفرما بلکه مرد و زن و طفل شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ را بکش.» (سموئیل، کتاب اول، باب ۱۵آیه ۳۴ و ۳۵) اکنون نتانیاهو و دیگر مقامات نظامی و سیاسی اسراییل که به عهد عتیق استناد می‌کنند، می‌خواهند قتل‌عام فلسطینی‌ها و نابودی غزه را به عنوان ماموریتی دینی و الهی و آخرالزمانی وانمود کنند؛ آیا موفق می‌شوند!؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها