محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «فردا»:

مصوبات مجلس برای ایجاد تحرک در دستگاه‌های اجرایی مفید بود

کد خبر: 1252554

نماینده مردم در مجلس گفت: مجلس یازدهم مصوبات زیرساختی مهمی در حوزه های اقتصاد، علم و فناوری، خانواده و فرزندآوری، کسب و کار و مسکن داشت که علائم و آثار این مصوبات در حال بروز و ظهور هستند.

مصوبات مجلس برای ایجاد تحرک در دستگاه‌های اجرایی مفید بود

گروه سیاست سایت فردا: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 4 ماه دیگر برگزار می شود، از این رو قضاوت عملکرد مجلس یازدهم محل بحث رسانه ها و سیاسیون قرار دارد.

محمدصالح جوکار در حاشیه اجلاس بزرگ «مبنا» درباره نقدها به عملکرد مجلس یازدهم به خبرنگار فردا گفت: نقد و نقادی اتفاق خوبی است چون اگر انتقاد نباشد رشدی هم در کار نیست. اگر کسی بگوید «کارم 100 درصد خوب بوده است» یعنی نمی خواهد تحولی در کارش رخ دهد بنابراین باید از نقدها استقبال کرد.

وی با اشاره به ادوار نمایندگی خود در مجلس افزود: در دوره های نهم و یازدهم نماینده مردم در مجلس و در دوره دهم معاون پارلمانی بودم، وقتی سه دوره اخیر مجلس را با هم مقایسه می کنم، معتقدم مجلس یازدهم مصوبات زیرساختی مهمی در حوزه های اقتصاد، علم و فناوری، خانواده و فرزندآوری، کسب و کار و مسکن داشت که علائم و آثار این مصوبات در حال بروز و ظهور هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس رویکرد نمایندگان دوره نهم را مسئله محوری و حل مشکلات خواند و اظهار کرد: از همان سال نخست مجلس موضوعات و مسائل کشور را اولویت بندی کرد، در طول چهار سال هم اولویت کمیسیون ها و هم اولویت صحن مجلس کاملا مشخص و واضح بود.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک هیأت رئیسه با روسای کمیسیون های تخصصی ادامه داد: نتیجه این ویژگی آن بود که رسیدگی به مسائل و موضوعات با هماهنگی بهتری انجام شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور موضوع تورم است که بخشی از آن به علت برداشت های بی حساب و کتاب از منابع بانک مرکزی بود. مجلس برای مهار تورم قانون بانک مرکزی را اصلاح کرد. همچنین موضوع رتبه بندی معلمان چند سالی بلاتکلیف بود که بالاخره تبدیل به قانون شد و معلمان از بخش مهمی از این قانون برخوردار شدند.

وی رشد اقتصادی امروز کشور را مطلوب تر از دهه نود خواند و افزود: امیدواریم مصوباتی که مجلس داشت در راستای تحرک دستگاه های اجرایی و رسیدن به نقطه مطلوب ترسیم شده مفید باشد.

جوکار درباره عملکرد دکتر محمدباقر قالیباف در حوزه ریاست مجلس تأکید کرد: با وجودی که آقای قالیباف نخستین دوره ریاستش بر مجلس را تجربه کرد، مدیریتش بر صحن مجلس و سایر امور مربوط با مجلس بسیار مطلوب ارزیابی می شود که اکثر قریب به اتفاق نمایندگان بر این موضوع صحه می گذارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها