مردم ایران! ما را یادتان هست؟

کد خبر: 1251871

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی در پنجمین کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی با حمله به دولت سیزدهم مدعی شد بدون برجام نمی‌توان کشور را اداره کرد و یک جریان داخلی در کنار ترامپ و کرونا اجازه ندادند دستاوردهای دولت روحانی تداوم داشته باشد!

مردم ایران! ما را یادتان هست؟

نکته جالب در اظهارات جهانگیری، تبلیغ چهار سال نخست ریاست جمهوری روحانی است که تلویحاً اعتراف به شکست و ناکامی دور دوم را در دل دارد. دوران هشت ساله دولت اعتدالگرایان یکی از غیرقابل دفاع‌ترین ادوار ریاست جمهوری کشور است که خود دولتمردان سابق نیز مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرند.اما همان چهار سال اولی که جهانگیری سنگش را به سینه می‌زند نیز دست‌کمی از چهار سال دوم ندارد و اگر سعی می‌کنند از آن یک «دوران طلایی» بسازند، قدم اولش حساب کردن روی فراموشی مردم و گام دومش دستاوردسازی است.

جهانگیری نمی‌گوید که در چهار سال نخست، میوه پول پاشی و تزریق ارز در بازار و تبلیغات سنگین رسانه‌ای برای برجام را چیدند و از قضا همان آرامش کاذب برساخته تبدیل به پاشنه آشیل مدعیان توسعه لیبرال شد.

چراغ جادوی برجام!

جهانگیری در بخش دیگری از اظهاراتش علیه دولت سیزدهم مدعی شد مسئولان دولت جدید فکر می‌کردند یک دکمه‌ای هست که آن را می‌زنند و اقتصاد کشور راه می‌افتد. به گزارش شرق به نقل از خبرآنلاین، جهانگیری با اشاره به دیدارش با رئیسی بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: «به او گفتم بگذارید روحانی و ظریف در دو ماه باقیمانده تا مستقر شدن شما، برجام را به سرانجام برسانند. بدون برجام یک روز خوش در کشور نخواهید داشت.»

فارغ از اعتماد به نفس بالای جهانگیری در این توصیه به رئیس‌جمهور، آن هم با توجه به سابقه خسارت آفرینی بی‌نظیر دولت قبل، باید به رویکرد تک‌بعدی در حکمرانی و نگاه خوشبینانه به غرب، اشاره کرد که دوران تاریک 1392 تا 1400 را رقم زد.

جهانگیری درحالی دولت سیزدهم را به ساده اندیشی متهم می‌کند که دقیقاً نگاه خود حضرات اعتدالگرا به برجام، به مثابه «دکمه»ای بود که قرار است تمام مشکلات کشور، «حتی مشکل آب خوردن ما» را هم حل کند.

یادتان هست هر روز 700 کشته می‌دادیم؟!

همچنین جهانگیری درحالی با بهانه‌جویی می‌گوید «کرونا هم شرایط را سخت کرد» که تحت مدیریت تیمی اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان روزانه بیش از 700 نفر از مردم ایران نه بر اثر کرونا، بلکه بر اثر ناکارآمدی سبک مدیریتی حضرات در تولید و واردات واکسن و تجهیزات بهداشتی از بین می‌رفتند.

به نظر می‌رسد جهانگیری و یارانش هنوز در شرایط انتخابات خرداد 1392 قرار دارند و همان روحیه را برای انتخابات مجلس پیش رو دنبال می‌کنند. گویی گمان می‌کنند هنوز هم می‌توانند با همان بهانه‌های همیشگی مانند «نگذاشتند کار کنیم» و «اختیاراتمان کم است» و «اگر ترامپ نبود برجام نتیجه می‌داد» و... و با پول پاشی در فضای رسانه‌ای کشور افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و در انتخابات مجلس پیروز شوند؛ اما شاید لازم باشد عقب افتادن نامزد جناح اعتدالگرا از آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری و محبوبیت 9 درصدی رئیس دولتشان مجدداً یادآوری شود.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها