دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

سکوت استاد مغالطه در قبال فلسطین

کد خبر: 1249873

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

سکوت استاد مغالطه در قبال فلسطین

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: استاد مغالطه به فلسطین که رسید سکوت کرد!

برخی از کسانی که عادت دارند درباره همه موضوعات و در تمامی حوزه‌های اظهارنظر کنند وقتی نوبت به مقاومت فلسطین رسیده از سخن گفتن طفره می‌روند.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: محسن برهانی، حقوقدان جنجالی توییتر که به عنوان وکیل اغتشاشات شناخته می‌شود در یک سال گذشته با تفسیر و تحلیل‌های بی‌استناد و شخصی از مبانی فقه و حقوق، توییت‌های غلط بسیاری را به نفع براندازان زده، حالا می‌گوید، چون حقوق بین‌الملل نخوانده، نمی‌تواند در موضوع فلسطین اظهار نظری داشته باشد! برهانی در حالی ادعا کرده فقط در حوزه تخصصی خود صحبت می‌کند که توییت‌های قبلی او در موضوع افغانستان، کودتای ۲۸ مرداد، روسیه و قرارداد‌های بین‌المللی موجود است. جالب آنکه برهانی در حالی بدون سند و مدرک و بدون داشتن تخصص خاصی، کودتا بودن سقوط دولت قانونی مصدق را زیر سؤال برد که خود دولت امریکا اذعان دارد که آن وقایع یک کودتا بوده که دولت امریکا هم در آن دخالت داشته است. از جمله سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) به شکل رسمی اعلام کرد حمایتش از کودتای سال ۱۳۳۲ در ایران «غیر دموکراتیک» بود.

 

کیهان: خودشان را پاره پاره می‌کنند تا جمهوری اسلامی را وادار به برخورد با کشف حجاب کرده‌ها بکنند

وارونه‌نمایی حقایق و تزریق اخبار غیرواقعی به فضای رسانه‌ای از تاکتیک‌های همیشگی دشمنان بوده است.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: تمرکز غول‌های رسانه‌ای صهیونی و وابسته به آنها یا همان رسانه‌های استکباری، بر«مدیریت تصویر، ماساژ خبر و شیوه‌های جدید جنگ روانی»، هم چندین برابر هزینه رسمی نظامی آنها هزینه‌بر و هم همپوشان و مکمل سیاست‌های جهان سلطه است. اعتراض 15 بازنشسته عزیزی که بی‌شک باید مورد توجه جدی قرار بگیرند را هیاهو می‌کنند و روزها در بخش‌های مختلف خبری با خبر و گزارش و کپشن و کلیپ، جلوه می‌دهند ولی از 360 اعتصاب بزرگ آمریکا در همین سال اخیرکه یکی از آنها اعتصاب 75 هزار نفری ‌پرستاران است خبری نیست. شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌ای کردن فساد توسط رسانه‌های رسمی ایران که اولین مرحله از برخورد با مفسدان است را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که انگار خودشان آن را کشف کرده و جمهوری اسلامی را گیر ‌انداخته‌اند. دروغ‌شویی این است که فریاد زنده باد وطن، مقدمه درخواست از دشمن برای حمله به وطن بشود. و ‌اشک برای مردم‌، به افتادن روی دست و پای شیطان برای تحریم ایرانیان برسد. سالها می‌گفتند «مشکل جمهوری اسلامی همین یک تار موست؟» ولی یک سال است خودشان را با تکرار بی‌سابقه وله و کلیپ و کپشن و... پاره پاره می‌کنند تا جمهوری اسلامی را وادار به برخورد با کشف حجاب کرده‌ها بکنند و از متانت، صبر و مردم دوستی حکومت ایران، دیوانه شده‌اند.

 

فضائلی: چرا حماس این اقدام را انجام داد؟

مهدی فضائلی، تحلیلگر سیاسی در سرمقاله روزنامه صبح نو نوشته: عده‌ای از سر ناآگاهی و برخی هم با شیطنت، دوز رحم و روحیات انسان‌دوستانه‌شان بالا رفته و سوال می‌کنند چرا حماس این اقدام را انجام داد تا مردم بی‌گناه اسرائیل و خود غزه این‌گونه دچار زحمت شوند و این‌چنین تلفات بدهند و شاهد ویرانی سرزمین‌ها باشیم؟ سخنان محمد ضیف را می‌توان بخشی از کیفرخواست حماس علیه رژیم صهیونیستی تلقی کرد. این کیفرخواست عبارت است از: «1- اشغال سرزمین فلسطین، 2- آواره‌ کردن مردم فلسطین، 3- ویران کردن شهرها و روستاهای فلسطینی، 4- صدها مورد کشتار دسته‌جمعی، 5- ریختن خون کودکان و سالمندان.... ملتی که سرزمینش اشغال شده و حدود ۷۵ سال تحت ظلم است، هر روز تحقیر می‌شود، مقدساتش مورد اهانت قرار می‌گیرد، هر روز تعدادی از خانه‌های مردمش ویران و ساکنانش کشته، زخمی یا اسیر می‌شوند، مورد محاصره قرار می‌گیرد، از ابتدایی‌ترین نیازها محروم می‌ماند و کودکانش در برابر چشم پدر و مادر پرپر می‌شوند و هیچ‌کس صدای مظلومیت آنها را نمی‌شنود، در برابر این حجم ستم‌، تجاوز، ددمنشی و جنایت چه باید بکند؟ آری، گذشت زمانی که دست فلسطینی‌ها خالی یا حداکثر با سنگ پر می‌شد و انتفاضه آنها «انقلاب سنگ» و مجاهدان «کودکان سنگ» نامیده می‌شدند؛ امروز مبارزان فلسطینی به‌رغم همه محدودیت‌ها، مجهز به موشک، پهپاد و... هستند و عزم‌شان هم صدها برابر بیش از آن زمان است. مردم فلسطین به نتیجه رسیده‌اند؛ «به‌جای اینکه هر روز بمیرند، یک‌بار بمیرند یا پیروز شوند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها