استقبال گرم از خمینی آفریقا در تهران

کد خبر: 1249579

شاید محبوبیت شیخ زکزاکی در ایران حیرت‌آور باشد. مردی از قاره آفریقا و از یک کشور دور، با کم‌ترین رابطه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دولت و حکومتش با ایران و مردی که علی‌الظاهر با آن هجمه رسانه‌های غربی علیه آفریقا و شیعیان نیجریه و آن نفرت‌پراکنی نژادپرستانه غربی‌ها علیه سیاهان، نباید در ایران و در بین عامه از او شناخت و به‌دنبال آن محبوبیتی وجود داشته باشد

استقبال گرم  از خمینی آفریقا در تهران

شاید محبوبیت شیخ زکزاکی در ایران حیرت‌آور باشد. مردی از قاره آفریقا و از یک کشور دور، با کم‌ترین رابطه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دولت و حکومتش با ایران و مردی که علی‌الظاهر با آن هجمه رسانه‌های غربی علیه آفریقا و شیعیان نیجریه و آن نفرت‌پراکنی نژادپرستانه غربی‌ها علیه سیاهان، نباید در ایران و در بین عامه از او شناخت و به‌دنبال آن محبوبیتی وجود داشته باشد. اما او بسیار محبوب است! چرا؟ چون نام حسین علیه‌السلام را همراه خود دارد و مانند او زیسته است و فرزندانش را مانند او با شهادت همراهی کرده است و در لحظه ورود به ایران هم می‌گوید این هشت سال گذشته برای او یک امتحان الهی بوده و امید است که از آن سربلند بیرون آمده باشد.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل‌های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

به گزارش ایرنا، حاضران در این مراسم با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سردار سلیمانی و شیخ زکزاکی، حمایت خود را از رویکرد مقاومت در منطقه و آزادسازی قدس شریف اعلام و از تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلان انزجار کردند.

استقبال کنندگان از رهبر شیعیان نیجریه، دست نوشته‌هایی با مضامین «شیخ زکزاکی الگوی مسلمان واقعی»، «شیخ زکزاکی چهره درخشان آفریقا»، «شیخ زکزاکی امید محرومان و مستضعفان آفریقا»، «شیخ زکزاکی علمدار اسلام ناب خوش آمدی به ایران» و «شیخ زکزاکی بدون شک اسرائیل از بین خواهد رفت»، در دست داشتند. آن‌ها همچنین شعارهایی، چون الله اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا، اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است، ابوالفضل علمدار خامنه‌ای را نگه دار، سلام بر شیخ الزکزاکی، «خمینی آفریقا خوش آمدی به ایران» سر دادند.

این روحانی شیعه، همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیرو‌های پلیس نیجریه به منزل وی و حسینیه شهر زاریا در استان کادونای نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند. در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آن‌ها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند و سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.

شیخ زکزاکی و همسرش در نهایت سال ۱۴۰۰ از سوی دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها