فدا مالکی در گفتگو با «فردا» تشریح کرد:

دستاوردهای سفر رئیس مجلس به امارات

کد خبر: 1248668

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی بتواند توافقات شفاهی و کتبی صورت گرفته در سفر رئیس مجلس به امارات را اجرایی کند.

دستاوردهای سفر رئیس مجلس به امارات

گروه سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی، سفری دو روزه به ابوظبی داشت. در این سفر ملاقات‌های مهمی با رئیس دولت امارات متحده عربی، معاون نخست وزیر و رئیس مجلس ملی این کشور انجام شد و درباره مسائل مختلف از جمله در حوزه اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حسین فدا مالکی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره دستاوردهای سفر رئیس مجلس به امارات گفت: ارتقا سطح روابط با کشورهای همسایه و منطقه در دستور کار ایران قرار دارد که در پیگیری این رویکرد امارات از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. همچنین موقعیت والای ایران در معادلات بین المللی و جهان باعث شده که کشورهای منطقه خواهان گسترش روابط شان به لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی با تهران باشند.

وی با بیان اینکه منتظر آشکار شدن آثار دستاوردهای خوب سفر رئیس مجلس به امارات هستیم،افزود: این سفر در ارتقا سطح همکاری های تجاری و رفع مشکلات و موضوعات دوجانبه می تواند خیلی موثر واقع شود. از این رو در ملاقات های صورت گرفته تقویت مسائل دوجانبه مورد تأکید قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: افزایش سطح مبادلات بین امارات و استان های ایران در حاشیه خلیج فارس حائز اهمیت است و می تواند برای هر دو کشور آورده های ارزشمندی داشته باشد. در مجموع سفر رئیس مجلس به امارات را مثبت ارزیابی می کنیم. امیدواریم دستگاه دیپلماسی بتواند توافقات شفاهی و کتبی صورت گرفته در این سفر را اجرایی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها